Ristiäisvieraat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apsi

Vieras
Keitä kaikkia on ns. "pakko" kutsua ristiäisiin?

Meidän listalla on

-mieheni vanhemmat
-minun vanhempani
-minun ja mieheni mummot
-anopin sisko (olemme tekemisissä joka päivä)
-miehen veli (kummi)
-vaimonsa (muslimi, siksi ei kummi)
-ystäväpariskunta (kummit)
-pappi

Anoppi on ihan p*rkeleen kiukkuinen tästä listasta. Sen verran lupasin myödätä, että anopin veli voidaan kutsua, kun kerran siskokin. Alunperin raja meni siitä välistä, kun emme ole ko. miehen kanssa tekemisissä kuin ehkä kerran neljään vuoteen. Sen sijaan minusta voimme jättää mieheni ja minun kummit, serkut jne. listalta pois.

Olenko ymmärtänyt väärin? Eli voiko siitä loukkaantua, jos ei tule kutsua ristiäisiin, ja on joku etäisempi sukulainen? Olen luullut tätä ihan perhejuhlaksi. Eli mummot, kummit ja pappi olisi jo ihan ok porukka, jos haluaisi oikein minimoida?

Me ollaan kutsuttu yleensä lapsen mummot ja vaari sekä pappa (siis mieheni ja mun vanhemmat), sit ne tietty ketkä ovat kummeiksi tulossa ja yleensä mun ja miehen sisaruksista ne läheisimmät.
Viimeksi kutsuttiin myös yhdet naapurit, kun heidän kanssaan ollaan nyt oltu tosi paljon tekemisissä muutenkin.
Ja pappi luonnollisestikin.

Miehen serkku pukkaa naimisiin viikkoa ennen ristiäisiä. Kai tuo anoppi havittelee tilaisuutta esittää vastakutsu kaikille siellä... Suuttui jo siitä, että tilaisuus pidetään meillä eikä heillä, ja että mulla on kastemalja omasta takaa.

Niin, ja sisaruksia toki kutsuisimme, jos semmoisia olisi. Olen ainoa lapsi, ja miehen ainoa veli tuolla kummina jo onkin... Täytyy vaan anopille sanoa jyrkkä EI, jos meinaa ruveta soittelemaan sukua läpi.

Ainakin mulla on näemmä taustatukea, kun sanon, että kyse on pienestä perhejuhlasta. Epäilin vaan, että alan vängätä ja olenkin väärässä. Sitten täytyisi kehittää jostain joku muu hyvä perustelu.

Ni minun mielestäni ristiäiset ovat pienimuotoinen, lähipiirin juhla.
Itse kutsut omat ja miehen vanhemmat ja omat ja miehen sisarukset, myös omat ja miehen isovanhemmat kutsuisin, jos olisivat elossa / sen kuntoisia, että pääsevät tulemaan.

Esikon ristiäisiin kutsuttiin anopin painostuksesta myös mieheni kummit. Ihan typerää. En ollut kyseistä pariskuntaa koskaan nähnyt, enkä ole nähnyt ristiäisten jälkeenkään.
Seuraavan lapsen ristiäisiin pyydetään vain lähimmät.

Tässä on jännä "kulttuuriero" takana, vaikka mun ja miehen lapsuudenkotien välillä ei ole edes kahtakymmentä kilometriä. Välillä on kuin Kiinaan olisi muuttanut, kun tällä puolen jotakin kuvitteellista rajaa on ihan eri pelisäännöt ja tavat kuin mun kotona.

Eka ristiäisiin meillä kutsuttiin ainoastaan kummit ja isovanhemmat. Toisiin ristiäisiin kutsuimme lisäksi kaikki sisarukset, joita on iso joukko. Ristiäiset saa olla juuri sellaiset kuin itse haluaa ja jaksaa järjestää.

There are various associated with web sites that stock these heeled shoes or boots. If you browse the World wide web, you may simply turn out to be mixed up discovering this variety connected with web-sites. May very well not learn which often web site in order to select buying the sneaker of your alternative. Allow me to share couple of suggestions for people regarding how to pick the web based look. prentice capital management website a couple of. Testimonials regarding really pleased consumers.

Yhteistyössä