Ristiäistarjoiluapuja...

Saapasjalkakissa

Aktiivinen jäsen
02.06.2004
3 490
0
36
Auttakaas ny.... ristiäiset tulossa ja ite pitäs väsätä kaikki tarjottavat...
Mä olen laiska ja saamaton ja erittäin huono leipomaan eli siltä pohjalta sitte lähetään... lapsiakin on tässä neljä ja niistä ei kyllä yksikään osaa auttaa minkään tekemisessä...

Vieraita ois tulossa noi 11 aikuista ja 9 lasta (laskin siis omista noi isommat jo mukaan)...
Kakku nyt tietenki tehään, mutta mitä muuta???

Hirveän paljon kiitoksia jos joku viitsii auttaa =)

Meillä oli täytekakku, kahvikakku, marenkeja, toisia pikkuleipiä, juustoleipää ja lakkahilloa.
Piirakoita ja munavoita, tummaa ja vaaleata leipää, levitettä, juusto, tuorekurkku makkaraleike, savukalaa, hirvipaistia.

Meillä oli kakun lisäks mokkapaloja, leipää (tummaa ja vaaleaa) ja niihin päällisinä salaattia, kurkkua, juustoa, kinkkua. Sit paria laatua keksiä.Ja sit oli viel kuivakakku. :)

Vaikka mä toki kans ahertelen välillä keittiössä ja piinaan itseäni sillä ajatuksella, että kaiken pitäis olla itseleivottua niin olen koittanut opetella että leipoa voi myös kaupan pakastealtaasta. varsinkin tuota suolaista neuvon 'leipomaan' sieltä.

Meillä on ollu voileipäkakku tai karjalanpiirakat munavoilla, pullarinkeli, tiikerikakku, piparia (joskus olen tehnyt lusikkaleipiä) sekä täytekakku.

Meilä on takana neljät ristiäiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Vaikka mä toki kans ahertelen välillä keittiössä ja piinaan itseäni sillä ajatuksella, että kaiken pitäis olla itseleivottua niin olen koittanut opetella että leipoa voi myös kaupan pakastealtaasta. varsinkin tuota suolaista neuvon 'leipomaan' sieltä.

ja mä tilaisin vaikka leipomosta mieluiten jos olis varaa...
sääli niitä jotka joutuu syömään mun tekeleitä :D

ei tarvii musta ola niin motaa sorttia. Kakkua javaikka voileipäkakkua tai piirakkaa tai pasteijoita ja jotain keksejä ja kahvia ja mehua.. lapsihan siinä kummiskin on pääasia, ei ne tarjoilut.. :heart:

juu-u... Mites ku on tahtonu olla jo aika useesti synttäreissäki jo noita coctailpiirakoita, ni mahtaako ne vieraat olla jo kyllästyneitä niihin...
Eli siis suomeks mä kysyn tässä että tarjoatteko te useammin samoja tarjottavia, vai vaihtuuko ne joka kerta?
Siis tarkotan eri juhlissa... tietenki...

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
juu-u... Mites ku on tahtonu olla jo aika useesti synttäreissäki jo noita coctailpiirakoita, ni mahtaako ne vieraat olla jo kyllästyneitä niihin...
Eli siis suomeks mä kysyn tässä että tarjoatteko te useammin samoja tarjottavia, vai vaihtuuko ne joka kerta?

no kyllä mä oon useemminkin tarjonnut samoja... ja vieraat on välillä toivoneetkin esim just jotain piirakkaa... :)

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:

no kyllä mä oon useemminkin tarjonnut samoja... ja vieraat on välillä toivoneetkin esim just jotain piirakkaa... :)

Ouraide!!! Enköhän mä näistä jotain saa aikaseks mietittyä...

Iso kiitos auttaneille =)

Miten olisi pastasalaatti,kanasalaatti tai kalasalaatti patonkia lisäksi esim suolainen piirakka(katkarapu, kinkku) tai voileipäkakku, pikkupizzoja, täytettyjä tuulihattuja ja makeana täytekakku esim tälläinen http://www.perhekerho.net/leivonta/ristiaiskakku.htm
ja esim lusikkaleipiä tms, pasteijat myös saattavat tehdä kauppansa hyvin

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:

Ouraide!!! Enköhän mä näistä jotain saa aikaseks mietittyä...

Iso kiitos auttaneille =)

Mukavia ristiäisiä teille!! =)

Yhteistyössä