Ronkeleita lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LOISTOTUPSU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LOISTOTUPSU

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
5 011
0
36
Onko teillä?

Tyttö nyt syö ihan hyvin mitä vaan mutta tuo poika 5v. ei sitten oikeen mitään, muusia ja nakkia pitäis olla joka päivä.
Ei syö herneitä, tomaattia, paprikaa, maissia, kurkkua, tonnikalaa, salaattia missään muodossa :headwall: |O

Kiva tehä ruokaa tommoselle :kieh:

Pitääkö mun sitä yhtä ruokaa tehä sille joka päivä että kyllästyy vai tungenko vaan eteen mitä sillä hetkellä on, syö tai ei.

Meillä tyttö 3v. taitaa elää pyhällä hengellä.... Ei syö mitään!! Paitsi vesimeloonia:/. Tyttö 4.5v taas söisi pelkkää perunaa, nakkia ja jauhelihaa + leipää...

Se on oikeesti aika raivostuttavaa kun aina joku ökköttelee ruokapöydässä!

Meillä välillä samaa ongelmaa, mut lähinnä liharuokien suhteen. Voi johtua siitä et itse juuri lihaa syö eli pääosin kasvisruokaa. Lapsille olen kuitenkin tehnyt aina liharuokia, mut tahtovat olla ronkeleita. Olen huomannut et viime aikoina tullut tehtyä usein tiettyjä ruokia joiden tietää maistuvan, on nimittäin tosi turhauttavaa tehdä jotain, joka ei kelpaa. Olenkin nyt ajatellut et jos sais aikaiseksi tehdä jonkinlaisen rungon esim. kuukaudeksi et mitä laittais, niin tulis enemmän vaihtelua ruokiin.

Tee normaalia kotiruokaa ja sillä siisti. Ja kaikkea maistetaan ja ruokaa syödään ainakin niin monta lusikkaa kun on ikävuosia. Vaiheita tulee ja menee, mutta ne ovat helpompia, kun kaikki tietävät perussäännöt ruokapöydässäkin.

Jälkiruokaan ja namipaloihin ei luonnollisestikaan pääse käsiksi ennen kuin on maistettu ja syöty oikeaa ruokaa.

Muistan muuten ikäni esikoisen, joka tuli ensimmäisistä leikkikoulukaverin syntymäpäiväjuhlista. Sitä ennen hän oli ollut ihan vain lähipiirin lasten juhlissa, joissa toimitavat olivat aika yhteneväiset. Lapsi oli hiljaa takapenkillä, ja ensimmäinen kommentti juhlista oli se, että tiedänkö minä, että juhlissa ei ole pakko tarjoilla porkkanatikkuja, kurkkukuutioita, paprikapaloja, meloniviipaleita, omenarenkaita ja viinirypäleitä.

Minun olisi pitänyt jo silloin ymmärtää, että 4-vuotiaasta kasvaa Suuri Sarkasmin Harrastaja.

Piika-äiti

Esikoinen on varovaisempi maistelemaan mitään ja hänellä on selkeitä "epälemppareita", joita hänen ei tarvitse syödä, kuten keitettyä kananmunaa. Kuopus on kiinnostuneempi ruoasta, muutenkin kuin vatsantäytteenä. Hän kokeilee mielellään.

Meilläkin kaikkea maistetaan, ja otetaan vähintään se viisi ruokalusikallista (vaikka ikää on 2½).. Vielä pystyy kikkoja käyttämään ruokailussa esim salaatti menee, kun jaksaa muistuttaa että se on pupun ruokaa.. Hoitopojalle oli se käytäntö, että sitä ruokaa tarjotaan mitä muutkin syö, eikä muuta. Kyllä siinä nälkä tuli jossan vaiheessa tulee.

Yhteistyössä