rotavirus rokote, kuinka moni ottanut?

Alkuperäinen kirjoittaja annukka-80:
Meillä jäi ottamatta :( Mietittiin sitä alkuun mutta jotenkin jäi ja nyt poitsu on jo 4 kk :|
Kerkee vielä. :) Mekin otettiin vähän myöhemmin ku vanha suositus ja ihan hyvin kerettiin. Kaks annosta oli siinä merkissä. Kallista kieltämättä, mut eipä se tauti houkuta... Pientä käy sääliks jo ajatus sellasesta kärsymyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Onni:
Me otettiin. Meidän neuvolatäti sai lääkäriltä moitteet, kun mainostaa tuota rokotetta!! Mullekin piti puheen, miks on turhaa ym. Mä päätin silti rokotuttaa, oli lääkäri mieltä mitä tahansa. Mitään oireita ei tullut ja koko satsikin meni suuhun eikä tullu pukluna takas. =)
Mulle ainakin lastenosaston ylilääkäri sanoi että tuo jos mikä on ehdottomasti kannattava sijoitus. Ilmeisesti kyseisen lääkärin aloitteesta koko maakunnassa saa tästä vuodesta lähtien ilmaisen rota-virus rokotteen. Viheliäinen tauti lapselle sairastaa, jopa vaarallinen ja tulee yhteiskunnalle tosi kalliiksi.

Me otettiin nuorimmalle,3 lasta ollut taudin takia liki viikon tiputuksessa(viimeisin oli 1,5v tyttö joka ei meinannut tokeentua taudista millään),joten pikkuraha siitä hirmuisesta huolesta ja siitä että lapsi voi todella huonosti useita päiviä ja viikon sairaalalasku ei sekään niin pieni ole.Itse olin niin onnekas,kun sain olla sairaalassa pikkutytön kanssa koko viikon,isi oli isompien seurana kotona ja vauveli kölli "turvassa" massussa =)

Mut rankkaa oli katsoa kun 5 päivää liki tauotta tipassa ollut ennen niin energinen ja iloinen lapsi ei jaksanut edes silmiään liikuttaa :'(´

Kunpa rokote tulisi yleiseen rokote-ohjelmaan niin vähävaraisimmatkin perheet säästyisi taudilta.

Yhteistyössä