Ristiäiset, millaisista kupeista teillä juotiin kahvit?

  • Viestiketjun aloittaja ostanko uuden sarjan
  • Ensimmäinen viesti
ostanko uuden sarjan
Meille on esikoinen tulossa, ja mieleen tuli että ristiäiset on edessä jossain vaiheessa. Mutta koska kyseessä on ensimmäiset "oikeat" juhlat, niin ei meillä ole astiastoa!! Teema-kuppeja on, ja yhtä toista sarjaa kuudelle (siihen kuuluu aluslautaset ja leipälautasetkin) mutta eihän ne riitä! Ja olisiko muutenkin tyhmää tarjoilla Teema-kupeista juhlakahvit?

Miten te olette järjestäneet asian?
 
"vieras"
Riippuu tietty vähän vieraistakin, mutta itse en eripari kupeista kehtais tarjoilla. Sen sijaan sarjalla ei ole väliä, saavat olla vaikka halpakaupan alelaarista Made in Poland...
 
"Ellamaaria"
Meillä on mummolla ja äidilläni samanlaiset täydet astiastot, semmoista valkoista arabiaa ja olen lainannut niitä, minulla myös teemaa ja ei edes koko astiastoa...

Mikäli et saa joltain astiastoa "lainaan" niin voisit kenties vuokrata esim. pitopalvelusta tms? Jos ei olisi niin kallista?

Ja jos ei itseään häirihte erilaiset kupit, ei pitäisi vieraitakaan!
 
"vieras"
Meillä on Lumisarjaa juhla-astiat. Mutta lautasia ei ole tarpeeksi, joten jouluna syödään kyllä teemalautasilta. Ostaisin kans jotain halpoja kuppia muutaman sarjan.
 
"vieras"
Me ei kyllä järjetetty kotona, mutta jos olisimme järjestäneet, niin sinisistä Teema kahvikupeista asetteineen olisi tarjoiltu. Mukeista en olisi tarjonnut, vaan jos ei noita kahvikuppeja olisi niin sitten olisin vuokrannut astiaston. Minusta tu Teem on ihan tarpeeksi juhlava, minun tuttavapiirissäni kun ei arkisin koskaan tarjoilla mitään kahvikupeista.
 
[QUOTE="vieras";23825247]Riippuu tietty vähän vieraistakin, mutta itse en eripari kupeista kehtais tarjoilla. Sen sijaan sarjalla ei ole väliä, saavat olla vaikka halpakaupan alelaarista Made in Poland...[/QUOTE]

No en minä halpiskuppeja ostaisi vain siitä syystä. "Eriparia"kuppeja voi käyttää minusta, mutta itse vaatisin, että on joku juju millä ne yhdistyy. Muoto, väri, tyyli, jne. Tai voi olla niin, että joku muu kattauksessa tuo ne yhteen. Sisustuslehdissä on usein yhdistelty kattauksissa erilaisia kuppeja. Mutta sitä yhdistämistä pitäisi miettiä ja riippuisi kovasti mitä kaapissa on tarjolla. Teemakupit (siis mukit?) minusta käyvät juhlaan ihan mainiosti, tosin en pidä ristiäisiä mitenkän pyhänä tapahtumana :) Teemamukeihinkin voi yhdistää asetin ja saattaisin tässä tilanteessa ostaa juuri olemassa olevaa sarjaa lisää. Halpissarjaa en ostaisi missään tapauksessa (kolmanneksi irralliseksi sarjaksi...)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli esikoisen ristiäisissä mun äidiltä lainassa Arabian sellaset perus-valkoset kupit. Niitä oli tarpeeksi. Kakkosen ristiäisissä sit tarjottiin juurikin Teemoista (+muumimukeista :D), kun niitä oli siihen mennessä kertyny sen verran, että riitti.
 
noksu
Meillä oli haalittu kupit sieltä toiset täältä. Oli vähän erityyliset ristiäiset eli väkeä noin 40 henkeä ja makkaranpaistolinjalla isossa teltassa :D
Ei ollut syytä niin pingottaa astioidenkaan kanssa.
 
..
meillä järjstetiin ristiäiset läheisessä kappelissa juurikin sen vuoksi että astioita, eikä sen puoleen istumapaikkojaaan ollut tarpeeksi. eikä tarvinnu puunata kämppää!
 
"vieras"
Seurakunnalta tuli kupit kun juhlat oli saurakuntatalolla.
Jos juhlat olisi ollut kotona niin mulla olisi ollut 12kpl pentikin viininmarjaa, sitten olisin lainannut äidiltäni ja/tai anopilta jotain astiasarjaa.
 
[QUOTE="vieras";23825402]Siis mitä ne Teema-kupit on? Ihan kähvikuppeja vai mukeja? Minulla on Teema-astiaston kahvikuppeja- aluslautasia 10 settiä, osan lainasin sitten äidiltä.[/QUOTE]

Niitä on mukeja (eli muumimukejen kokoisia) ja sit pienempiä kuppeja olemassa.
 
"heh"
Meillä on 12 hlölle kahviastiasto. Mutta jos ei olisi ollut niin ihan hyvin olisin voinut laittaa eriparisia tai sitten olisin kysynyt vuokralle esim. seurakunnalta, pitopalvelulta, naapureilta, nuorisoseurantalolta tai mistä vaan josta astioita löytyy.
 
"vieras"
Meillä on käytetty kahta tai kolmea eri astiastoa. Pari on Arabiaa, yksi Pentikin. Kaksi noista on saatu lahjoiksi, toista niistä ei käytettä muutoin kun jos astioista pulaa.

Tuleviin juhliin (ei ristiäiset) täytynee hakea asetteja Ikeasta lapsivieraita varten.
 

Yhteistyössä