Ristiselkäkipua kellään?

Sehän voi olla ihan tavallista raskauden aikana, mutta kun ensimmäistäni odotan, niin tietysti huolestuttaa... Eli neljä päivää olen nyt ollut töissä, jossa on tosi paljon kävelemistä ja seisomista kesätauon jälkeen. Tänään on eka kerran ollut tosi kipeä ristiselän alue, joka askelella vihlaisee, ja istumaan mennessä ja seisomaan noustessa. Onko ihan normaalia ja voiko asiaa auttaa mitenkään? Alavatsassa on sellainen paineen tunne ja tuntuu, kuin kohtu pomppisi joka askeleella.

Viikkoja on vasta 13+1.
 
Siihen auttaa hyvät vatsalihakset ;) Etenkn syviälihaksia kannattaisi harjoittaa =) Näin sanoi mulle työfysioterapeutti.

Minulla on siis normaalistikin ristiselkä TODELLA kipeä paljosta jalkeillaolosta, rapuissa juoksemisesta yms...ja nyt raskausaikana erityisesti, kun työasennot ei aina ole perhaita mahdollisia...

Jahvetti 16+0
 
mulla on myös ja viikkoja lähes 15. tosin mulla on välilevyn pullistuma, jota ei leikata koska pysynyt hyvänä jumpalla. nyt en ole vaan kamalasti voinut jumpata verenvuotojen sekä mahakipujen takia. ja selkäkivut ovat taas joka päiväistä arkea. juuri tänään lääkäri soitti ja sanoi että paas koittaen tukiliiviä, niitä saa kuulemma lainaan jostain tämän aikaisemman selkähistorian takia. ainakin turussa.
 
mulla on ollut joka raskaudessa ja muutenki tuo ongelma.sain lääkäriltä reseptin jossa 100kpl 500mg paratabseja,saa ottaa 8kpl vuorokaudessa.mulla on ainakin auttanut,en tosin ole nuin montaa päivässä popsinut...!hintaa purkille tuli kelan korvauksen jälkeen 3? =)
 
Mulla oli vkon 10 jälkeen kovaa ristiselkäkipua muutaman viikon ajan pari kolme kertaa vkossa. Erityisesti kumartelu aiheutti kipua. Loppuraskaudesta vaiva tuli sitten taas, nyt kyllä osaa jo välttää kipua aikaa saavia asentoja - etenkin imuroimista ja pölyjen pyyhkimistä! :LOL:
 
Minulla ollut kipuja ristiselässä alusta asti, enkä kyllä usko niiden vatsalihaksien puutteesta johtuvan koska monta vuotta olen salilla käynyt ;) Nyt kun viikkoja 32+3, kipuja on ollut tähän pisteeseen asti vaihtelevasti. Välillä selkä _todella_ kipeä, välillä ei mitään. Nyt olen jo viikon ollut saikulla selän takia, ei enäää hoitoalan työ tämän mahan + selän kanssa onnistu :/
 
En minäkään jaksa uskoa, että minulla nyt niin huonot vatsalihakset olisi. Tottakai syviä vatsalihaksia kannattaa treenata, en sitä kiellä. Varmaan vaan tottumattomuutta paljoon kävelyyn ja seisomiseen, jospa se siitä vähenisi. Tänään oli eka päivän Anitan baby belt käytössä, ja kyllä kipu vähän hellitti.

Neuvolasta sanoivat, että pitäisi kesken työpäivänkin käydä makuulla, mutta minun työssä se ei kyllä onnistu. Ei ole kahvi- eikä ruokatunteja, vaan koko ajan pitää olla käytettävissä. Olisi vaan niin mukava, jos jaksaisin olla töissä edes pari kuukautta, niin ei kävisi niin pitkäksi aika vain kotona maatessa.
 
Ai niin, sitä kun on tottunut vaatimaan itseltään liikoja, niin eilen kun oli viikkosiivouspäivä, enkä millään jaksanut imuroida, kun tuo selkä oli niin kipeä, niin hirveästi piti itkeskellä, kun joutuu miestä vaivaamaan. Toivottavasti pian opin luovuttamaan ja rentoutumaan.
 

Yhteistyössä