Roman Polanski-juttu, mitäs mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Onko kukaan seurannut tuota uutisointia Roman Polanskista, mitä mieltä olette? Onko tästä keskusteltu aikaisemmin, en ole ainakaan huomannut..

No oon sitä mieltä, että juttu tutkitaan ja toivottavasti äijä istuu loppuikänsä linnassa. Siinä olisi ihan oikein, varsinkin jos puhutaan Yhdysvaltojen vankiloista. Vielä kun on tommoinen vanha papu, niin vois ne viimeiset hetket käyttää siihen miettimiseen!

Eli tuskinpa oli ekaa kertaa tuo pedofiilihomma ja ei varmasti myöskään viimeinen kerta.

TApaushan on totta, hänethän taidettiin tuomita mutta äijä pääsi pakoon. Tai on ainakin tunnustanut teon, joten tuossa ei ol emitään epäselvää.

Ärsyttää, että onkin äijä saanut jatkaa lapsien hyväksikäyttöä koko parhaan ikänsä!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua järkytti, en tiennyt mitään hänen menneisyydestään! Olen nähnyt hänen elokuviaan(varmaan aika moni on). Jos tapaus on totta, on se erittäin julma rikos :(

Mua järkytti se, että niin monet elokuvamaailman ihmiset on valmiita tukemaan häntä ja vastustaa hänen palauttamistaan Yhdysvaltoihin saamaan ja kärsimään tuomiotaan. Kiinnostaisi kysyä niiltä ihmisiltä, että saako heidän 13-vuotiaan tyttärensä tulla kuka vaan raiskaamaan ilman että saa siitä tuomiota?

NImenomaan! Minun mielestä tuo on ihan järkyttävää, että on ok paneskella vaikka pieniä vauvoja ja lapsia, jos on joku ohjaaja tai vaikkapa näyttelijä! Entäpä jos tämä oiskin katuojassa asuva alkoholisti? Sittenkö se olisi väärin? Uskomatonta touhua. Huomaa, että koko taiteen ala on ihan mätä. Siellähän muutenkin on paljon hyväksikäyttöä ym, josta ei edes puhuta. Ihan suomessakin on aika epäilyttäviä teatterialan jutut opiskelijoiden ja teatterikoulutusta vetävien kesken, varsinkin aiemmin.

Minulle Polanski oli tuttu elokuvistaan ja siitä kamalasta tragediasta joka tapahtui hänen nuorelle vaimolleen aikoinaan, Sharon Tatelle. Hän oli viimeisillään raskaana kun hänet murhattiin vuonna 1969 omassa kodissaan. Polanski oli matkoilla. Murhaaja oli Charles Manson ja kumppanit.

Ihmettelen miksi tämä raiskattu nainen on tullut julkisuuteen vaatimaan Polanskin armahdusta :o

Ja minä kun luulin että Polanski oli harrastanut seksiä sen tytön kanssa, ei raiskannut. Kyllä pitäisi joutua vastuuseen.

Huvittavaa on etä Woody Allen on noussut puolustamaan Polanskia. Woody joka on naimisissa tytärpuolensa kanssa :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Minulle Polanski oli tuttu elokuvistaan ja siitä kamalasta tragediasta joka tapahtui hänen nuorelle vaimolleen aikoinaan, Sharon Tatelle. Hän oli viimeisillään raskaana kun hänet murhattiin vuonna 1969 omassa kodissaan. Polanski oli matkoilla. Murhaaja oli Charles Manson ja kumppanit.

Ihmettelen miksi tämä raiskattu nainen on tullut julkisuuteen vaatimaan Polanskin armahdusta :o

Ja minä kun luulin että Polanski oli harrastanut seksiä sen tytön kanssa, ei raiskannut. Kyllä pitäisi joutua vastuuseen.

Huvittavaa on etä Woody Allen on noussut puolustamaan Polanskia. Woody joka on naimisissa tytärpuolensa kanssa :laugh:

Parantumisessa on päästävä yli tapahtuneesta ja jatkaa elämäänsä. Se ei kovin hyvin onnistu, jos on se "tyttö jonka Polanski raiskasi". Tiedotusvälineet ja julkisuus varmistavat sen, että asiaa jauhetaan vielä pitkään.

Polanskille ei ole luettu tuomiota. Hän ei ollut silloin USA:ssa.
Kopioitu STT:n uutisesta:
"Yhdysvallat antoi pidätysmääräyksen Polanskista jo vuonna 1978. Polanski tuomittiin vankeuteen Yhdysvalloissa, kun oikeus katsoi hänen harrastaneen seksiä 13-vuotiaan tytön kanssa."

Saattaa olla niin, että Polanski on bilettänyt ja vetänyt huumeita tytön kanssa ja siten saanut hänet suostumaan seksiin. On se tietenkin riokollista, mutta seksiin pakottamistakin on eri asteista. Ihmettelen kyllä sen naisen kuvaa katsoessa, kuka ylipäänsä haluaisi hänen kanssaan seksiä.

Saattaa olla niin, että Polanski on bilettänyt ja vetänyt huumeita tytön kanssa ja siten saanut hänet suostumaan seksiin. On se tietenkin riokollista, mutta seksiin pakottamistakin on eri asteista. Ihmettelen kyllä sen naisen kuvaa katsoessa, kuka ylipäänsä haluaisi hänen kanssaan seksiä.

nainen on naiselle susi :o tulipahan se taas todettua :headwall:

Ja 13-vuotiaita tyttöjä ei pakoteta seksiin, eikä raiskata eikä sen ikäisille tehdä mitään vaikka ne tarjoutuisivat maksamaan siitä. Lasten kanssa kun ei harrasteta minkäänlaista seksiä.

Ehkä se ei ole ihan noin mustavalkoista mitä lehdissä kirjoitetaan. Mistä kukaan tietää mitä oikeasti on tapahtunut? Hyvin on taas syyttävät sormet pystyssä lehtikirjoitusten takia.

Jos näin on oikeasti tapahtunut :x Ei, se ei ole oikein millään muotoa.

Tiedän omasta kokemuksestani etteivät lehtijutut kerro asioita totuudenmukaisesti ja miksi kertoisikaan? Tärkeintähän on lehden menekki etc.

EXCLUSIVE: POLANSKI RAPED ME WHEN I WAS 13 .. HE IS A CREEP

Suomennettu tytön kertomuksesta:

"Me istuimme sohvalla ja silloin se tapahtui", sanoo Samantha. "Hän alkoi suudella minua, mutta estelin. Olin juonut , enkä uskaltanut vastustella - hän oli kuuluisa mies, hän oli uhkaava. Olimme kahdestaan ja oli pilkkopimeää. Olin peloissani . Tiesin, mitä hän aikoi tehdä - enkä halunnut antaa hänen tehdä sitä.

"Ajattelin vain, että voisinpa mennä kotiin. Olin lamaantunut." Polanski aloitti yhdynnän, harjoitti suu- ja anaaliseksiä. Sitten hän ajoi minut kotiin sanoen: "Älä kerro äidillesi tai poikaystävällesi, tämä on meidän pikku salaisuutemme."

Samantha juoksi huoneeseensa kotiinsa, jossa Polanski hurmasi hänen äitinsä. Vasta paljon myöhemmin äiti sai selville, mitä todella tapahtui. Samanthan äiti kuuli puhelinkeskustelun, jossa hänen tyttärensä kertoi poikaystävällensä raiskauksesta."

Polanskille ei ole luettu tuomiota. Hän ei ollut silloin USA:ssa.
Kopioitu STT:n uutisesta:
"Yhdysvallat antoi pidätysmääräyksen Polanskista jo vuonna 1978. Polanski tuomittiin vankeuteen Yhdysvalloissa, kun oikeus katsoi hänen harrastaneen seksiä 13-vuotiaan tytön kanssa."

:headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Ildynia:
Ehkä se ei ole ihan noin mustavalkoista mitä lehdissä kirjoitetaan. Mistä kukaan tietää mitä oikeasti on tapahtunut? Hyvin on taas syyttävät sormet pystyssä lehtikirjoitusten takia.

Jos näin on oikeasti tapahtunut :x Ei, se ei ole oikein millään muotoa.

Tiedän omasta kokemuksestani etteivät lehtijutut kerro asioita totuudenmukaisesti ja miksi kertoisikaan? Tärkeintähän on lehden menekki etc.

EXCLUSIVE: POLANSKI RAPED ME WHEN I WAS 13 .. HE IS A CREEP

Mutta siis pointtihan on se, että tuomioistuin on hänet syylliseksi todennut ja tuominnut, Polanski vaan häipyi maasta ennen tuomion täytäntöönpanoa. En mä nyt ainakaan täällä rupea lässyttämään, että ihmistä ei saa tuomita lehtikkirjoitusten perusteella kun tää on kerran ihan selvä juttu, tuomio on tullut ja mies sitä paennut.

Alkuperäinen kirjoittaja Ildynia:
BKM, ihan totta, nyt kun luin ajatuksella :ashamed:

Tarkoitin ylipäätään sitä, että ihmiset ovat herkkiä tuomitsemaan lehtijuttujen perusetella.

No se on kyllä totta. :D Enkä mäkään ketään tuomitse jos en asiasta tiedä tai ole varma. Tässä tapauksessa kuitenkin faktat tuntuu olevan selvillä, ja tyyppi vaan pakoilee vuosikymmeniä, ja sitten kiinni jäätyään saa vielä viihdemaailman kärkinimiä taakseen puolustelemaan. Ties minkä varjolla.

Musta tärkeää pitäisi olla myös se, että uhri on vedonnut tuomioistuimeen, ja pyytänyt, ettei asiaa käsiteltäisi.

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Polanskin+uhri+haluaa+viranomaisten+luopuvan+seksirikossyytteest%C3%A4/1135249633917?ref=rss

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Musta tärkeää pitäisi olla myös se, että uhri on vedonnut tuomioistuimeen, ja pyytänyt, ettei asiaa käsiteltäisi.

Musta siinä ei ole mitään tärkeää. Miksi olisikaan? Kun uhri on kerran sanonut, että tuli raiskastuksi eikä ollut suostuvainen seksiin. Yhdysvalloissa se on rikos kuitenkin. Silloin se ei edes ole mikään asianomistajarikos. Ei tässä ole nyt kyse mistään pikkurikoksesta. Eri asia jos Polanski olis pöllinyt sen lapsen auton.

Jos tuollaisista rikoksista ei joudu tuomiolle siksi että uhri ei halua sitä tuomiota, niin sittenhän kuka vaan voisi raiskata lapsia ja pelottelemalla ja lahjomalla saada uhrinsa vetoamaan tuomioistuimeen ettei tekijää tuomittaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

Musta siinä ei ole mitään tärkeää. Miksi olisikaan? Kun uhri on kerran sanonut, että tuli raiskastuksi eikä ollut suostuvainen seksiin. Yhdysvalloissa se on rikos kuitenkin. Silloin se ei edes ole mikään asianomistajarikos. Ei tässä ole nyt kyse mistään pikkurikoksesta. Eri asia jos Polanski olis pöllinyt sen lapsen auton.

Jos tuollaisista rikoksista ei joudu tuomiolle siksi että uhri ei halua sitä tuomiota, niin sittenhän kuka vaan voisi raiskata lapsia ja pelottelemalla ja lahjomalla saada uhrinsa vetoamaan tuomioistuimeen ettei tekijää tuomittaisi.

Peesi!!

Jerry Lee Lewis meni naimisiin 13-vuotiaan pikkuserkkunsa kanssa. Priscilla muutti asumaan Elvis Presleyn luokse ollessaan 14. Ovatko myös Elvis ja Jerry Lee pedofiilejä?

Pitäisiköhän mammojen kauhistelunsa ohella selvittää, mitä tarkoittaa "pedofilia".
En hyväksy Polanskin tekoa, mutta tämä "pedofiili, pedofiili" -huutelu on älyllisesti aika laiskaa touhua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Jerry Lee Lewis meni naimisiin 13-vuotiaan pikkuserkkunsa kanssa. Priscilla muutti asumaan Elvis Presleyn luokse ollessaan 14. Ovatko myös Elvis ja Jerry Lee pedofiilejä?

Pitäisiköhän mammojen kauhistelunsa ohella selvittää, mitä tarkoittaa "pedofilia".
En hyväksy Polanskin tekoa, mutta tämä "pedofiili, pedofiili" -huutelu on älyllisesti aika laiskaa touhua.

Mä en ainakaan ole huutanut että "pedofiili, pedofiili". Roman Polanski kuitenkaan EI ollut naimisissa uhrinsa kanssa, vaan uhri nimenomaan silloin sanoi, että hänet raiskattiin. Älyllisesti laiskaa touhua on se, että vertaa tätä tapausta asiaan, joka ei siihen liity lainkaan.

Hyvä, jos et ole huutanut "pedofiili pedofiili". Mutta esimerkiksi nimimerkki "kaula katki" toivoi Polanskille pahimman laatuista rangaistusta ja arveli tämän jatkaneen lasten hyväksikäyttöä koko aikuisikänsä.

Jokainen, joka on seurannut Yhdysvaltain populaarikulttuuria 50-60-luvuilla, tietää että alaikäiset tytsyt ovat olleet aika monenkin staran seuralaisia. Se on kuulunut tuolloiseen kulttuuriin, aivan kuten joissakin arabimaissa tytöt edelleen naitetaan 12-14-vuotiaina. Meidän sitä on vaikea hyväksyä. Pöyristyttää minuakin ajatus, että Priscilla Presleyn vanhemmat antoivat hänen muuttaa Elviksen luo 14-vuotiaana, mutta niinpä vain antoivat.

Roman Polanski syyllistyi rikokseen (alaikäisen seksuaalinen hyväksikäyttö), mutta pedofiili hän ei ole. Pedofilia on vakava asia, säästäkää siis sana oikeaan käyttötarkoitukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Minua järkytti, en tiennyt mitään hänen menneisyydestään! Olen nähnyt hänen elokuviaan(varmaan aika moni on). Jos tapaus on totta, on se erittäin julma rikos :(

Mua järkytti se, että niin monet elokuvamaailman ihmiset on valmiita tukemaan häntä ja vastustaa hänen palauttamistaan Yhdysvaltoihin saamaan ja kärsimään tuomiotaan. Kiinnostaisi kysyä niiltä ihmisiltä, että saako heidän 13-vuotiaan tyttärensä tulla kuka vaan raiskaamaan ilman että saa siitä tuomiota?

NImenomaan! Minun mielestä tuo on ihan järkyttävää, että on ok paneskella vaikka pieniä vauvoja ja lapsia, jos on joku ohjaaja tai vaikkapa näyttelijä! Entäpä jos tämä oiskin katuojassa asuva alkoholisti? Sittenkö se olisi väärin? Uskomatonta touhua. Huomaa, että koko taiteen ala on ihan mätä. Siellähän muutenkin on paljon hyväksikäyttöä ym, josta ei edes puhuta. Ihan suomessakin on aika epäilyttäviä teatterialan jutut opiskelijoiden ja teatterikoulutusta vetävien kesken, varsinkin aiemmin.

Taiteen ala? Mikä hiton asiantuntija sä luulet olevas taiteen moraalin alalta? Yhtähyvin voisi sanoa, että kaikki lääkärit on pedofiileja kun yksi on todettu, tai opetusala, kuljetusalasta puhumattakaan kun koulukulöjettajissakin näitä on.

Roman Polanski kuitenkaan EI ollut naimisissa uhrinsa kanssa, vaan uhri nimenomaan silloin sanoi, että hänet raiskattiin. Älyllisesti laiskaa touhua on se, että vertaa tätä tapausta asiaan, joka ei siihen liity lainkaan.

No naimisiinko Polanskin olisi pitänyt sen tytsyn kanssa mennä?

Kai me nyt kaikki olemme yhtä mieltä siitä, että ketään ei saa pakottaa sukupuoliyhteyteen, ei koskaan. Ei varsinkaan alaikäistä. Roman Polanski voi olla raiskaaja, Mutta ei tämä tapaus hänestä pedofiilia tee.

Suomessa suojaikäraja on nykyään 16 vuotta , Espanjassa muistaakseni 13. Tästä ei voi vetää johtopäätöstä, että 14-vuotiaan tytön kanssa seksiä harrastava suomalainen mies on pedofiili, mutta espanjalainen ei.

Tuohon aikaan USA:ssa järkyttävän nuoret pikkupimut vetivät viinaa ja huumeita starojen kanssa. En tiedä, tapahtuuko niin enää. Mutta uskoisin, että lööppijulkisuus ainakin vähän rajoittaa menoa. Onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Roman Polanski kuitenkaan EI ollut naimisissa uhrinsa kanssa, vaan uhri nimenomaan silloin sanoi, että hänet raiskattiin. Älyllisesti laiskaa touhua on se, että vertaa tätä tapausta asiaan, joka ei siihen liity lainkaan.

No naimisiinko Polanskin olisi pitänyt sen tytsyn kanssa mennä?

Kai me nyt kaikki olemme yhtä mieltä siitä, että ketään ei saa pakottaa sukupuoliyhteyteen, ei koskaan. Ei varsinkaan alaikäistä. Roman Polanski voi olla raiskaaja, Mutta ei tämä tapaus hänestä pedofiilia tee.

Suomessa suojaikäraja on nykyään 16 vuotta , Espanjassa muistaakseni 13. Tästä ei voi vetää johtopäätöstä, että 14-vuotiaan tytön kanssa seksiä harrastava suomalainen mies on pedofiili, mutta espanjalainen ei.

Tuohon aikaan USA:ssa järkyttävän nuoret pikkupimut vetivät viinaa ja huumeita starojen kanssa. En tiedä, tapahtuuko niin enää. Mutta uskoisin, että lööppijulkisuus ainakin vähän rajoittaa menoa. Onneksi.

Irroitit tekstini asiayhteydestään. Viittasin tuolla naimisiinmenolla Ksantippa S.-nimimerkin viittaukseen jerry Lee Lewisista, joka meni naimisiin 13-vuotiaan kanssa. Ihmettelen, missä kohtaa tekstissäni sinun mielestäsi lukee, että olen sanonut, että Polanskin tulisi avioitua uhrinsa kanssa. Minä en häntä ole pedofiiliksi kutunutkaan, kuten jo sanoinkin, mutta rikollinen ilman muuta. Se, mitä amerikkalaiset pikkupimut tekivät yleisesti 30 vuotta sitten, ei edelleenkään liity tähän juttuun, jossa on kyse 13-vuotiaan raiskaamisesta ja siitä saadun tuomion pakoilemisesta.

Suomessa tuo rikos olisi vanhentunut aikoja sitten. Suomessa olisivat vanhentuneet 5-15 vuodessa kaikki seuraavat: syyteoikeus, mahdollisuus rangaistukseen tuomitsemiseen, sekä täytäntöönpano-oikeus. Ei kannata sanoa, että maassa maan tavalla. Afganistanissa tuomitaan kuolemaan tytöt, jotka käyvät koulua ja jossain on tuomittua kun nainen käyttää housuja. Joissain maissa raiskatut naiset tuomitaan kuolemaan. Suomessa rikos olisi ehkä ollut lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, josta olisi saanut muutaman kuukauden ehdollista, ellei teko olisi vanhentunut.

Yhteistyössä