Risteilylle illalla? Lapsella lämpöä 37,4 ja yskää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nuhanenä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nuhanenä"

Vieras
Perheen talvilomareissu olisi tiedossa illalla. Nyt lapsi yskii ja mittasin kuumetta, oli 37,4. Lapsi sanoo, ettei ole kipeän oloinen. Haluaa tietenkin laivalle. Itsellänikin ollut nuhaa ja tukkoinen olo muutaman päivän, mutta ei lämpöä.

Mitä tekisitte? Lähtisittekö vai pitäisikö perua koko perheeltä?

Meillä tehdään niin, että kipeänä levätään kotona. Ei lähdetä minnekään hillumaan.
Risteilylle pääsee vaikka heti, kun on parantunut.

Ehkä joku etelänmatkan peruuntuminen harmittaiskin, mutta risteilyn peruuntuminen ei.

Kyllä mä varmaan lähtisin. Viime risteilyllä lapsi olikin flunssainen. Mutta samalla tavalla siellä hytissä voi makoilla kuin kotona sängyssä, meillä kun oli sellainen vähän parempi hytti, jossa oli parisänky, telkkari ja jääkaappi. Lapsi kyllä jaksoi touhuta ja leikkiä, hänen flunssansa oli jo menossa ohi, mutta noin se asia mietittiin kun päätettiin lähteä. Lääkkeet ja kuumemittari vaan mukaan.

Tietty jos kuume tuosta kovasti nousee, niin kannattaa jättää väliin. Nythän on influenssaa liikkeellä, eikä sitä ole kiva mennä potemaan ja tartuttamaan laivalle.

Sinne vaan pallomereen tartuttamaan kaikki muutkin ja hakemaan vielä uusi tauti entisen lisäksi.

Tuolla se tauti alkaa, kohta yskii keuhkot pihalle, kuume nousee, ääni menee ja lopulta vielä menee vatsa sekaisin.

Perjantaina oli vielä tuollainen olo, nyt on kunnon flunssa päällä.

"Lämpö mitataan, kun lapsi on ensin levännyt 20 minuuttia viileässä huoneessa. Kun lapsi on aktiivinen ja leikkii, ruumiinlämpö saattaa terveenäkin nousta 38 asteeseen. Ruumiinlämpö nousee helposti myös silloin, kun lapsi oleskelee hyvin lämpimässä huoneessa. Normaali aamulämpötila on 37 astetta, ja iltalämpötila vastaavasti 37,5 astetta."

Lapsen kuumeen raja on korkeampi kuin aikuisen. Yleisvointi kertoo kaiken. Toki voi tartuttaa muita lapsia, ja se on ikävää ja ongelmallista. Mutta eiköhän lapsi ihan laivailusta voi nauttia. Lääkkeet mukaan.

DSCN1082.JPG

Noo tottakai meette! Hei jotain luxusta elämään. Halpaa viinaa, kännisiä ihmisiä ja lapsille buffetista vähän nakkeja... Mitä cillon hei väliä ongo lapsi sairaana ja kuumeessha?

Alkuperäinen kirjoittaja no hyvää päivää;29608958:
DSCN1082.JPG

Noo tottakai meette! Hei jotain luxusta elämään. Halpaa viinaa, kännisiä ihmisiä ja lapsille buffetista vähän nakkeja... Mitä cillon hei väliä ongo lapsi sairaana ja kuumeessha?

Hei ääliö kännikala! Sulle varmaan laivamatkat on luxusta ja kännäilyä mutta siellähän voi tehdä muutakin, aatteleppas sitä!

Ja ap:lle jos ei lapsen tila tuosta pahene niin matkaan vaan ja lääkettä mukaan:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä vain;29608938:
37,4 ei ole kuumetta. Jos jokainen, joka tällähetkellä yskii/nenä vuotaa jättäisi laivareissun tekemättä niin olis laiva puolityhjä.

Tottakai menette :)

Se on kans ihmisestä kiinni, kuinka kipeäksi itsensä tuossa vaiheessa tuntee.
Mulla tuo lämpö tekee pirullisen tutinan.

Ja tuo meidän esikoinenkin tuossa vaiheessa mieluiten lepäilee.

[QUOTE="viivii";29608990]Hei ääliö kännikala! Sulle varmaan laivamatkat on luxusta ja kännäilyä mutta siellähän voi tehdä muutakin, aatteleppas sitä!

Ja ap:lle jos ei lapsen tila tuosta pahene niin matkaan vaan ja lääkettä mukaan:)[/QUOTE]

Voihan siellä tehdä vaikka mitä, mutta vaikka sinä et joisi muuta kuin porkkanamehua, niin muutpa juo. Täytyy olla varmasti tosi voittajafiilis raahata sairasta lapsiparkaa kännikalojen, juopottelevien teinien ja viinan roudaajien seassa. Mutta onhan se tietty sitten sen arvoista, koska lihapullat ja pallomeri. Voi ziisus teidän logiikkaa... ettei vain itsellä suu napsaa ja tarvitset Tapsaa, vai miten se meni.

[QUOTE="V ieras";29609005]Se on kans ihmisestä kiinni, kuinka kipeäksi itsensä tuossa vaiheessa tuntee.
Mulla tuo lämpö tekee pirullisen tutinan.

Ja tuo meidän esikoinenkin tuossa vaiheessa mieluiten lepäilee.[/QUOTE]

Aapee kertoi, että hänen lapsensa voi hyvin lämmöstä huolimatta. Jos lapsi on vetämätön tai väsynyt, mistä syystä tahansa, niin jättäisin reissun väliin :)

Alkuperäinen kirjoittaja no hyvää päivää;29609048:
Voihan siellä tehdä vaikka mitä, mutta vaikka sinä et joisi muuta kuin porkkanamehua, niin muutpa juo. Täytyy olla varmasti tosi voittajafiilis raahata sairasta lapsiparkaa kännikalojen, juopottelevien teinien ja viinan roudaajien seassa. Mutta onhan se tietty sitten sen arvoista, koska lihapullat ja pallomeri. Voi ziisus teidän logiikkaa... ettei vain itsellä suu napsaa ja tarvitset Tapsaa, vai miten se meni.

Ne kännääjät valtaa laivat perjantaisin ja lauantaisin, muuten siellä on kyllä ollut tosi rauhallista. Eikä me lapsen kanssa noille bileristeilylle olla mentykään, vaan sunnuntaina tai keskellä viikkoa, jos on loman takia mahdollisuus. Itse myös työmatkojen takia olen tuota väliä reissannut, eikä tosiaan mitään menoa ole tavallisina arki-iltoina. Ihan kuollutta suorastaan. No nyt taitaa olla vielä jossain päin Suomea koulujen talvilomia, joten lapsiperheitä on laivat täynnä.

Itse ehdin noihin ryyppäysristeilyihin kyllästyä jo paljon ennen kuin sain lapsen, mutta yllättävän kivaa on ollut laivalla taas lapsen kanssa. Ja freessi olo seuraavana aamuna. :)

Viime vuonna oltiin juuri hiihtolomalla. Paljon oli lapsiperheitä, känniläisiä ei näkynyt..ehkä yökerhoissa saattaa myöhemmin olla..josko joku vanhempi lapsensa kanssa puolenyönaikaan menee... Veikkaan että bilettäjät välttävät hiihtolmaviikkoa, eiköhän nekin tiedä ketkä laivan silloin valtaavat ;)

37,4 ei ole lapsella edes lämpöä.

LÄHTISIN :) Jos lapsi menee huonommaksi PALJON, niin sitten jättäisin väliin. Samalla tavalla se siellä laivalla on kuin kotonakin

Miten jollekin voi olla joku hiton laivamatka oman lapsen terveyttä tärkeämpää??! Kyllä tämä nykyinen sukupolvi on niin sairaalloisen itsekeskeistä. Ei lapsi nauti sairaana reissaamisesta, kyllä se tehdään vain siksi että äipästä on kiva lähteä!! Hävetkää!!

Onko siis kyseessä miniristeily turusta vai päivä Tukholmassa Helsingistä tai tallinnaan? Mulla vaikuttais vähän sekin. Mutta kyllä me varmaan lähdettäis, lääkettä vaan lapselle. Ja voi siellä laivalla ottaa vähän rauhallisemminkin. Tosin jos päivä Tukholmassa ja olis suunniteltu jotain oikein kivaa tekemistä sille päivälle ja lapsi vaikuttais kovin kipeältä niin sit varman miettisin voisiko reissua siirtää.

Voihan siellä reissussakin sairastua. Meillä viime kesänä viikon reissussa yksi lapsi sairastui(ruokamyrkytys) ja pari päivää meni vähän poskelleen. Otettiin vähän rauhallisemmin, mutta yritettiin silti toteuttaa suunnitelmat.

Sinne vaan pallomereen tartuttamaan kaikki muutkin ja hakemaan vielä uusi tauti entisen lisäksi.

Tuolla se tauti alkaa, kohta yskii keuhkot pihalle, kuume nousee, ääni menee ja lopulta vielä menee vatsa sekaisin.

Perjantaina oli vielä tuollainen olo, nyt on kunnon flunssa päällä.

Näin juuri! Ja joku idiootti vielä kehuskeli menneensä mahataudin jälkeisenä päivänä laivalle toisia tartuttamaan. Voi elämä näitä itsekkäitä ihmisiä.

Itse en laivalle jaksaisi lähteä yskivien ihmisten kanssa. Siinä sitten yskitään ja valvotaan koko porukka huonolla tuurilla, itse ainakin olen huono nukkumaan laivassa ja herään varmasti jokaiseen yskäisyyn. Tämä oli syy, miksi emme lähteneet tupaten täynnä olevaan laivaan hiihtolomalla, vaikka lapset muuten olivat terveinä mutta tuo jäätävä yskä on suurin syy miksi en halua nukkumaan samaan hyttiin yskivien kanssa! Ehtii sinne laivalle toistekin, sitten kun kaikki ovat terveinä ja on taatusti hauskempaa, kun ei tarvitse murehtia kuka matkaseurueesta seuraavaksi sairastuu kesken risteilyn.

Kuumeisen lapsen paikka on kotona!

[QUOTE="mie";29609498]Näin juuri! Ja joku idiootti vielä kehuskeli menneensä mahataudin jälkeisenä päivänä laivalle toisia tartuttamaan. Voi elämä näitä itsekkäitä ihmisiä.

Itse en laivalle jaksaisi lähteä yskivien ihmisten kanssa. Siinä sitten yskitään ja valvotaan koko porukka huonolla tuurilla, itse ainakin olen huono nukkumaan laivassa ja herään varmasti jokaiseen yskäisyyn. Tämä oli syy, miksi emme lähteneet tupaten täynnä olevaan laivaan hiihtolomalla, vaikka lapset muuten olivat terveinä mutta tuo jäätävä yskä on suurin syy miksi en halua nukkumaan samaan hyttiin yskivien kanssa! Ehtii sinne laivalle toistekin, sitten kun kaikki ovat terveinä ja on taatusti hauskempaa, kun ei tarvitse murehtia kuka matkaseurueesta seuraavaksi sairastuu kesken risteilyn.

Kuumeisen lapsen paikka on kotona![/QUOTE]

37,4 ei ole kuumetta.

Yhteistyössä