Rohkea nainen tuo Petra Kapanen!

  • Viestiketjun aloittaja Elisa36
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ja vielä jatkoa sen verran, että minä en ymmärrä sitä miksei pitkästä avioliitosta voisi lähteä. Pitäisikö koko loppuelämä olla avioliitossa, vaikkei siinä enää viihtyisikään?
Voihan siitä lähteä ja joskus pitääkin. Mutta lähinnä täällä on kritisoitu ap:n tapaa ihailla ja hehkuttaa sitä, kuinka hienoa on että joku uskaltaa jättää perheensä ja lähteä nuoremman matkaan.
 
Kepsis
Oletteko huomannut kaavaa lätkäpelaajissa? Kun pitkä ura loppuu tien päällä ja joudutaan arkea setvimään vaimon kanssa niin aika suurella todennäköisyydellä loppuu vanha liitto. Jari Kurri, Esa Tikkanen, Sami Kapanen ja nämä vain suomalaisista jotka jääny päällimmäisinä mieleen.
 
"vieras"
Oletteko huomannut kaavaa lätkäpelaajissa? Kun pitkä ura loppuu tien päällä ja joudutaan arkea setvimään vaimon kanssa niin aika suurella todennäköisyydellä loppuu vanha liitto. Jari Kurri, Esa Tikkanen, Sami Kapanen ja nämä vain suomalaisista jotka jääny päällimmäisinä mieleen.
Puolet avioliitoista päätyy eroon, tuskin jääkiekkoilijat siinä tilastossa mitenkään enempää korostuvat.
 
  • Tykkää
Reactions: adorepetra
toinen puoli
Eikös se mennyt niin että noiden liitto läksi alamäkeen kun muuttivat takaisin Suomeen? Petrahan olisi halunnut jäädä rapakon taakse elämään sitä elämää - ja joutuikin muuttamaan takas "tuppukylään". Mulle on tästä jäännyt enemmänkin sellainen kuva.

Rouva oli saannut elää loisteliasta elämää tuolla ja olla kotirouva ihan kaikessa rauhassa (ja rauhassa mieheltäänkin joka kierteli ammattinsa vuoksi). Sitten kun loisto vaihtui Suomeen ja mieskin alkoi olla kotona, ei se enää kelvannut.

Sinällään hienoa että on tehnyt kuten itselleen parhaaksi näkee - mutmutmut, turha hänestä mitään idolia on tehdä. Mä olen tehnyt noin, tosin mulla ei ollut lapsia. Mutta lähtenyt pitkäaikaisesta suhteesta uuteen ovat rytissen. Se oli elämäni para ja pahin teko. Siinä satutti niin montaa läheistä että teossa ei ole todellakaan mitään hurrattavaa. Itsekeskeisintä mitä koskaan olen tehnyt
 
vieas
Teemu Selännehän on tunnettu siitä, että pettää vaimoaan kroonisesti. Lehdissä ei ikinä näistä ole, kun lätkänpelaajat on jostain ihmeen syystä kansallissankareita. Ehkä Kapasilla on ollut samanlaista?
 
Eikös se mennyt niin että noiden liitto läksi alamäkeen kun muuttivat takaisin Suomeen? Petrahan olisi halunnut jäädä rapakon taakse elämään sitä elämää - ja joutuikin muuttamaan takas "tuppukylään". Mulle on tästä jäännyt enemmänkin sellainen kuva.

Rouva oli saannut elää loisteliasta elämää tuolla ja olla kotirouva ihan kaikessa rauhassa (ja rauhassa mieheltäänkin joka kierteli ammattinsa vuoksi). Sitten kun loisto vaihtui Suomeen ja mieskin alkoi olla kotona, ei se enää kelvannut.

Sinällään hienoa että on tehnyt kuten itselleen parhaaksi näkee - mutmutmut, turha hänestä mitään idolia on tehdä. Mä olen tehnyt noin, tosin mulla ei ollut lapsia. Mutta lähtenyt pitkäaikaisesta suhteesta uuteen ovat rytissen. Se oli elämäni para ja pahin teko. Siinä satutti niin montaa läheistä että teossa ei ole todellakaan mitään hurrattavaa. Itsekeskeisintä mitä koskaan olen tehnyt
Tulivat silloin muutama vuosi sitten Suomeen, kun Sami koki, ettei hänen NHL-joukkueensa valmentaja enää arvostanut häntä. Taisivat muuttaa nopeasti sitten Suomeen ilman sen kummempaa asioihin valmistumista ja silloin oli lehdissä juuri, että Petra olisi halunnut vielä jäädä Yhdysvaltoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: adorepetra
Päätin,etten sanoisi mitään. Mutta kysyn silti sinulta Akaatti ( tuolla toisessa ketjussa sanoitkin suhtautuvasi varauksella suuriin ikäeroihin) onko sinusta ikäeroasiassa jotenkin olennaista sitten se, että se näKyy ulkoisesti kumppaninen välillä? (ts, iäkkämpi näyttääkin iäkkäämältä)Kun sanoit tässä ketjussa ettei Petra Kapasen ja tämän uuden mihen ikäero ole niin näkyvä?
 
Päätin,etten sanoisi mitään. Mutta kysyn silti sinulta Akaatti ( tuolla toisessa ketjussa sanoitkin suhtautuvasi varauksella suuriin ikäeroihin) onko sinusta ikäeroasiassa jotenkin olennaista sitten se, että se näKyy ulkoisesti kumppaninen välillä? (ts, iäkkämpi näyttääkin iäkkäämältä)Kun sanoit tässä ketjussa ettei Petra Kapasen ja tämän uuden mihen ikäero ole niin näkyvä?
Kyllä sillä jotain merkitystä mielestäni on. Ainakin jos ajattelen omalle kohdalle niin en haluaisi itseäni reilusti vanhempaa miestä jos mies näyttäisi minua reilusti vanhemmalta ja meitä luultaisiin isäksi ja tyttäreksi, hän pukeutuisi suoriin housuihin ja kauluspaitoihin :x ei kävisi huvipuistossa jne. Olisi vaikeaa olla ihmisen kanssa, josta näkyisi heti suuri ikäero ja jonka ajatusmaailma olisi täysin erilainen.

En kyllä mielellään muutenkaan ottaisi itseäni reilusti vanhempaa puolisoa, vaikka ikäero ei niin näkyisikään, mutta sitä voisin sentään edes harkita, tosin ei sekään toivottu tilanne olisi.
 
Tota noin...
Petra on nyt kokenut varmaan tunneskaalalla parissa vuodessa enemmän kuin suurin osa naisista koko elämänsä aikana. Ja voi olla että tuo juttu joskus hiipuu, ei sitä tiedä. Mutta hän teki toisin kuin melkein kuka tahansa muu. Hän ei tukahduttanut tunteita ja jäänyt epätyydyttävään liittoon. Hän ei tyytynyt turvalliseen kakkosvaihtoehtoon, hänelle kelpasi vain itselle paras.

Kyllä tällä palstallakin näkyy naisten katkeruus. Uskomatonta, että ei yhtään sympatiaa ja ymmärrystä löydy. Pelkkää pahansuopaa ivaa... Nainen on naiselle susi.
PROVO! Ei kukaan nainen voi olla näin tyhmä. Entäpä Petran lapset?
 
Beep
Oletteko huomannut kaavaa lätkäpelaajissa? Kun pitkä ura loppuu tien päällä ja joudutaan arkea setvimään vaimon kanssa niin aika suurella todennäköisyydellä loppuu vanha liitto. Jari Kurri, Esa Tikkanen, Sami Kapanen ja nämä vain suomalaisista jotka jääny päällimmäisinä mieleen.
Tai kun lapset lentää pesästä ja jäädään kaksin. Näitäkin paljon.
 
"vieras"
Kun Kapanen alkoi omituisella tavalla julkisesti avautumaan yksityisasioistaan ja mustamaalaamaan vaimoaan, niin ajattelin, että varmaan ollut ihan oikea ratkaisu. Se harmitti, että vaimo meni siinä vaiheessa kirjoittamaan avioehdon, vaikka olisi ollut minusta oikeutettu korvaukseen kotiäitivuosistaan. Mutta ihan kelpo nainen varmaan.
 
  • Tykkää
Reactions: adorepetra
"joopajoo"
Minua kyllä suoraan sanottuna tökki tänään Me Naisten kannessa komeillut otsikko

Avoliittoon Sakun, 22, kanssa
kiekkoilija Sami Kapasen jättänyt
Petra Kapanen, 38
"Suhteestamme puuttui kiihko ja intohimo"

Pitääkö ihan kaikesta avautua julkisesti? Mulla on jäänyt mieleen myös Lola Odusogan (nyk. Wallinkoski) tekemä vastaava temppu, kun erosi siitä tanssijapoikaystävästään. Lehtien otsikot kirkuivat tyyliin "Vaihdoin tylsyyden villiin seksiin". Kuka haluaa lukea tuollaisia itseään koskevia, vyön alle lyöviä otsikoita? Eikö niitä entisiä kumppaneita voisi sen verran kunnioittaa, ettei sentään tuollaisia asioita toisi kaiken kansan pällisteltäviksi?
 
dfdf
[QUOTE="minä";24998565]Todellista rohkeutta olisi ollut ottaa härkää sarvista kiinni ja selvittää avio-ongelmansa aviomiehensä kanssa.

Helvetti. Eikö ihmiset tajua, että ellei konkreettisia ongelmia (pettämistä, väkivaltaa) parisuhteessa ole, on pikkuongelmat selvitettävä ja perheeseen sitouduttava lasten täysi-ikäisyyteen saakka jos lapsia on mennyt tekemään???[/QUOTE]

Kyllä se vaan on aika iso ongelma, jos mies ei osallistu perheen arkeen lainkaan ja koko elämä pyörii vain miehen (uran) ehdoilla. Käytännössä huippu-urheilijoiden vaimot ovat yksinhuoltajia ja vastaavat yksin arjen pyörittämisestä ja lasten kasvatuksesta. Ainoa tuli mieheltä on rahallista. Ei se pelkkä raha riitä kovin pitkälle.

Onko reilua, kun nainen on uhrannut elämänsä tärkeimmät vuodet miehensä uran hyväksi ja hyvin usein sen jälkeen hänet heitetään pihalle ja uusi nuori missukka otetaan tilalle?

Uskon, että tässä tapauksessa nainen ei halua elää sitku elämää odottaen sitä aikaa (jota ei koskaan kuitenkaan tule), jolloin miehelläkin olisi aikaa olla perheensä kanssa. Onhan se nähty, etteivät huippu-urheilijat jää laakereillaan lepäilemään uransa jälkeen. He ovat tottuneet itsekkääseen elämäntyyliin, eivätkä osaa omistautua vain perheilleen, kuten vaimonsa ovat vuosikausia tehneet. Monet vaimot ovat tyhmyyksissään luulleet, että heidän vuoronsa toteuttaa itseään alkaa miehen urheilu-uran päätyttyä. Tähä hoki Jari Kurrin ex-vaimokin aikoinaan haastatteluissa. Vaan kuinkas kävikään?
 
"Senja"
no kyllä se jos puolisoiden välillä ei ole mitään intohimoa, ollaan kuin sisko ja veli, niin kyllä se on ihan oikea ongelma. Ärsyttää kun aina pitää vetää näitä että jos ei hakkaa tai dokaa niin sit on hyvä mies...
 
  • Tykkää
Reactions: adorepetra
vierailija
Petra on nyt kokenut varmaan tunneskaalalla parissa vuodessa enemmän kuin suurin osa naisista koko elämänsä aikana. Ja voi olla että tuo juttu joskus hiipuu, ei sitä tiedä. Mutta hän teki toisin kuin melkein kuka tahansa muu. Hän ei tukahduttanut tunteita ja jäänyt epätyydyttävään liittoon. Hän ei tyytynyt turvalliseen kakkosvaihtoehtoon, hänelle kelpasi vain itselle paras.

Kyllä tällä palstallakin näkyy naisten katkeruus. Uskomatonta, että ei yhtään sympatiaa ja ymmärrystä löydy. Pelkkää pahansuopaa ivaa... Nainen on naiselle susi.
 
Tasan yksi. Eli kyllä hän voi noin sanoa, ei todellakaan ole mikään sellainen tapaus. Ensin pitkä liitto Samin kanssa ja sitten tuli tämä toinen. Eli ei todellakaan tarvi puhua mistään ihastumisaddiktista.
Kiitos Elissa36. MInunkin on vaikea ymmärtää mitä pahaa Petra Kapanen on tehnyt. Väestöliiton julkaiseman tiedotteen mukaan noin puolet solmituista liitoista päättyy eroon eli keskivertotapaus. Petra on tod. upea nainen ja mielestäni hänellä on täysi oikeus uuteen onneen niinkuin meillä kaikilla
 
En kyl ymmärrä nuorta miestä, joka tommoseen haksahtaa. Alkaa olla aika elähtäneen näköne jopa ikäsekseen. Ehkä 50v viittis tommosta höylätä jos ei muuta oo tarjolla. Onko sillä sitte rahaa, tuskin kauheesti... Itte en kyllä missään nimessä olis tommoseen haksahtanu.

Toisaalt oon melko varma et tää jääkiekkoilija ois dumpannu ton aika pian peliuran jälkeen. Mut olis sentäs saanu akka rahaa jos se olis menny niin päi. Tyhmästi teki akka. Ei toi nuori kolli sitä kauaa kummiskaan jaksa ku alkaa nuorien typyjen perään tsiikailemaan.
Sinulla on kyllä harvinaisen huono naismaku. Petra ei todellakaan ole elähtäneen näköinen, vaan kaunis ja viehättävä. Suhteen kestävyys on aina tapauskohtainen ikäerosta huolimatta. Ottajia olisi Petralla pilvin pimein, enkä nyt tarkoita miehiä 50+. Petra on nimittäin viehättävän ulkomuotonsa lisäksi todella fiksu ja miellyttävä nainen.
 
vierailija
Ulkopuoliset kummastelevat Petra Kapasen ja Pele Koljosen, 27, suurta ikäeroa. Pariskunta ei itse vuosia välillään laske, vaan kohtaa yhdessä arjen riemut ja murheet.

Ex-jalkapalloilija Pele Koljonen ja jääkiekkotähti Sami Kapasen ex-vaimo Petra Kapanen tiesivät toisensa vuosien ajan urheilupiireistä. Tuttavuus syventyi rakkaudeksi marraskuussa 2014, kun Pele saapui Petran asiakkaaksi toipuessaan selkäleikkauksesta. Yhteisten treenituokioiden ja kuntosalin kahviossa vietettyjen keskusteluhetkien aikana pari ei voinut olla huomaamatta samankaltaista ajatusmaailmaansa.

Kaksi kuukautta ensimmäisen keskustelun jälkeen Pele muutti jo Petran ja tämän lasten Kasperin, 19, Cassandran, 15, Camillan, 14, ja Konstan, 12, luo Petran ja Samin entiseen omakotitaloon. Kihlat vaihdettiin viime syksynä ja parhaillaan pari suunnittelee Kuopion tuomiokirkossa pidettäviä häitään.

Ennen Pelen tapaamista Petra oli tuntenut itsensä vuosia arvottomaksi ja elänyt elämäänsä kuin sumussa. Myös Pelen mieli mateli mustissa vesissä lupaavan jalkapallouran päätyttyä vakavaan loukkaantumiseen. Tukenaan hänellä oli muun muassa isänsä, jalkapallovaikuttaja Atik Ismail, mutta vasta Petran kanssa keskustellessa tunnelukot alkoivat pikkuhiljaa avautua.

Petra puolestaan lamaantui miltei täysin palattuaan Suomeen Yhdysvalloissa vietetyn 15:n kotiäitivuoden jälkeen. Petrasta tuntui, ettei hänen työtään kotiäitinä arvostettu lainkaan ja ihmisillä oli täysin vääränlaiset kuvitelmat hänen elämästään jääkiekkotähden rinnalla.

– Ihmiset ajattelivat, että elämäni Amerikassa oli kuin Beverly Hills 90210:sta, että lekottelen uima-altaan reunalla ja minulla on omat lastenhoitajat.

– Arki oli todellisuudessa yhtä rumbaa: lasten kuljetusta, ruoan vääntöä ja kodinhoitoa. Olin todella paljon yksin, kun toinen oli aina poissa. En ole aiemmin oikein elänyt tällaisessa parisuhteessa, jossa ollaan läsnä.

Pelen kanssa Petra nauttii nimenomaan siitä, että saa jakaa arjen riemut ja murheet toisen kanssa. Pariskunnan 15 vuoden ikäero on aiheuttanut kummastelua sivullisissa.

– Ainahan minulta kysytään ikäerosta, mutta ei minulla todella ole mitään sellaista, että tuntisin vetoa nuorempiin miehiin. Ainoastaan ihmisen luonteella on väliä, Petra vakuuttaa.

Alkuun Petra varmisteli Peleltä, että tahtooko tämä tosiaan seurustella nelikymppisen naisen kanssa.

– Minä totesin Petralle, että tahtooko hän päästä minusta eroon. Jos ikäeromme olisi toisinpäin, ei kukaan välittäisi siitä yhtään, Pele toteaa.

Pelekään ei olisi osannut kuvitella itseään keskelle lapsiperheen arkea. Mutta omaksi yllätyksekseen hän nauttii saadessaan olla kotona ja osana suurperheen arkea. Petra on ihaillen seurannut avomiehensä roolia kasvattajana ja sitä, kuinka paljon hänen lapsensa Pelestä pitävät.

– Minusta tuntuu, että nyt se elämä on vasta alkanut, Petra toteaa puristaen Peleä hellästi käsivarresta.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1454640614871.html
 

Yhteistyössä