rivarista kerrostaloon

Jeps, eli tällänen mahdollisuus tuli. Asutaan nyt rivari kaksiossa, oma aidattu takapiha, 60 neliötä siis kämppä ei piha. Voitas muuttaa kerrostalo kolmioon 77 neliöä(alin kerros, ei portaita, parveke). Asujina kaks aikusta, lapsi 1v 3kk ja kaksi isoa koiraa ja toinen lapsi tulos toukokuussa.
Mietityttää vaan kun noi koirat on ollut niin ihan vaan päästää ulos, ei oo kiirusta aamulla lähtee ulos, sadepäivinä voi skipata lenkit kokonaan jne. Ja onhan omalla pihalla kiva kesällä grillata ja muuta. Vuokraa jouduttas maksaan samanverran molemmista.
Miten te, muuttasitteko? Asuntoa ei oo vielä päästy kattoon, mutta samankuntoisia eli hyväkuntoisia. Toisaalta eihän se vauva vie paljoa tilaa ainakaan aluksi mutta ois nyt niin hyvä sauma muuttaa kun ei tarttis maksaa päällekkäisiä vuokria eikä hommata takuuta kokonaan. En tiiä, toisaalta alkaa ahistamaan tämä tavaroiden paljous ja ainainen epäjärjestys että ois ihana saada lastenhuone, plus se että kun ois kaks makkaria niin saisi ees puolet porukasta nukuttua jos vauva huutaa öisin..

Öö. En ymmärrä alkuunkaan, että miten rivarissa voi vain päästää koirat pihalle. Tarvitsee ne liikuntaa oikeasti sadepäivänäkin, ja ei se riitä että ne kökkii siinä takapihalla.

En muuttaisi rivarista kerrostaloon, enää.

"mä"
Siis täh ? Teillä on kaksi isoa koiraa ja niitä ei ulkoiluteta ollenkaan sadepäivinä ? Päästetään pihalle asioille?
Mahtaa teillä olla "kiva" piha .
Asutaan rivarissa eikä koira tee ikinä tarpeitaan pihalle , pitkällä lenkillä käydään 2xpäivässä .
Teidän tapauksessa suisittelisin kerrostaloa. Pääsis koirat ainakin lenkille päivittäin.

"tiina"
Teidän koirat ei sitten varmaan hirveesti lenkkeilleet viime syksynä kun satoi viikkoja "putkeen"? Ja koirat pääsee siis aamuhädille takapihalle kun "ei ole kiirusta ulos"? Joo siellä on varmaan sit kiva grillailla kesällä.

Ehdotus, jääkää tuohon nykyiseen asuntoon ja antakaa koirat parempaan kotiin.

No meillä ei koirat kävele sateella ulkona muutenkaan :D Ja mä osaan siivota paskat pihalta, se ei nyt ollut pointti, kiitos vain. Plus että ne muutenkin hengailee pihalla luiden kanssa, ei ainoo aktivointi keino ole se pitkä löntystely. Koirien kanssa voi leikkiä, niitä voi kouluttaa, piilottaa esineitä, päästää ulos haistelemaan, vahtimaan jne. Luulen että tuolleen koira saa enempi tekemistä kuin parin tunnin lenkeillä. :) Siis vaan mun mielipide. Ja toinen alkaa olla niin vanha ettei se kävele sateella pihalla. Tai ollut semmonen aina. Ja se että ei niitä sadepäiviä nyt niiiiin montaa ole vuodessa :D

Me haluttaisiin kerrostaloon. Tai siis mä haluaisin ainakin :)

Mutta ainakin tulevan kolmannen ipanan vauvavuosi asutaan vielä tässä maan tasalla. Helpommalla pääsen, kun ei tarvitse tunkea vaunujen kanssa hissiin, vauvaa voi nukuttaa takapihalla, ja isommat muksut saa vapaasti juosta pihalle ja sisälle.

"joo"
No meillä ei koirat kävele sateella ulkona muutenkaan :D Ja mä osaan siivota paskat pihalta, se ei nyt ollut pointti, kiitos vain. Plus että ne muutenkin hengailee pihalla luiden kanssa, ei ainoo aktivointi keino ole se pitkä löntystely. Koirien kanssa voi leikkiä, niitä voi kouluttaa, piilottaa esineitä, päästää ulos haistelemaan, vahtimaan jne. Luulen että tuolleen koira saa enempi tekemistä kuin parin tunnin lenkeillä. :) Siis vaan mun mielipide. Ja toinen alkaa olla niin vanha ettei se kävele sateella pihalla. Tai ollut semmonen aina. Ja se että ei niitä sadepäiviä nyt niiiiin montaa ole vuodessa :D
Kuulostaa siltä että lähinnä emäntä on sadekammoinen :) ja lenkkeilykammoinen .

[QUOTE="tiina";25916668]Teidän koirat ei sitten varmaan hirveesti lenkkeilleet viime syksynä kun satoi viikkoja "putkeen"? Ja koirat pääsee siis aamuhädille takapihalle kun "ei ole kiirusta ulos"? Joo siellä on varmaan sit kiva grillailla kesällä.

Ehdotus, jääkää tuohon nykyiseen asuntoon ja antakaa koirat parempaan kotiin.[/QUOTE]

mä en kyllä muista että ois satanut viikkoja putkeen, olin töissä koko syksyn ja kesän ja talven ja kuljin matkat pyörällä. Sadepäivät on niitä joilloin sataa kaatamalla kokopäivän. Ja yhä vaan osaan siivota paskat pois pihalta. Te ootte varmaan niitä jotka ei osaa. Mikä ihmeen hinku teillä on mollata ihmisiä. Ja sille koiralle on varmaan se ja sama kusasta takapihalle kuin hihnan päässä tienvarteen. Yrittäkää pysyä asiassa.

"tiina"
mä en kyllä muista että ois satanut viikkoja putkeen, olin töissä koko syksyn ja kesän ja talven ja kuljin matkat pyörällä. Sadepäivät on niitä joilloin sataa kaatamalla kokopäivän. Ja yhä vaan osaan siivota paskat pois pihalta. Te ootte varmaan niitä jotka ei osaa. Mikä ihmeen hinku teillä on mollata ihmisiä. Ja sille koiralle on varmaan se ja sama kusasta takapihalle kuin hihnan päässä tienvarteen. Yrittäkää pysyä asiassa.
Niin olinkos kirjoittanut "putkeen" vai putkeen? Ymmärrätkö eron?

Minulla ei ole koiraa, mutta jos olisi en takuulla paskattaisi sitä takapihalleni. Ehkä juuri siksi minulla ei ole koiraa kun en ole varma huvittaisiko ulkoiluttaa sitä tarpeeksi.
Siivoatko muuten kusetkin sieltä takapihalta?

Ikävää jos otit tämän mollauksena, en vain pidä koiran omistajista jotka eivät huolehdi lemmikeistään kunnolla. Ja sellaisen kuvan ekasta kirjoituksestasi sain. Ehkä se oli väärä, toivon niin.

Voi kun aloittajan kaltaisia ihmisiä olisi enemmänkin. Minulla ei ole koiraa, mutta neljä lasta jotka joka kevät je syksy ovat koiran paskassa kun nämä valopäät eivät paskata niitä koiriaan omiin pihoihin vaan kävelyteille, Kiitos!!!!

Vastaus aloitukseen kerrostalossa asuneena että en enää muuttais, säästäisin nyt ja etsisin ajan kanssa hyvän rivarikolmion! Paritaloa myös suosittelen jos alueeltanne sopuhintaan löytyy!

[QUOTE="tiina";25916884]Niin olinkos kirjoittanut "putkeen" vai putkeen? Ymmärrätkö eron?

Minulla ei ole koiraa, mutta jos olisi en takuulla paskattaisi sitä takapihalleni. Ehkä juuri siksi minulla ei ole koiraa kun en ole varma huvittaisiko ulkoiluttaa sitä tarpeeksi.
Siivoatko muuten kusetkin sieltä takapihalta?

Ikävää jos otit tämän mollauksena, en vain pidä koiran omistajista jotka eivät huolehdi lemmikeistään kunnolla. Ja sellaisen kuvan ekasta kirjoituksestasi sain. Ehkä se oli väärä, toivon niin.[/QUOTE]

eikö oo parempi että se koira paskoo takapihalla kuin ettei pääsis ollenkaan ulos? Tai onko ne koirat onnellisia jotka on 24/7 häkissä tai hihnassa pihalla, ne jotka omistaa koiran ja asuu omakotitalossa ja koirat saa olla irti pihalla, onko niitten asiat paremmin? Sori mutta tuo vanhempi on jo seittemän vuotias ja hyvin onnellinen koira, mä oon parempi koiranomistaja kuin monet muut keitä tunnen. :) Anteeksi jos otin mollauksena, mutta en voi sietää sitä että joku ajattelee minun olevan huono koiranomistaja. Ja tuo toinen on vasta puolivuotias, penikka siis vielä. Sille ainakin oli hyvä et pääsee pihalle usein ;) Mua inhottaa omistajat jotka asuu kerrostalossa ja ne ei vie koiriaan kuin minuutin pissatuksille ulos. Mä en kuulu niihin.

Ja sellanen että tältä paikkakunnalta ei kyllä löydy edullista rt kolmiota, vuokrat on n.800e plus muut kulut. Jos saisin päättää niin muuttaisin maalle korpeen. Ja oon mä asunut kerrostaloissa, ihan ylimmis kerroksissa ja juu koiraa on talutettu satoi tai paistoi mutta mahtaa mennä eläinrääkkäyksen puolelle pitkiä lenkkejä vetää kaatosateessa, ukkosessa, helteellä tai 30asteen pakkasissa. Onneksi näitä huonoja ilmoja on suhteellisen vähän!

"vieras"
Mun henkilökohtainen mielipide on, että rivitalo asuminen on asumista huonoimmasta päästä, muka omaa rauhaa, muttei sitten kuitenkaan. Mun mielestä on oleellisempaa se onko lapsilla tarpeeksi tilaa olla ja leikkiä, kuin se että koirat pääsee aamupaskalle helposti ovea avaamalla.

"mama"
[QUOTE="vieras";25917494]Mun henkilökohtainen mielipide on, että rivitalo asuminen on asumista huonoimmasta päästä, muka omaa rauhaa, muttei sitten kuitenkaan. Mun mielestä on oleellisempaa se onko lapsilla tarpeeksi tilaa olla ja leikkiä, kuin se että koirat pääsee aamupaskalle helposti ovea avaamalla.[/QUOTE]

Peesi. Koiria kun hankkii, pitää myös olla valmis lähtemään aamutuimaan niitä paskottamaan SATOI TAI PAISTOI.

Yhteistyössä