ristiäislahja, kun toivotaan vaan "kauniita ajatuksia"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fiikus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fiikus

Vieras
Onko hyviä ideoita mitä viedä sukulaisen ristiäislahjaksi kun he toivovat vain lapselle "kauniita ajatuksia"? Eli mitään lelua, vaatetta tms. ei haluttaisi viedä vaan jotakin muuta. Pari viikkoa aikaa juhliin...

Oisko joku "vuohi Afrikkaan" -tyylinen lahja kiva? Siis rahalahjoitus hyväntekeväisyyteen ja siitä hyvä mieli kauniin ajatuksen myötä, kun muistetaan samalla vähempiosaisia.

Niin, se on vähän niin, että ehkä eivät oikeasti halua mitään tai sitten se vaan on kauniisti sanottu, ettei ihmiset tuo kaikkea krääsää. Mutta ihan tyhjin käsin ei kehtaa mennä, tuollainen "vuohi-lahjoitus" voisi olla varteenotettava vaihtoehto!

Hei meinasin tulla sanomaan, että ihan totta, vie pelkkiä kauniita ajatuksia. Mutta tuo vuohi tai joku vastaava lahjahan olisi juuri nappiin! Siinähän sitä on kaunista ajatusta ja vähän tekoakin. Eikä taatusti tule liikaa krääsää perheen vaivaksi.

Entä jos antaisit pienen summan rahaa talletattavaksi vauvan tilille? meidän lapset ovat kumpikin saaneet "ajokorttirahaa" lahjaksi. Lapsille avattiin heti tilit ja kaikki lahjaksi saadut rahat laitetaan sinne jatkossakin. Lapset saavat rahansa 18-vuotiaina. 18 vuodessa tilille ehtii kertyä ihan mukava summa vaikka opiskelua tai sittten sitä ajokorttia varten.

minä olen joskus antanut lahjaksi sellaisen itse kirjoittaman kirjeen jossa lupaan tukea lasta ja vanhempia ja hoitaa lasta aina kun siihen on tarvetta ja se on mahdollista ettei ole töitä tai muuta isompaa estettä, siihen asti kun lapsi tarvitsee hoitajaa tai hoitopaikkaa.
vaatii vain vähän mielikuvitusta, kynän (tai tietokoneella) ja nätin paperin.

Hyväntekeväisyyslahjaa kannatan minäkin tuossa tapauksessa, itse suosin niitä usein ristiäislahjoina, oli vanhempien "toive" sitten mikä hyvään :)

Täältä löytyy esim. lahjoitus ädinmaidonkorvikkeeseen tai lasten terveystarkastukseen:

http://www.lahjaksilehma.fi/lahjakauppa

mä varmaan yrittäisin onkia jostain kauniin kuvan ko. vauvelista, kehystää ja laittaa vaikka johonkin kehykseen ja siihen joku kaunis runo/teksti viereen, esim. "Enkeleitä matkallesi, päiviin tuleviin"

Yhteistyössä