Ristiäiset, joissa lasta ei edes saa pitää sylissä?

  • Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti
pettynyt
Ennen toimitusta vanhemmat hyörii ja pyörii keskenään, sitten itse toimitus ja sen jälkeen lapsi kiireen vilkkaa toiseen huoneeseen. Kukaan ulkopuolinen ei saanut sylitellä (lapsi ei edes itkenyt) vaan vanhemmat kiikuttivat kiireesti nukkumaan. Sitten kahviteltiin niin kuin olisi olleet ihan toisenlaiset kemut.

Jäi p*** maku. Ei tullut kiitosta lahjoista tai tarjoiluavusta.
 
++
Kyllä meillä on ainakin sylitelty. Lapsi on nukkunut autuaan tietämättömänä ympärillään pyörivästä humusta. On kyllä hieman outoo, jos ei saa sykyssä pitää.
 
kääpä
Ihan sama juttu meillä kummipojan ristiäisissä pari vuotta sitten!!! :eek:

Yhtään kuvaa meistä kummeista lapsen kanssa ei ole, kun sitä ei saanut ede ottaa syliin muutu kuin äiti ja isä. Jäi paskan maku niistä kekkereistä ja vituttaa kun tuli törsättyä niin kalliiseen lahjaan.

Heti toimituksen jälkeen lapsen äiti kaappasi lapsen kainaloonsa ja kertoi suureen ääneen, kuinka Pekalla on NIIIIIN kova uni...Lapsi oli pirteä kuin peipponen eikä huutanut yhtään.
Ylihysterisointia :(.
 
unikuu108
varmaan heitä jännitti. ekan oman lapsen ristiäiset. eivätkä varmaan ajatelleet että vauvan pitää kiertää sylistä syliin jotta kaikki on tyytyväisiä.

ap varmaan istui tuppisuuna eikä edes pyytänyt saada syliin tai että voinko katsoa vauvaa... jne..
 
kääpä
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
varmaan heitä jännitti. ekan oman lapsen ristiäiset. eivätkä varmaan ajatelleet että vauvan pitää kiertää sylistä syliin jotta kaikki on tyytyväisiä.
No on se nyt kumma, jos lapsen KUMMIT eivät saa vauvaa syliin ristiäispäivänä. Mitä sylistäsyliin kiertämistä se on? :eek:
 
Ei mulla ole koskaan ollut pakko pitää lasta sylissä, vaikka ristiäisissä olen ollut. Ei ole tullut mieleen siitä hernettä ottaa nenään. Ei kai se nyt kivaa ole vaihtaa sylistä toiseen koko juhlan ajan... Kiirettä aina niissä on ollut ja juhlakalun hetken ehtinyt nähdä. Ja eivät ne vanhemmat ole ehtineet kaikkien kanssa pitkiä aikoja puhua, mutta eihän yleensä muissakaan juhlissa (esim häissä) juhlakalu voi antaa jakamatonta huomiota kaikille.
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja kääpä:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
varmaan heitä jännitti. ekan oman lapsen ristiäiset. eivätkä varmaan ajatelleet että vauvan pitää kiertää sylistä syliin jotta kaikki on tyytyväisiä.
No on se nyt kumma, jos lapsen KUMMIT eivät saa vauvaa syliin ristiäispäivänä. Mitä sylistäsyliin kiertämistä se on? :eek:

ei ap puhunut olevansa kummi
 
harmaana
musta ei ole mitään outoa, eipä meilläkään lapsi kiertänyt, tein selväksi etten halunnut sitä joka syliin roikkumaan. jo oudosta asioista otatte herneitä nenään.
 
ap, kummi
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
varmaan heitä jännitti. ekan oman lapsen ristiäiset. eivätkä varmaan ajatelleet että vauvan pitää kiertää sylistä syliin jotta kaikki on tyytyväisiä.

ap varmaan istui tuppisuuna eikä edes pyytänyt saada syliin tai että voinko katsoa vauvaa... jne..
Ei meidän lasten ristiäisissä ole kenenkään tarvinnut ANELLA lasta syliinsä. Pitää on saanut jos on halunnut, lasta ei ole piiloteltu.

ps. unohtui mainita, että tämä tyly kohtelu koski myös meitä kummeja. Ainakin pari kummia jäi ilman valokuvaa lapsen kanssa, eikä yhtään kuvaa isovanhemmista pienokaisen kanssa :whistle:
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
musta ei ole mitään outoa, eipä meilläkään lapsi kiertänyt, tein selväksi etten halunnut sitä joka syliin roikkumaan. jo oudosta asioista otatte herneitä nenään.
Sulla on todella luottavainen asenne tuttaviinne :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
musta ei ole mitään outoa, eipä meilläkään lapsi kiertänyt, tein selväksi etten halunnut sitä joka syliin roikkumaan. jo oudosta asioista otatte herneitä nenään.
Minä en kyllä kutsuis ristiäisiin sellasia ihmisiä jotka ei ole vauvalle ja minulle niin läheisiä, että vauva voi mennä heidän syliin koska vaan :(

 
unikuu108
onko tuo niin tärkeä asia..täytyy vaan ihmetellä. voithan mennä heille kylään ja räpsiä kuvia vaikka kuinka paljon..
ihmisä on moneen lähtöön. en mäkään pistänyt vauvaani kiertoon missään juhlissa. saa tulla pyytämään jos haluaa sylitellä. eikä se mitään anelua ole. tää on niin tätä perisuomalaista takana mökötystä jos ei ole osannut suutaan avata oikeessa kohti.
 
Olipas oudot pippalot! Meillä poika nakotti koko kahvikekkerit sitterissä ja läheisten sylissä hymyilemässä (lähinnä kummisedän sylissä) ja oli niin iloinen ja hymyileväinen poika. Sitten olikin hyvä nukahtaa päikkäreille kun oli juhlat juhlittu. Ristiäisissä kauempaa tulleet sukulaiset näkivät poikaa ekaa kertaa eikä niitä mahdollisuuksia ihailla pikkuista ole kaukaisilla sukulaisilla muuten oikein kuin kuvista.
 
vieras
Meilläpä kävi niin, että en itse saanut pitää vauvaani sylissä ristiäisissä, kun lapsi kiersi sylistä syliin koko juhlan ajan :/ . Eipä sekään kovin mukavalta tuntunut. Silloin olin vielä kovin arka sanomaan anopille vastaan, kun se kiikutti vauvaa näytille omille sukulaisilleen. Uuden tulokkaan kanssa ristiäiset onneksi järjestetään meillä kotona ja saan varmaan määrätä itse koska lapsi on sylissä ja koska kenties nukkumassa.

Eli en nyt yhtään ymmärrä ap:n mielipahaa.
 
Meillä poika kiersi syleissä niin kauan kun jaksoi (ei kovin kauaa). Sitten pääsi rauhassa vaunuihin nukkumaan. (silloinkin sai kyllä olla aika päättäväinen, että vieraat malttoivat antaa lapsen nukkumaan).

Mun mielestä on turhaa vetää hernettä nenään tuosta. Vanhemmat ne tuntevat oman vauvansa parhaiten. Jos vauvaa väsyttää, niin pitäähän sen nukkumaan päästä. On se tärkeämpää kuin se, että vieraille ei tule paha mieli.
 

Yhteistyössä