roskalava taloyhtiön pihassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yön utu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

yön utu

Jäsen
26.02.2010
574
0
16
siis ei oo todellista. meidän kerrostalon pihaan on tuotu jätelava, johon voi ilmoituksen mukaan viedä vanhat huonekalut ym.
vein sinne heti aamusta yhden lipaston ja suunnittelin kaikkea muutakin, eikös naapuri heti tuu sanomaan että sinne menee vain roskat pihasta ym. ei sinne saa muuta viedä kun ne on tärkeempiä..
illalla olisi talkoot..joo turha edes kysyä en ole menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja yön utu:
siis ei oo todellista. meidän kerrostalon pihaan on tuotu jätelava, johon voi ilmoituksen mukaan viedä vanhat huonekalut ym.
vein sinne heti aamusta yhden lipaston ja suunnittelin kaikkea muutakin, eikös naapuri heti tuu sanomaan että sinne menee vain roskat pihasta ym. ei sinne saa muuta viedä kun ne on tärkeempiä..
illalla olisi talkoot..joo turha edes kysyä en ole menossa.

Ehkäpä se naapuri ei tiedä asiasta, luuli että on vain roskille. Jos kerta on ilmoitus että saa laittaa huonekaluja, sinne vaan.

Talkoisiin osallistuminen olis kyllä naapurisovun kannalta aika suotavaa jos ootte asunnonomistajia :)

No tuskin saatte pihalta lavallista roskaa irtoamaan, joten jos on lupa huonekaluille saatu, niin vie vaan.

Sitä paisti joku voi ne sieltä noukkia poiskin.

Nimimekrillä: eilen taas dyykkasin naapurin roskia omiksi aarteikseni :heart: :D

pöh, joku virkaintoinen vauhdissa. jos on ilmoitettu että vanhat kalut ym.saa viedä niin tottakai ne saa viedä. taitaa talkoilija pelätä että tilaa ei jää sitten pihan roskille.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
pöh, joku virkaintoinen vauhdissa. jos on ilmoitettu että vanhat kalut ym.saa viedä niin tottakai ne saa viedä. taitaa talkoilija pelätä että tilaa ei jää sitten pihan roskille.

helpommin kai ne roskat saa siihen huonekalujen päälle, kuin huonekalut roskien päälle....ärsyttää vaan tollaset kerrostalokyttääjät. vien loput sit huomenna.

mutta on kyl aivan turha ihmetellä miksi meidän perhe ei osallistu talkoisiin ym. ei kiinnosta noiden kyttääjien kanssa hommia tehdä. joka kerta kun hississä törmätään pitää jostain valittaa. kerran oli penkonut mun roskiksia roskalaatikossa ja niistä mussutti.

helpommin kai ne roskat saa siihen huonekalujen päälle, kuin huonekalut roskien päälle....ärsyttää vaan tollaset kerrostalokyttääjät. vien loput sit huomenna.

mutta on kyl aivan turha ihmetellä miksi meidän perhe ei osallistu talkoisiin ym. ei kiinnosta noiden kyttääjien kanssa hommia tehdä. joka kerta kun hississä törmätään pitää jostain valittaa. kerran oli penkonut mun roskiksia roskalaatikossa ja niistä mussutti.

Jos siellä nyt on muutama kyylä, niin ei sen takia kannattaisi jättää talkoisiin osallistumista väliin.

Ja mitä se niistä roskista mussutti?

Kyylistä selviää parhaiten ku lyö niille luun kurkkuun. On aina ystävällinen, tervehtii, hymyilee, ottaa osaa talkoisiin ja on muutenkin kuin unelma. Mä ainakin saan sisäistä tyydytystä siitä kihinästä noissa meidän talon kyylissä kun eivät keksi mitään valittamisen aihetta.

Kyylistä selviää parhaiten ku lyö niille luun kurkkuun. On aina ystävällinen, tervehtii, hymyilee, ottaa osaa talkoisiin ja on muutenkin kuin unelma. Mä ainakin saan sisäistä tyydytystä siitä kihinästä noissa meidän talon kyylissä kun eivät keksi mitään valittamisen aihetta.

Näin just!

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Jos siellä nyt on muutama kyylä, niin ei sen takia kannattaisi jättää talkoisiin osallistumista väliin.

Ja mitä se niistä roskista mussutti?

että olin laittanut roskat liian täyteen laatikkoon. varikset levittelee niitä ympäriinsä. oli avannut mun roskapussit ja löytänyt jonkun paperin sieltä jossa oli mun nimi.
kai ne talkoot on ihan vapaaehtoisia? en oo ikinä osallistunut, ei olla kotona siihen aikaan sopivasti. laittakoot yksin pihan kuntoon, tuolla se nytkin jotain puita leikkaa yksinään.

no, kyllä ne jaksaa aina jostain valittaa. mun auto on liian kauan parkissa yleisellä parkkipaikalla,hommattava maksullinen paikka pihasta. mulla käy liian usein yövieraita, maksettava enemmän vesimaksuja. oon yh, ja mulla vaihtuu liian usein poikaystävät,joista joku on rikkonut alaoven yöllä. lapsetkin pelkää sitä ja on uhkaillut niitäkin..
oon liian pitkään ruokatunnilla kotona-soittaa mun pomolle.
hommattiin kissoja,-näitä ei kuulemma saa pitää lemmikkeinä, hän tuo niille silakoita kalareissulta ja pistää myrkkyä sisään.
ja nyt oon raskaana, saas nähdä kun vauva syntyy, siitäkin varmasti pitää jotain valittaa.
:headwall:

no, kyllä ne jaksaa aina jostain valittaa. mun auto on liian kauan parkissa yleisellä parkkipaikalla,hommattava maksullinen paikka pihasta. mulla käy liian usein yövieraita, maksettava enemmän vesimaksuja. oon yh, ja mulla vaihtuu liian usein poikaystävät,joista joku on rikkonut alaoven yöllä. lapsetkin pelkää sitä ja on uhkaillut niitäkin..
hommattiin kissoja,-näitä ei kuulemma saa pitää lemmikkeinä, hän tuo niille silakoita kalareissulta ja pistää myrkkyä sisään.
ja nyt oon raskaana, saas nähdä kun vauva syntyy, siitäkin varmasti pitää jotain valittaa.

-puhu isännöitsijälle ja kysy onko tullut virallista valitusta ja onko asia ok.
-puhu pomollesi ja selitä että naapurissasi asuu avohoitotapaus joka vainoaa sinua
-lasten uhkailun voit viedä poliisille, se on selvästi rikos. tuo myrkytysuhkaus on rikos nimeltään laiton uhkaus.
-kun em.on selviä puhut tälle kyylälle ja sanot jos ei lopeta puuttumista henkkoht asioihisi viet asian poliisille.

Tuollaisille antaa periksi ei ne lopeta, käyvät vaan pahemmin päälle. Pidä puolesi niin kyylä lähtee kuin leppäkeihäs.

Alkuperäinen kirjoittaja itsekin samassa tilanteessa:

-puhu isännöitsijälle ja kysy onko tullut virallista valitusta ja onko asia ok.
-puhu pomollesi ja selitä että naapurissasi asuu avohoitotapaus joka vainoaa sinua
-lasten uhkailun voit viedä poliisille, se on selvästi rikos. tuo myrkytysuhkaus on rikos nimeltään laiton uhkaus.
-kun em.on selviä puhut tälle kyylälle ja sanot jos ei lopeta puuttumista henkkoht asioihisi viet asian poliisille.

Tuollaisille antaa periksi ei ne lopeta, käyvät vaan pahemmin päälle. Pidä puolesi niin kyylä lähtee kuin leppäkeihäs.

Juuri näin! Mä sanoisin seuraavalla kerralla että teen rikosilmoituksen jos ei pidä suutaan kiinni.
Mä en käsitä millä helvetin oikeudella toiset käyttäytyy noin idoottimaisesti? Miten voi olla niin vaikeaa elää sovussa ja olla keksimättä tyhmiä juttuja.

mun auto on liian kauan parkissa yleisellä parkkipaikalla,hommattava maksullinen paikka pihasta.
Tuo voi muuten olla ihan asiallinenkin huomautus, riippuen niistä yleisen parkkipaikan säännöistä. Meillä on jokunen vierasparkkipaikka, mitä ei omaan käyttöön saa ottaa, asukkaisen pitää hankkia itselleen joko maksullinen paikka. Kadun varteen voi pysäköidä, mutta ylipitkästä pysäköinnistä sitten voi saada sakot. Sen suhteen kannattaa tutustua taloyhtiön järjestyssääntöihin.