Risitäistarjoilusta, auttakaa!!

Eli riittäiskö tällaiset tarjoiltavat, vai onko jotain liikaa tai puuttuuko jotain??

Täytekakku
Hyytelökakku keksipohjalla
Kuivakakku
Tummat pikkuleivät
Vaaleat pikkuleivät
Pulla
Leipäjuusto

Suolaiseksi Voileipäkakku

Jälkiruoaksi hedelmäkiisseli

Kertokaa mielipiteitä, pliiiss :)
 
ota toi jälkkärikiisseli pois? tai siis eihän kukaan varmaan jaksa syödä noin paljon kaikenlaista? :ashamed: täytekakku ja voileipäkakku on sellasia mitä varmaa jokanen ottaa ja siihen kaveriks jotain niinku sulla on noi piparit ja pulla. Mun mielestä siinä ihan riittävä tarjoilu.
 
vieras
No ton kiisselin mä jättäisin pois, miksi ihmeessä pitäs olla joku "jälkiruoka"? ja sit mä tekisin jotain muutakin suolasta esim. just tolleen et jos voileipäkakku on kalasta niin vaikka jotain lihatäytteisiä tuulihattuja..? Muuten tosi hyvältä vaikuttaa!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitteräinen:
Eli riittäiskö tällaiset tarjoiltavat, vai onko jotain liikaa tai puuttuuko jotain??

Täytekakku
Hyytelökakku keksipohjalla
Kuivakakku
Tummat pikkuleivät
Vaaleat pikkuleivät
Pulla
Leipäjuusto

Suolaiseksi Voileipäkakku

Jälkiruoaksi hedelmäkiisseli

Kertokaa mielipiteitä, pliiiss :)
Jälkiruoaksi hedelmäkiisseli... =O
Mikä ihmeen jälkiruoka...?
Joo se pois ja karjalanpiirakat ja munavoi tilalle, niin kuulostaa hyvälle. :)

 
hmmm....kiiselli pois, samoin pulla ja leipäjuusto...ellei sitten ole ruoka tarjoilua.

meillä oli:
karjalanpaisti + potut (tuli väkeä matkan takaa)
leipäjuusto ja lakkahillo
3 eri salaattia (muistaakseni feta, aurinkoinen raaste ja joku pasta salaatti)

mehua
vettä
kahvia
teetä

täytekakku (mansikka)
lapsille oli oma kakku omassa pöydässään, joku halpa lidl jäätelökakku ja heidän pöydässään mm. sipsejä, karkkia yms...

sitten aikuisten pöytään taas:
kakun lisäksi kaksi voileipä kakkua; kala ja liha

kaksi suolaista piirakkaa (kinkku-paprika.juusto ja kasvis)
munavoi + cactail piirakat (lidlistä saa aika halvalla hyviä)

makeana mammin mustikkapiiras (äidin erikoinen) :D
sekä muutamaa keksiä (lidl)

ainoat mitkä meni kaupaksi oli piirakat ja kakut...
kukaan melkein ei syönnyt keksejä...
 
Meillä on sunnuntaina ristiäiset seuraavalla menulla:

suolaiset voileivät eli lohileipiä+ lihaleipiä
kinkkupiirakkaa
kinuskikakku
tiikerikakku
englantilainen hedelmäkakku
pikkuleipiä

kahvia, teetä, jääteetä ja mehua

Noilla mennään ja hyvin riittää, viimeksi sama setti pari vuotta sitten.
 
Fleur de la Cour
Ihan hyvältä ja perinteiseltähän tuo kuullostaa. Mun tyttöni ristiäisissä tarjottiin aikoinaan ruokana lapskoussia (raumalainen perinneruoka, sitä tarjottiin myös häissämme iltapalana) ja sen kanssa voisulaa ja suolakurkkuja sekä piimäjuustoa ja vaaleanpunaista salaattia. Kahvipöydässä oli tarjolla prinsessakakkua, anopin leipomaa kermakakkua, isomummun leipomaa pullakranssia ja äitini leipomia pikkuleipiä monta sorttia ja koska mä sit en halunnut jäädä avuttomaksi just synnyttäneeksi niin leipoa pyöräytin kuivakakunkin ristiäispöytään. Kaffeen kanssa tarjosimme konjakit kummeille ja kavereillemme sit illemmalla, pullo oli häälahjaksi saatu Remy Martin..
 
heh
Jos kiisseli on teille tärkeä niin ihmeessä pistäkää sitä tarjolle. Ei kaikkien kemujen syötävät tarvi samanlaisia olla.
Pientä suolaista lisäksi, coctailtikkuja tms.
Pullan ja kuivakakun jättäisin itse pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja ElViIrAeLLi:
kuulostaa hyvältä, mut ton pullan ehkä jättäisin pois...
Ja jotain suolaista lisää!
Kai tiesit, että pullapitkot ovat muodissa.
Pullaa en missään tapauksessa jätä pois, löysin niin hyvän ohjeen. Ja minusta juhlapitko tai kranssi kuuluu juhlapöytään.

Mietin tässä vielä että tekisnkö juustosarvia vai sitten tuo karjalanpiirakka munavoi yhdistelmä sen voileipäkakun lisäksi.

Ja leipäjuusto kuuluu kanssa juhlalliseen kahvipöytään (äitini tekee sen) eli sekään ei jää pois. Ja ihan mun mielipide on tuo....
:whistle:
 
Voit miettiä tarjoilua myös siltä kannalta, mitä ehdit itse tekemään ja saatko sukulaisilta apua. Vauvanhoidossa ja juhlavalmisteluissa yleensäkin on aika paljon puuhaa. Valitse sellainen tarjoilu, että ehdit nukkua edellisen yön.

Karjalanpiirakoita saa pakasteena ja minusta ne ovat hyviä ja sopivan kokoisia. Helppoa!
 
No enää on itseasiassa tekemättä vai kuivakakku, pulla ja hyytelökakku. Pikkuleivät tekee sisko, voileipäkakun tilaan myös, ja leipäjuuston äiti.

Ja saan onneksi lastenhoitoapua että voin leipoa rauhassa.

Mietin vaan tuota munavoita jos oikeen kuuma päivä että kuin se säilyy pöydällä, siks ite kallistuisin enemmän juustosarvien puolelle. Nekin suht näppärä tehdä kuiten..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitteräinen:
Mietin vaan tuota munavoita jos oikeen kuuma päivä että kuin se säilyy pöydällä, .
Jos haluat viilentää jotain pöydällä olevaa, laita kaksi muoviastiaa päällekkäin ja niiden väliin kylmäkalle. Esim. jos teet munavoin margariinirasiaan, säästä ja pese toinen samanlainen rasia ja laita se alimmaiseksi.

Juustosarvet ovat myös oikein hyviä. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitteräinen:
Mietin vaan tuota munavoita jos oikeen kuuma päivä että kuin se säilyy pöydällä, .
Jos haluat viilentää jotain pöydällä olevaa, laita kaksi muoviastiaa päällekkäin ja niiden väliin kylmäkalle. Esim. jos teet munavoin margariinirasiaan, säästä ja pese toinen samanlainen rasia ja laita se alimmaiseksi.

Juustosarvet ovat myös oikein hyviä. :p
Joo, taidan päätyä noihin juustosarviin niin säästyn lämmittämiseltä eikä tartte pelätä että munavoi sulaa...
 

Yhteistyössä