Rollolainen tai muut judopukujen pesijät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piina

Aktiivinen jäsen
13.08.2008
14 952
1
36
Miten niistä puvuista saa valkoisia? Mä löysin kaapinperältä pari judopukua ja meinasin laittaa kirpparille myyntiin, mutta tuon näköisenä niitä kukaan ei osta :( Eli saako ne vielä valkoiseksi vai roskiinko pitää heittää?

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Josko sitten pistän kloriteen, enhän mä siinä mitään häviä, jos muuten roskiin heittäisisin...

mä en uskalla laittaa kloriteen. sinä olevat mustat vhvikkeet saattavat haalistua.
ja meidän taloyhtiön pyykkituvassa ei saa pestä kloritessa liotettuja vaaatteita

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Josko sitten pistän kloriteen, enhän mä siinä mitään häviä, jos muuten roskiin heittäisisin...

mä en uskalla laittaa kloriteen. sinä olevat mustat vhvikkeet saattavat haalistua.
ja meidän taloyhtiön pyykkituvassa ei saa pestä kloritessa liotettuja vaaatteita

Pistin sitten eilen illalla kloriteen likoomaan ja aamulla koneeseen. Ulkona olen yrittänyt kuivata, mutta sateiden vuoksi vieläkin märkinä..., mutta hyvin oli valkoiset puvut ja mustat jutut mitä oli oli mustia edelleen, joten voin hyvin suositella valkaisua... tosin en tiedä kuinka rasittaa pukuja, mutta jos vaihtoehtona on laittaa roskiin tai saada vielä uusi käyttäjä puvuille...

Karatepuvut olen pessyt ihan valkoiselle puvulle tarkoitetulla bioluvililla.
Vanhat mummonaikaiset kellastuneet puuvillat ovat lähteneet myös ihan normipesulla ja mielelään aurinkokuivatus.

Yhteistyössä