Ristiäiset ja papin vierailu etukäteen, onko käynyt vai oletteko sopineet asiat puhelimessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Meillä sunnuntaina ristiäiset ja huomenna papin pitäisi soittaa ja kysellä tiedot valmiiksi. Esikoisen kohdalla jo pappi ei tullut kotona käymään, vaan sovimme asiat puhelimitse. Silloin tosin kysyi, että haluanko että hän tulee kotona käymään vai käykö, että näin puhelimen välityksellä sovimme asiat ja nyt ei edes kysynyt, koska pappi itsekin tulee vasta huomenna lomalta, niin puhelimitse on helpoin asiat sopia.

Minua jo muutenkin hieman ahdistaa ristiäispäivä, kun exä saapuu tänne myös, mutta luultavasti yksin tai niin ainakin kuvittelen, en usko sen niin tyhmä olevan että naisensa toisi mukanaan tai että se nainen itse edes haluaisi tulla.

Pappi on tullu paikalle ennen toimitusta ja siinä on sovittu asiat, sekä käyty läpi ristiäisten kulku. Me tosin tahdottiin tälle toiselle sama kastaja kuin tuolle ensimmäisellekin ja hyvä että saatiin mahtumaan papin käynti, on kovin suosittu täällä päin.

Pitääkö sille keittää kahvit... ;) onhan se kohteliasta mutta oletteko te pistäneet kahvit pöytään? Mistä se haluaa jutella?

olen kummallakin kerralla tajonnut kahvit, rennonpaa jutella kahvipöydässä.
valitaan virsi, kerrotaan nimi. ja kummit. juttelee kaikkea noin yleisesti jos varsinkin on pappi jonka kanssa ei ole ennen ollut tekemisissä. osaa sitten ristijäisissä puhua henkilökohtaisemmin kun tietää taustoja.

Pitääkö sille keittää kahvit... ;) onhan se kohteliasta mutta oletteko te pistäneet kahvit pöytään? Mistä se haluaa jutella?

Minä keitän kaikille vieraille aina kahvit ja laitan pullat pöytään. Myös papille. Ollaan juteltu ihan kaikesta näiden pappien kanssa. Ensin viralliset ristiäisiin kuuluvat jutut ja sitten yleistä höpöttelyä.

Meillä 6 lasta ja vain tuon viimeisen kohdalla pappi kävi etukäteen. Minusta ihan turhaan. Asiat ois voinu sopia puhelimessa ja loput sit ennen tilaisuuden alkua kuten muidenkin kohdalla.
Olin yksin noiden kuuden kans kun mies töissä. Vauva itkuinen ja 2 edellistä laitto kunnon show:n pystyyn. Istu sit siinä kahvilla. No pappi oli ymmärtäväinen ei siinä mitään.
Mutta lähinnä se et niiden ristiäisten kans muutenkin ressiä niin säästäis vähän kun ei tarvi pappia varten siivoaan ja tarjottavia hommaamaan.

Mie just soitin papille ja kysy haluunko käydä siellä virastossa vai tuleeko hän käymään.. sanoin et tuu meille, ei tarvii lähtee sitten vauvan kanssa minnekään :)
Joka kerta on pappi käynyt ja kiva tapa minusta.
Kahvit keittelen taasen varmasti.

[QUOTE="vieras";24802203]kuinka kauheasti pappi joutuu kahvittelemaan kun noita vierailuja vissin piisaa? onko kukaan ajatellut tätä puolta asiassa?[/QUOTE]

Öh, pappiko ei osaa sanoa "ei kiitos, en ota nyt kahvia"

:D

Meillä on aina käynyt ennalta.
Istutaan, jutellaan ja kinastellaan toimituksen kulku sopivaksi, kunens kumpikin on tyytyväinen.
Joskus juodaan kahvia ja apetta. Joskus ei.
Kahdesti on käynyt ruoka-aikaan joten syönyt päivällisenkin.

Erityisen hyvällä ajattelen sitä yhtä pappia, joka kävi kotoan kuopuksen syntymän aikoihin. Pienimmän ohella minulla oli kotona 1 v tyttäreni ja 1 v vaikeavammainen tyttärentytär. Jälkimmäinen väänsi tortut vaippaansa kun olin juuri imettämässä pienintä joten taputtelin lohduttavasti veiressä makoilevaa pikkuista, että " Mummo vaihtaa, kunhan vauva on syönyt".

Pappi toimi neidon syliinsä, riisui vaipan, kävi pesemässä ja puki uudelleen - ilman sen kummempia krumeluureja siinä juttelujen lomassa.
Silloin ajattelin, että "taitaapi olla ihan oikea mies lipereissäänkin".
:)

Kyllä pappi on tullut käymään kotosalla ennen ristiäisiä. Minusta tämä on ollut hyvä, niin pappiin on päässyt hieman tutustumaan jo etukäteen ja asioista on päässyt sopimaan paikan päällä, mikä on mielestäni aina parempi kuin puhelimessa puhuminen.

Mulla oli kahvia valmiina, kun pappi tuli kylään, muttei halunnut tarjottavaa. Ristiäisissä kyllä sitten tuli syötyä sitäkin ahkerammin :D :)

meillä pappi ei käynyt kun oli kuulemma koulutuksessa ja soitti mulle tosiaan kolme kertaa ennen ristiäisiä (illalla yhdeksän tienoilla mitä hieman ihmettelin), mutta ei puhunut mitään ristiäisten kulusta jne. Kysyi joka kerralla pojan nimeä, kuultuaan sen kehui sitä ja kysyi vielä että kuuluuko kummit kirkkoon. ristiäiset olivat vähän sähläystä.. ristiäisvieraat luulivat papin puheitten perusteella alkuun et ollaan menossa samalla naimisiinkin.. ja tosiaan ennen ristiäisiä kuuntelimme puolen tunnin puhuttelun avio/avoliitosta ja pappi saapui muutenkin myöhässä paikalle. toimituksessa jäi kaikki siunaukset väliin ja ylipäätään koko ristiäisistä jäi vähän puolikarvas maku suuhun.

Yhteistyössä