Ristiäistarjoilusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kahvipöytä riittäis, vaikka tulisin kaukaakin. Jos ois tietty jotain suolaista tarjottavaa.

Täytekakkua on aina kiva syödä, sitten jotain muutakin makeaa leivonnaista täytekakun lisäksi. Samoin muutamaa erilaista suolaista. Jotain piirakkaa(kinkku/kasvis/broileri tms) tai karjalanpiirakoita tai voileipäkakkua tai erilaisia voileipiä.

Minä en kaipaisi ruokaa, jos ei nyt satojen kilometrien päässä olisi ne juhlat. Jotain tukevampaa suolapalaa vain, siis paistosta,/ piirakkaa/ voileipäkakkua / salaatteja tms. Ja kahvipöytää kakkua ja pikkuleipiä ja vaikkapa pullaa. Kakku voisi olla myös juustokakku, ei välttämättä perinteinen täytekakku.

No siskon vauvan ristiäisten menua ollaan suunniteltu yhdessä siskon kans. Sinne tulee kahvipöytä perinteisine täytekakkuineen (vielä ei tiedetä, tehdäänkö ihan kermakakku vai mikä ) ja erikseen suolaista kahvileipää voileipien muodossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
No siskon vauvan ristiäisten menua ollaan suunniteltu yhdessä siskon kans. Sinne tulee kahvipöytä perinteisine täytekakkuineen (vielä ei tiedetä, tehdäänkö ihan kermakakku vai mikä ) ja erikseen suolaista kahvileipää voileipien muodossa.

Millaisia voileipiä sinne tulee?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis voileipäpöytä, mistä jokainen saa tehdä itse mieleisensä leivän. Tarjolla on vaaleeta ja tummaa leipää, margariinia ja sulatejuustoa, kinkkuleikkele, metwursti, joku perusjuusto (esim. arkijuusto ) ja voimakkaampi juusto (esim. emmental ), kurkku, tomaatti, suolalohi

Olen kirjoittanut aiemminkin... Meillä pikkukakkosella samanlainen kaava kuin esikolla. 16:00 ruokailu: salaatti, graavilohi, rieska ja ruisleipä, perunamuussi, poronkäristys, puolukka, suolakurkku. 17:00 kaste. Kasteen jälkeen kahvipöytä: suklaakakku, pulla ja keksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pilviini harmaana:
Olen kirjoittanut aiemminkin... Meillä pikkukakkosella samanlainen kaava kuin esikolla. 16:00 ruokailu: salaatti, graavilohi, rieska ja ruisleipä, perunamuussi, poronkäristys, puolukka, suolakurkku. 17:00 kaste. Kasteen jälkeen kahvipöytä: suklaakakku, pulla ja keksi.

Teetkö itse kaiken, vai onko sinulla joku apuna? Tuleeko pappi syömään kanssa?

Siis voileipäpöytä, mistä jokainen saa tehdä itse mieleisensä leivän. Tarjolla on vaaleeta ja tummaa leipää, margariinia ja sulatejuustoa, kinkkuleikkele, metwursti, joku perusjuusto (esim. arkijuusto ) ja voimakkaampi juusto (esim. emmental ), kurkku, tomaatti, suolalohi
Olisi kivempi jos leivät olisi valmiiksi tehdyt vadille.

Alkuperäinen kirjoittaja miksi ei ruokaa:
Miksi niin moni ei halua ruokaa ristiäisissä?

Ehkä siksi, että sille päivälle äitillä on ihan tarpeeksi muutenkin tekemistä + ressaamista! Vaik apureita oliskin! Ja ristiäis aamu/päivä menee valmistautuessa itse juhlaan ei tarjoiluun!

En osaa sanoa mitä haluaisin, kaikki käy. :)

Mutta meillä on molemmissa ristiäisissä ollut salaattipöytä.
Tarjolla on ollut kolmea salaattia, vihreää, sieni ja makaroni.
Savulohta, juustoja ym.
Sekä keitetyt perunat, leivät, juomat ym.

En tarkkaan kaikkea muista, mutta suurinpiirtein näin.

Kahvipöydässä on ollut täytekakut, pikkuleivät ja voileipäkakkua.
=)

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:

Minusta taas tuo voileipäpöytä olis mukavampi, sais kaikki mieleisiään.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Ehkä siksi, että sille päivälle äitillä on ihan tarpeeksi muutenkin tekemistä + ressaamista! Vaik apureita oliskin! Ja ristiäis aamu/päivä menee valmistautuessa itse juhlaan ei tarjoiluun!

Me tehtiin ruuat etukäteen ja kyökkipiika lämmitti ne vaan ja laitti esille. Ristiäisiin sopis esmes. hyvä lohisoppa tms. jonka voi tehä etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:

Minusta taas tuo voileipäpöytä olis mukavampi, sais kaikki mieleisiään.
No jokaisella on mielipiteensä. Itse tekisin erilaisia voileipiä vadeille.

Meil oli kahvipöydässä: kakkua, pikkuleipiä, leipäjuustoa, pullaa, hyytelökakkua
suolaisessa pöydässä: vihreää salattia, savustettua lohta, siikaa, rieskaa/ruisleipää, hirven paistia, juustoa, kurkkua

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi ei ruokaa:
Miksi niin moni ei halua ruokaa ristiäisissä?

mitä valmistautumista itse juhlaan on? Vaatteet päälle, n. 10 min. Meikit ja hiukset, toinen 10 min. Vauvalle vaatteet, 5 min. Mitä muuta multa on jäänyt ymmärtämättä?

Kahvipöytä.
Hyvää voileipäkakkua, suolaisia piirakoita, täytekakkua, leivoksia, karkkia.

Ja siksi kahvipöytä kun ristiäiset kuitenkin sen verta pienet juhlat sukulaisten kesken että en osais kuvitellakaan mitään pitopöytää sinne.

Siis iso päätäytekakku, pari pienempää makeaa kakkua, voileipäkakku, suolasta piirakkaa, suolaspiirakoita munavoilla, tuulihattuja, pikkuleipiä ja konvehteja.

Ruoka on vaikeampi, koska harva ruoka on kaikkien mieleen. Kahvipöydän voi rakentaa helpommin kaikille sopivaksi. Itse siis valitsisin pääkakun mansikoista ja suolasen voileipäkakun kalasta (teen itse hyvää tonnikala/katkarapukakkua). Sitten suklaakakkua, juustokakkua, kinkkupiirakkaa, karjalanpiirakoita munavoilla, tuulihattuja 2 eri täytteellä ja sitten pikkuhyvää, konvehdeista ja erilaisista pienistä leivonnaisista pikkuleivistä.

Yhteistyössä