ROKOTTEITA VASTAAN

  • Viestiketjun aloittaja äitix1
  • Ensimmäinen viesti
Tuhkarokko tappaa ihan sivistysmaissakin, missä on hyvä hygieniataso. Se tarttuu pisaratartuntana. Tuhkarokko ei ole vaaraton lastentauti. Suomessakin on ennen rokotuksia lapsia ja aikuisia saanut tuhkarokon jälkitautina esim aivokalvontulehduksen ja kuolemantapauksiakin on ollut. Itse taudin sairastaminen ei ole pikku juttu, vaan sairastuneet ovat todella kipeitä! Ja pitkään.
 
nirppurotta harmaana
Mä tuolla just lueskelin näist rokotteista ja tulin siihen tulokseen että annan pojalle laittaa PDT-rokotteen ja HiB-rokotteen. MPR jää ilman muuta pois, koska se on tutkitusti yhteydessä autismiin ja poliota pidän Suomessa turhana.
 
Vai että laitetaan monta vaaratonta virusta yhdessä lapseen ja sitten ne muuttuvat tappavaksi? Kai tiedät, että rokotteet sisältävät usein vain viruksen osia, sen verran RNA:ta, että solut kehittävät vasta-ainetta, eivät tosiaankaan eläviä viruksia? Sama kuin väittäisi, että kun laitetaan ruokakupin viereen koiran jalat, pää ja keskivartalo, koira saattaa purra.

Ja muuten, MPR otettiin käyttöön vasta 80-luvulla. Eiköhän silloin ollut jo jääkaappi aika monessa kodissa? Toiseksi, vaikka hygienia onkin kohtalaisen hyvä, tartunnat leviävät vauhdilla mm. päiväkodeissa ja koulussa, senhän jo todistavat vesirokko- vatsatauti- ym. epidemiat. Kertokaa siis, miksi tuhkarokkoa ja poliota ei sairasteta, mutta vesirokkoa ja AIDS:ia sairastetaan?

P.S. Tuli kai selväksi, että minun lapseni saavat kaiken ilmaisen terveyden, jonka verorahoilla saa...
 
ai niin, ja se teoria, joka yhdisti mpr:n autismiin, on kumottu jo ajat sitten. Niiden lasten suolistosta ei ole pystytty osoittamaan tuhkarokkoviruksen antigeeneja tai rna:ta, kuten tämä Wakefield väitti.

Lisäksi vuoden -82 jälkeen 309 autismiin sairastunutta lasta on saanut mpr -rokotteen, ja autismi on ilmennyt tasaisesti 3 päivän ja 12 vuoden välillä ilman mitään kasaumaa suhteessa rokotusajankohtaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2006 klo 20:28 Hopsuli kirjoitti:
Varmasti raha maailmaa pyörittää.
Mutta rokottamattomia lapsia suojaavat vain ympärillä olevat rokotetut lapset. Näin ollen rokottamatta jättäminen ei ole Suomessa merkittävä riski.
Jos tullaan tilanteeseen, että rokotuksia ei anneta, osa lapsista kuolee pikkulapsina tuhkarokkoon ja muihin tauteihin. Tuhkarokkohan on yhä maailman yleisimpiä kuolinsyitä.

Lisäksi lapsettomuutta aiheuttaa miehille sikotauti, jota vastaan rokotetaan.
Peesaan Hopsulia. Meillä poitsu on saanut ja tulee saamaan kaikki tarvittavat rokotteet aivan kuten isoveljensä.

Mitä useampi jättää rokottamatta, riski tautien uudelleen leviämiseen kasvaa, valitettavasti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.06.2006 klo 10:34 ruutelituu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2006 klo 20:28 Hopsuli kirjoitti:
Varmasti raha maailmaa pyörittää.
Mutta rokottamattomia lapsia suojaavat vain ympärillä olevat rokotetut lapset. Näin ollen rokottamatta jättäminen ei ole Suomessa merkittävä riski.
Jos tullaan tilanteeseen, että rokotuksia ei anneta, osa lapsista kuolee pikkulapsina tuhkarokkoon ja muihin tauteihin. Tuhkarokkohan on yhä maailman yleisimpiä kuolinsyitä.

Lisäksi lapsettomuutta aiheuttaa miehille sikotauti, jota vastaan rokotetaan.
Itse olen Hopsulin kanssa samaa mieltä;rokottamattomat lapset säästyvät taudeilta ,koska suurin osa lapsista rokotetaan. Tuntuu välillä,että tästä rokottamattomuudesta on tullut "muotibuumi",kun ollaan muissakin asioissa ns."luomuja"... :headwall:
Minun lapseni saavat tarpeelliset rokotukset,koska en halua ottaa vastuuta siitä,että lapseni kuolisi, minun periaatepäätöksestäni rokotteita vastaan,johonkin tavalliseen sairauteen. Kukin vastatkoon omsita päätöksistään.... :/

Mä peesailen tätä.
Just rokottamalla on tauteja hävitetty (rutto??). Noita tauteja mitä Suomessa ei enää ole, löytyy ihan tuosta läheltä euroopasta. Ihmisiä tulee ja menee yli rajojen, samoin taudit.
Mä oon sitä mieltä, jos kaikki jättää rokottamatta lapsensa, tulee Suomeen takas näitä kadonneita tauteja jälleen. Mä en ainakaan halua lapseni saavan jotain polioo tai tubia.
Enemmän rokottamisesta on hyötyä kuin haittaa... Meillä saa myös kaikki suositeltavat rokotukset.
Eipä ole mulla ainakaan tähään ikään mennessä tullut mitään "patteja" tms, vaikka oon kaikki rokotukset saanut.
Ja rahaa käärii moni muukin yritys kuin lääketeollisuus...
 
känttyvei
rutto on juuri niitä tauteja joihin ei ole ollut rokotuksia ja on hävinny itsestään =) ja tulirokko on myös vähentynyt huomattavasti. Katsokaapa KTL:n tilastoa tuhkarokosta, kuinka se oli vähentynyt ENNEN rokotuksia. Tosin oli epidemioita neljän vuoden välein, epidemiat kun esiintyy noin huippuina, mutta jokainen huippu on edellista pienempi. Se että sanotaan ettei tuhkista enää ole, ei pidä paikkaansa. Siitä vaa ei puhuta, ja toiseksi kaikkia tauteja ei imoiteta sinne, ja oireet on epäselvemmät kun on rokotettu, voi olla ettei ihottumaa ole paljon. Tiedän tapauksen jolloin pikkupoika sai tuhkarokon rokotteesta.
 
emiiro harmaana
Mä olen täysin samaa mieltä Suklaahipun kanssa,hän kirjoittaa täyttä asiaa.Jo Suomesta rokotusten avulla hävinneet taudit leviävät kyllä tänne uudelleen esim.matkailijoiden mukana jos kaikki jättävät lapsensa rokottamatta.Kyllä ne rokotusten hyödyt ovat PALJON suuremmat kuin haitat!!!
 
Jahas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2006 klo 08:39 känttyvei kirjoitti:
rutto on juuri niitä tauteja joihin ei ole ollut rokotuksia ja on hävinny itsestään =) ja tulirokko on myös vähentynyt huomattavasti. Katsokaapa KTL:n tilastoa tuhkarokosta, kuinka se oli vähentynyt ENNEN rokotuksia. Tosin oli epidemioita neljän vuoden välein, epidemiat kun esiintyy noin huippuina, mutta jokainen huippu on edellista pienempi. Se että sanotaan ettei tuhkista enää ole, ei pidä paikkaansa. Siitä vaa ei puhuta, ja toiseksi kaikkia tauteja ei imoiteta sinne, ja oireet on epäselvemmät kun on rokotettu, voi olla ettei ihottumaa ole paljon. Tiedän tapauksen jolloin pikkupoika sai tuhkarokon rokotteesta.
Kumma juttu, mutta kun rutto ei ole kadonnut!
 
Sorry Känttyvei, ruttoon sairastuu vuosittain n. 1700 ihmistä, joista 15-30% kuolee. Mikrobilääkkeet purevat siihen.
Tulirokon esiintyvyys on myös pienentynyt kaiken aikaa, sillä se on bakteeritauti, jota voidaan hoitaa tehokkaasti antibiooteilla. Itsestään tauti ei maailmasta häviä.
Tilastollisesti tuhkarokkotartunnat varmaankin kääntyivät laskuun ennen rokotusten aloittamista, mutta sekin johtunee syntyvyyden laskusta eli siitä, että lapsia, joihin tuhkarokko tarttui oli yksinkertaisesti vähemmän.
 
Noh hyvät luomu mammat. Kerrotteko mulle OIKEATA fakta tietoa autismin ja MPR rokotteen välillä. Ei mitään luomu kauppojen hömppää vaan ihan oikeata kunnon tutkittua faktaa. Ja tutkimuksilla tarkoitan monen vuoden seurantoja ja useita tapauksia. Ja kertokaa samalla miksi englannissa jossa MPR rokotteen suosio on laskenut tuon autismi soopan takia yhä useampi lapsi sairastuu tuhkarokkoon ja sen jälkitauteihin. Ja nyt kun aloitte kertomaan niin kertokaa myös mihin isorokko meni ja minkä takia. Monasti te selitätte lääkefirmojen rahanahneudesta ja samalla suosittelette ostamaan luomukaupasta sitäjatätä. Kenelle ne rahat siellä luomu kaupassa menee? Ei ne luomukaupan pitäjätkään mitään köyhiä ole. Muistaakseni suomessa rokotetaan juurikin tuolla MPR rokotteella sikotautia vastaan (korjatkaa toki jos olen väärässä) joka jälkitauteineen aiheuttaa miehillä lapsettomuutta. Eli ehkä se rokote ei oolutkaan sen lapsettomuuden aiheuttaja... Ja myös tuo aikaisemmin mainittu klamydia aiheuttaa sitä lapsettomuutta ja se on nykypäivänä yleisin nuorten sukupuolitauti ja ikävän moni teinipoppari on sen sairastanut... Olisikohan se syy lapsettomuuteen? Mutta nyt ihan oikeata faktaa kehiin. ei enää mitään mutu sontaa vaan ihan oikeata faktaa ja mielellään linkkejä niihin sivuihin mistä tietosi revit. Muistakin rokotteista saa kertoa ja puolueettomasti kiitos!
 
Mielenkiintoista! Ovatkohan nämä luomuäidit miettineen sitä mitä tauteja mm. Venäjältä tai muualta maailmasta tulevat voivat tuoda mukanaan Suomeen. Venäjällä esimerkiksi on paljon tubia, ja muita tauteja joista Suomessa ollaan kutakuinkin päästy jo eroon.

Entäs jos ja kun lähdette matkalle lastenne kanssa joita ei ole rokotettu? Ei siis tarvitse lähteä kovinkaan pitkälle Suomen rajojen ulkopuolelle, niin siellä voi tulla vastaan poliota yms... Siis sairauksia joiden kanssa ei ole leikkimistä. Ei siinä mitään jos sairaudet ovat hoidettavissa, mutta kun kaikkiin sairauksiin ei ole hoitoa, vaan siksi onkin yritetty kehittää ROKOTE, JOLLA SAIRAUDEN VOISI ESTÄÄ!

Nykyään vanhemmat matkustavat kauaksikin Suomesta ihan pikkuvauvojenkin kanssa, jossa jylläävät ihan toiset taudit kuin mitä Suomessa on totuttu, niin sanoisin kyllä että se on aika riskialtista viedä lasta mm. Thaimaahan jos nämä perusrokotukset eivät ole kunnossa.

Ei siinä mitään jos haluatte jättää lapsenne rokottamatta, mutta mielestäni teidän pitää myös kantaa vastuu teoistanne jos lapsellenne jotain sattuu. Suomessa on vielä jonkinlainen mahdollisuus kasvattaa lapsi "pumpulissa" , mutta ulkomailla asia on ehkä hieman toinen.

 
Ninnun viestiin lisättäköön, että tubi tapauksia on suomessa paljon ja ihan hyvistä olosuhteista peräisin olevia ihmisiä vieläpä.. Ja kun se tubi vieläpä tarttuu hengitys ilmasta niin myös sinulla oi rokottamaton ystäväni on oikein hyvä mahdollisuus saada se esim. kaupassa kun tämä laitapuolen kulkija tubeineen tulee sinun ja LAPSESI viereen yskimään. Onnea vaan ja menestystä.
 
kaura
kummastuttaa kun teillä rokotteiden puolestapuhujilla on niin hyökkäävä ja kiihkeä sävy kirjoituksissanne? Se ei ole edellytys kovin rakentavalle keskustelulle.

Itselläni on ihan henkilökohtaiset syyt miksi en rokota. Olen sivusta seurannut veljieni rokotusvaurioita, enkä niitä lapsilleni halua. Voitte sanoa, että huono mäihä kun on niin käynyt, mutta koekaniineiksi en omia lapsiani laita kun olen nähnyt sen mitä olen. Jokainenhan sen itse päättää rokottaako vai ei. Itse otan lapsestani vastuun jokatapauksessa rokotin tai en. Olen nähnyt rokotusvaurioita, olen lukenut rokotuksista ja ottanut selvää ja otan edelleen, jotta voisin tehdä oikean päätöksen lapsieni kohdalla. Liian paljon olen kuullut haittavaikutuksista ja niitä nähnyt, jotta uskaltaisin omaa lastani niille altistaa. Itse olen ikäni matkustellut ilman rokotuksia, enkä ikinä flunssaa pahempaa ole sairastanut. Toki olisi voinut käydä niin että saan jonkun taudin, mutta sen voisin saada myös vaikka minut olisi rokotettu. Käytän järkeäni, mietin missä syön ja liikun, huolehdin hygieniasta, puhdistan haavat jne. Niillä pääsee jo pitkälle.

Suomessa on myös kasa sairauksia, joita vain tulee koko ajan lisää. Ne eivät ole ehkä tappavia, mutta kiusallisia ja ikäviä. Suomessa allergiat ja ihottumat ja flunssakierteet ovat arkipäivää, mutta miksi? Vaikka meillä on näin hyvä terveydenhoito? Monet "pikkusairaudet" jotka johtuvat usein oman immuniteettisuojan puutteesta joka luultavasti on peräisin lääkkeistä ja rokotteista. Kyllähän se jo myönnetään antibioottienkin kohdalla, jos niitä paljon käytetään.

En halua provosoida ketään, haluan vain kertoa oman näkemykseni ja mielestäni jokaisella on oikeus päättää itsestään ja lapsistaan. Siihen ei tarvita naapurin tai lääkärin lupaa ja suostumusta. Enkä aio rokottaa lapsiani myöskään sen vuoksi, että suurin osa rokottaa ja siihen painostetaan. Se olisi väärä syy tehdä valintoja.
 
nimetön
on ihmisiä jotka eivät lapsiaan rokota,on ihmisiä jotka rokottavat. henkilökohtaisesti rokotan. se "myrkky" mitä siinä on,on niin pieni määrä,että otan sen vastaan mieluummin kuin itse taudin.

olen samaa mieltä kuin jotkut täällä.rokotetut lapset suojaavat rokottamattomia.
en tuomitse rokottamattomia lapsia(vanhempia),mutta ihan turha valittaa jos tauti tulee! siinä vaiheessa voi katsoa peiliin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2006 klo 11:12 kaura kirjoitti:
eivät ole ehkä tappavia, mutta kiusallisia ja ikäviä. Suomessa allergiat ja ihottumat ja flunssakierteet ovat arkipäivää, mutta miksi? Vaikka meillä on näin hyvä terveydenhoito? Monet "pikkusairaudet" jotka johtuvat usein oman immuniteettisuojan puutteesta joka luultavasti on peräisin lääkkeistä ja rokotteista. Kyllähän se jo myönnetään antibioottienkin kohdalla, jos niitä paljon käytetään.
Sen verran tuohon vielä lisään, että onhan se niinkin että nykyään hössötetään tuosta hygieniasta liikaakin. Lapset elävät steriilisti... Sitten ihmetellään noiden allergioiden lisääntymistä.
Mun mielest esim. hiekkalaatikolla ei tarvii heti olla kauhulla tyhjentämässä lapsen suuta jos sinne nyt vähän hiekkaa menee... sieltähän sitä vastustuskykyäkin saadaan...
 
vaikka kaikki äidit jo raskausaikana alkaa noudattamaan neuvoloiden suosotuksia ja neuvoja ja varsinkin sitten kun se lapsi on syntynyt... niin minkä takia meillä silti on niin helposti ja useasti sairastelevia lapsia?
 
Tämä linkki MPR:n ja autismin yhteydestä
http://www.laakarilehti.fi/files/nostot/nosto22_3.pdf

Ja nämä taasen kätkytin mahd. aiheuttajista...
http://www.kapy.fi/tukipaketit/tukinoll_katkytkuolema.pdf
http://www.babyidea.fi/vinkkeja/katkytkuolemasta.html

Tuhkarokko.. kannattaa lukea loppuunasti...
http://www.saunalahti.fi/arnoldus/morbilli.html

Sikotauti...
http://www.juhovainionsaatio.fi/terve_elama/te2002_1/index.htm#MPR

MPR rokotteen valmisteseloste:
http://www.glaxosmithkline.fi/tuotteet/selosteet/valmisteyhtvedot/Priorix.pdf

"Suomi on maailman ensimmäinen maa, joka eliminoi tuhkarokon. Se aiheutti kymmeniätuhansia sairastumisia ja vammautumisia vuodessa", Lainattu Professori Heikki Peltolaa Helsingin yliopistollisesta

Vihurirokosta: Linkki sisältää paljon linkkejä sekä puolesta, vatsaan ja täysin puolueettomasti :)
http://www.saunalahti.fi/kup/syndroma/vihuri.htm

Tässä nyt alkuun luettavaa. Monessa linkissä *joita luin noin kolme tuntia* oli kiitosta rokotteille, koska bakteeriaivokalvontulehduksia ja virusAKT:sia on huomattavasti vähemmän ja kuolleisuus on lähtenyt laskuun. VAIN rokotusinfo vauhkosi kuolemista ja kaikista vammoista. Täydellisen puolueettomat sivustot kertoivat lasten kuolleisuuden vähenemisestä ja harmittelivat rokotusten aiheuttamista kivuista pisto kohdassa ja lievistä tautioireiluista. Harvinaisia ja vakavia haittavaikutuksia on, MUTTA tuhkarokko tappaa, menigiitti tappaa, sikotauti aiheuttaa mm. lapsettomuutta ja sen jälkitautina saattaa tulla tuo edellämainittu manigiitti. Ja Ranskassa tehtyjen tutkimusten pohjalta eräs tutkija sanoi uusien tuhkarokko epidemioiden olevan mahdollisia JOS rokotteita EI käytetä. Monessa paikassa mainittiin myös rokotettujen lasten olevan suojakilpenä rokottamattomille lapsille. Ja kuinka kummassa suomesta on hävinnyt tuhkarokko??? Ai niin me pestään usein kädet ja säilytetään kanafileet jääkaapissa... Tai sitten rokotusohjelma toimii. Ja kyllä lääkefirmat tutkii kokoajan mitä voisi tehdä paremmin ja missä on paljon hyvää tai vaihtoehtoisesti enemmän pahaa.. Koko ajan tutkitaan ja testataan ELÄIMILLÄ eri rokotteita ja uusia lääkkeitä. Ja näin asiasta kukkapurkkiin miksi VIOXX niminen lääke vedettiin maailmanlaajuisesti pois markkinoilta?

kopioitu kuukkelista:
Lääkeyritys Merck & Co., Inc. on tänään 30.9.2004 klo 16.00 ilmoittanut poistavansa omasta aloitteestaan nivelrikon, nivelreuman ja akuutin kivun hoitoon tarkoitetun rofekoksibin (reseptilääkkeet VIOXX ja VIOXXAKUT) markkinoilta maailmanlaajuisesti. Päätös perustuu uuteen kliinisestä tutkimuksesta saatuun tietoon, jonka mukaan lääke lisäsi 18 kuukauden hoidon jälkeen sydän- ja verisuonitapahtumien riskiä lumehoitoon verrattuna.

Ai lääkefirmat siis kuitenkin välittää pienestä ihmisestä.. aika jännä en olis uskonut... ja vielä omasta aloitteestaan... kukaan ei siis vienyt ko. firmaan oikeuteen. Miksiköhän rokote valmistajat sitten ovat niin murhan himoisia??? Pieniä lapsi parkoja rokottavat niin että varmasti tulee vammaisia ja autistisia ja lapsettomia myrkytettyjä pieniä sieluja tämä maailma täyteen.. No ne tietenkin haluavat varmistaa terveydenhuolto henkilöstölle tulevaisuudessa paaaaljon töitä.. harmi vaan kun ne rokotteet vie nuo itse taudit pois niin hoitajilla ei ole tänä päivänä hoideltavaa.. paitsi teidän rokotusvastaisten lapset. Kiitos siitä teille meillä hoitajattarilla riittää töitä ;) Ja tuossa aikaisemmin yhksi kysyi miksi me niin kärkkäästi käydään rokotusvastaisten kimppuun niin johtuisiko siitä, että meitä pikkuisen pelottaa se että te ehdoin tahdoin haluatte tuoda jo voitetut sairaudet takaisin ja latistatte muidenkin lapset vaaroille. Minua ainakin henk. koht. arvelluttaa tuo teidän toiminta. Kaikki tutkimukset puhuu rokotteiden puolesta ja rokotusinfo niitä vastaan muutaman luomu kaupan kanssa ni on se aika uskomatonta. Millä niille luomu kaupan pitäjille maksetaan oravan nahoillako? Eikö luomu kauppojen tuotteet maksa ollenkaan rahaa? Mä ainakin joudun maksamaan luomu kananmunista tupla hinnan tavallisiin nähden. Vai antavatko luomukauppiaat rahansa niitä tarvitseville vai ostavatko he itselleen uuden mersun. Eli kyllä siellä luomu hömppä osastollakin raha on se mikä puhuu ei mikään muu. Luomu jogurtti ei pelasta teitä eikä se vapaana viipottanut kana joka syö luomuruokaa ja munii munansa teidän ruokapöytiin.. ei siitäkään löydy parannusta noihin sairauksiin jotka te tuotte takaisin olemalla rokottamatta omia kullannuppujanne. Voihan luomunetti en voi muuta sanoa... Nyt tämä kiittää ja kumartaa. Pyytää anteeksi ehkä hieman provosoivaa tekstiä ja poistuu takavasemmalle seuraamaan keskustelua
:flower: :flower:
 
Et sitten kommentoinut bcg:tä ollenkaan....onko syynä rokotteesta johtuvat märkivät imusolmukkeet,luutulehdukset,kuolema?

Ei tarvitse olla luomu jos jättää lapsensa rokottamatta,riittää kun oman lapsen kohdalle osuu rokotehaitta.
 
kaksi kertaa äiti
meillä tuli esikoiselle calmetesta nivuseen märkivä imusolmuketulehdus ja silti annoin rokottaa kakkosenkin :) ja ihan vaan lapsen parasta ajatellen. :heart: olen myöskin ottanut hänelle rotavirusrokoitteen koska esikoinen joutui tiputukseen sairastututtuaan rotavirukseen.
 
saanko kertoa pari "tarinaa" ajalta kun ei ollut vihurirokkorokotetta vielä?
Eli minä itse sairastin vihurirokon parikymppisenä. itse tauti ei toki paha mutta jälkitautina sain niveltulehduksen joka eteni pienistä sorminivelistä aina kyynärpäihin asti ja kesti jotakin 3-4 kuukautta ainakin. minulla oli jo lähete reumakokeisiin mutta lääkärikin epäili että jos se vain tuon rokon jälkitautina ja syö sinä tyttö vaan tulehduskipulääkkeitä. ja minähän söin ja joka aamu melkein itkien sängystä punnersin itseni ylös, niin kipeä minä olin sen 3-4 kuukautta ainakin!
Sitten samoihin aikoihin eräs raskaanaoleva ystäväni myös sairasti vihurirokon mutta niin lievänä ettei kukaan osannut epäillä hänen edes sairastaneen, kun hänellä muutenkin oli iho-ongelmaa. Sairastuminen paljastui sitten kun vauva syntyi ja joutui ruuansulatuskanavan korjausleikkaukseen yms. Ja sanottiin että mitä todennäköisimmin tuo rokko aiheutti ne epämuodostumat.
Jos me molemmat olisi oltu rokotettu eli tuo rokote olisi siis ollut olemassa tuolloin niin minulta olisi säästynyt purkkikaupalla särkylääkkeiden syöntiä ja ystäväni vauvalta nuo leikkaukset.
Tässä oli vain kaksi esimerkkiä, niitä löytyy varmaan muitakin....
 
äiti27
Osa äideistä ei halua rokottaa, ok.Niinku tos muutama kirjotus ylöspäin niin suomessa tosiaan esiintyy tupia, ihan hyvissäkin olosuhteissa.
Mitä te sitten teette kun matkustatte maihin jossa nämä "pahat"pöpöt vielä sikiävät? Esm havrix? Se kuten tiedätte leviää huono hygienia takia, mutta nämä muut pöpöt leviävät usein hegitysteitse tai pisarana.Mitä jos joku ohikulkia yskäisee päin lastanne ja hänellä on tubi?
Tosin täälä suomessa saa hyvän hoidon..Mutta kumpaan maksatte mielummin lääketehtaille(rokotuksiahan te ette itse maksa) vai sairaalaan kun lapsenne sairastuu? Tarkotus ei ollu nyt haukkua ketään.Vaaroja vaanii joka suunnalla teimme me mitä tahansa.Kaikki me kuitenkin teemme kaikkemme lastemme eteen..
 

Yhteistyössä