Antaisitko koululaisen olla huomisen vielä kotona vai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jelpersa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jelpersa

Vieras
laittaisitko kouluun?

Lapsella oli viime viikolla vielä hieman nuhaa ja lievää yskää. Viikonloppu oli kuitenkin jo hällä ok. Paitsi tänään hällä oli aamulla lämpöä 37,4 astetta, aamupäivästä 38 astetta ja iltapäivällä jälleen laskusuuntaan eli 37,6 astetta. Tässä myöhemmin illalla lämpö oli jo tasan 37 astetta. Lapsi itse sanoo, että on huono ja kipeä olotila. Ei kuitenkaan ole vatsa kipeä, ei pää kipeä, ei kurkku kipeä. Ei ole enää yskäisen oloinen eikä nuhainenkaan. Lapsi itse myös tässä myöhemmin illasta tuumasi, että haluaisi levätä vielä huomisen päivän kotona. Ikää on 9v eli mielestäni tuon ikäinen jo tietää millainen vointi on ja ettei hän vain huvikseen halua olla pois koulusta.

Jos selkeästi tuntee vointinsa huonoksi niin antaisin jäädä kotiin. Aamuisen kunnon mukaan tekisin ratkaisun. Voihan olla että levon jälkeen olo onkin ihan ok.

Sehän on itsestään selvä sääntö, että yksi päivä kuumeen jälkeen ollaan kotona. Kai nyt kaikki opettajat ja luokkakaveritkin toivoo, ettei kukaan tule tartuttamaan.

Tietenkään ei lapsi mene kouluun huomenna, jos on ollut tänään kuumetta. Sitä paitsi, käykäähän lääkärissä jos lapsi oli viimeviikolla "vielä nuhainen ja yskäinen", viikonlopun ok ja nyt taas kuumeessa....tuo uudelleen heti perään sairastuminen täytyy selvittää lääkärissä

Ihmettelen, että edes mietit kouluun laittamista. Päivällä ollut selkeästi lämpöä, ja lapsi sanonut olevansa huonovointinen. Eikö sen pitäs jo riittää siihen, ettei todellakaan mene kouluun, kyselemättä toisten mielipidettä. Kuin lapsen.

[QUOTE="Sirkkeli";29810183]Ihmettelen, että edes mietit kouluun laittamista. Päivällä ollut selkeästi lämpöä, ja lapsi sanonut olevansa huonovointinen. Eikö sen pitäs jo riittää siihen, ettei todellakaan mene kouluun, kyselemättä toisten mielipidettä. Kuin lapsen.[/QUOTE]

Mun ja monen muun pitää toimittaa töihin lapsen sairaudesta lääkärintodistus.
Eli jos huomenna lapsella ei ole kuumetta niin mitä sitten? Selität lääkärille, että tällä oli eilen kuumetta, kirjoitatko saikkea?
Ja meillä ei arvauskeskukseen edes saa aikaa tuollaista varten , pitää lähteä kaupunkiin (50 km) yksityiselle.

Yhteistyössä