Rodos vai Kreeta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rodos: helppo nähdä koko saari lyhyessäkin ajassa, Rodoksen kaupunki itsessään helppo perheille. -80 luvun maine painaa yhä vaikka on siistiytynyt kivaksi paikaksi.

Kreeta: pitkät välimatkat jos haluaa nähdä muutakin kun ne rivissään olevat turistikylät. Kauniita paikkoja löytyy kun vuokraa jonkun pörryyttimen mutta päivässä ehtii liian vähän. Jos on kyseeessä pidempi loma niin aivan mahtava paikka sekin!

Toisessa näistä olen astellut vihille, siksi jäävään itseni siitä kumpi parempi :D

Kreetan Rethymnon oli kiva paikka. Rodoksen kaupunki oli kanssa jees, tosin ei ehkä ihan pienten lasten kanssa. Rodoksella kannattaa Faliraki kiertää kaukaa, brittinuorten juopottelumesta.

Alkuperäinen kirjoittaja annahalinen:
Rodos: helppo nähdä koko saari lyhyessäkin ajassa, Rodoksen kaupunki itsessään helppo perheille. -80 luvun maine painaa yhä vaikka on siistiytynyt kivaksi paikaksi.

Kreeta: pitkät välimatkat jos haluaa nähdä muutakin kun ne rivissään olevat turistikylät. Kauniita paikkoja löytyy kun vuokraa jonkun pörryyttimen mutta päivässä ehtii liian vähän. Jos on kyseeessä pidempi loma niin aivan mahtava paikka sekin!

Toisessa näistä olen astellut vihille, siksi jäävään itseni siitä kumpi parempi :D
Kummassa? :D Jonkun kreikkalaisen kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja Nappe:
Kreetan Rethymnon oli kiva paikka. Rodoksen kaupunki oli kanssa jees, tosin ei ehkä ihan pienten lasten kanssa. Rodoksella kannattaa Faliraki kiertää kaukaa, brittinuorten juopottelumesta.

Tosin Falirakissa on aivan upea vesipuisto, josta löytyy kivaa pienillekin lapsille eli sinne kyllä kannattaa mennä. Me valitsimme hotellimme Ixiasta, mikä oli kyllä erittäin hyvä paikka lapsiperheelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Alkuperäinen kirjoittaja annahalinen:

Kummassa? :D Jonkun kreikkalaisen kanssa?

Toisessa :D . Jos tiijät missä on Apollonin temppelin rauniot, nih siellä :heart: . Ja ukkokulta on umpisuomalainen.

lapsiperheelle tai häämatkalaisille/vasta rakastuneille suosittelisin Kreetaa ja siellä Rethymnon. Siitä tykkään ihan mahottomasti... Rodos on mielestäni enemmän menomesta.

Rodoksesta mulla ei oo kokemuksia, mutta Kreetasta oon tykännyt. Oltiin Haniassa (Agia Marinassa) viime keväänä. Vuokrattiin auto, niin päästiin kätevästi kiertämään saarta. Suosittelen ehdottomasti Falasarnan ja Elafonissin rannoissa käymistä, paljon hienompia kuin ne paikalliset rannat. Ruoka oli hyvää joka paikassa ja paikalliset ihmiset tosi ystävällisiä.
Vaikea keksiä, mitä kertoa, kun en tiedä mikä kaikki teitä kiinnostaa. Millaisella porukalla olette menossa? :)

Olemme käyneet molemmissa kolmen lapsen kanssa. Hirveästi riippuu hotskun sijainnista millaista on, olemme molemmissa paikoissa olleet vähän syrjemmässä joten taksilla/bussilla piti mennä jos tahtoi kaupunkiin. Kreetassa oli se huonoa että siellä ei taksiin otettu viisihenkistä perhettä (olisi pitänyt kahdella taksilla mennä), rodoksella otettiin kun kolme oli lapsia. Kreetalla on Haniassa valtavankokoinen Jumbo (lastentarviketavaratalo) ja rodokselle kun mentiin niin tietysti odotettiin paikallisen jumbon olevan samanlainen ja pettymys oli valtava kun olikin puolet pienempi=) Rodoksella plussana tämä jo mainittu vesipuisto! Molemmissa paikkisväestö ihanan ystävällistä ja lapsirakasta ja ruoka hyvää!

Alkuperäinen kirjoittaja helmiina kananen:
Olemme käyneet molemmissa kolmen lapsen kanssa. Hirveästi riippuu hotskun sijainnista millaista on, olemme molemmissa paikoissa olleet vähän syrjemmässä joten taksilla/bussilla piti mennä jos tahtoi kaupunkiin. Kreetassa oli se huonoa että siellä ei taksiin otettu viisihenkistä perhettä (olisi pitänyt kahdella taksilla mennä), rodoksella otettiin kun kolme oli lapsia. Kreetalla on Haniassa valtavankokoinen Jumbo (lastentarviketavaratalo) ja rodokselle kun mentiin niin tietysti odotettiin paikallisen jumbon olevan samanlainen ja pettymys oli valtava kun olikin puolet pienempi=) Rodoksella plussana tämä jo mainittu vesipuisto! Molemmissa paikkisväestö ihanan ystävällistä ja lapsirakasta ja ruoka hyvää!

Onhan Kreetallakin vesipuisto. Mielestäni molemmat paikat kivoja, Kreetalla tosin ollut vasta neljä kertaa, Rhodoksella oon tainnut olla 9-10 kertaa...Miehenikin siellä tavannut toukokuussa 1993. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Rodoksesta mulla ei oo kokemuksia, mutta Kreetasta oon tykännyt. Oltiin Haniassa (Agia Marinassa) viime keväänä. Vuokrattiin auto, niin päästiin kätevästi kiertämään saarta. Suosittelen ehdottomasti Falasarnan ja Elafonissin rannoissa käymistä, paljon hienompia kuin ne paikalliset rannat. Ruoka oli hyvää joka paikassa ja paikalliset ihmiset tosi ystävällisiä.
Vaikea keksiä, mitä kertoa, kun en tiedä mikä kaikki teitä kiinnostaa. Millaisella porukalla olette menossa? :)

Meitä siis minä, mies ja 8 ja 10v lapset =) Lähinnä rentoutumaan lähdetään, eli suuria kulttuurielämyksiä ei etsitä. Hotellilla pitäisi olla hyvä allasalue ja ruokapaikat kävelymatkan päässä :D

Viimeksi kun Rodoksesta kuulin, niin sieltä evakuoitiin suomalaisia metsäpalojen tieltä. Yleistämisen kultaisen säännön mukaan tämä tieto antaa syyn leimata Rodos täysin turvattomaksi paikaksi lomailla. Niinpä suosittelenkin lämpimästi Kreetaa, jossa olen lomaillut. Hyvää ruokaa ja ystävällisiä alkuasukkaita.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:

Meitä siis minä, mies ja 8 ja 10v lapset =) Lähinnä rentoutumaan lähdetään, eli suuria kulttuurielämyksiä ei etsitä. Hotellilla pitäisi olla hyvä allasalue ja ruokapaikat kävelymatkan päässä :D

Meidän perhe tykkäsi olla Agia Marinassa huoneistohotelli Alexiassa, se on niin lähellä Plataniasta ja Haniaa pääsee helposti. Me halutaan että hotelli on rannalla ja siinä on uima-allas, näin voi uida kummassa haluaa....Tuo on siis Kreetalla.

Siellä on ihana ravintola ( tai siis monta mut tämä meidän suosikki ) Markos, pieni perheravintola. Siellä mennään keittiöön valitsemaan mitä syödään, perheen äiti osaa suomeksi luetella keitttämänsä ruoat. Tosi hyvää, isot annokset ja edullista!

Kreetalla myös se vesipuisto oli kiva, teillä sen ikäiset lapset että viihtyisivät varmasti, meidän kuopukselle oli vielä liian rajuja, toissa kesänä olimme. Ensi kesän matkaa suunnitellaan ja meillä lapset haluaisivat uudestaan samaan hotelliin.... :whistle:

Agia Marinassa mekin olimme, joskin kuivassa hotellissa. Tulimme sinne yöllä ja heti aamuauringon paahteen osuttua suojattomaan päähämme, lähdimme ostamaan hellehatut. Voi sitä porotusta! Vesipuisto oli silloin sulki, mutta eipä meillä vielä lapsiakaan ollut. Kreikkalaisessa illassa tuli kiskottua viiniä oikein urakalla ja seuraava päivä meni rokuliksi. Lasten kanssa olisimme varmaan olleet selvin päin ja rahaa olisi mennyt hukkaan. Sitä halvemmaksi kreikkalainen ilta nimittäin tulee, mitä enemmän syö ja juo.

Yhteistyössä