[QUOTE="vieras";28811379]Minä olen ollut aikoinani pitkät pätkät ilmaisena työvoimana, "harjottelijana", aina uudestaan, uudestaan ja uudestaan.
Kehuja sain paljon, mihinkään ei palkattu koskaan, kelpasin vain ja ainoastaan ilmaisena orjana.
Tein tasan samaa työtä ja ehkä jopa vähän vastuullisempaa, kuin oikeat palkollisetkin, olin paljon ahkerampi kuin moni oikea palkollinen, olin aina iloinen ja auttavainen..
Ero oli vain siinä, että heille maksettiin oikeaa palkkaa, heillä oli kaikki edut sun muut, ja minä sain työstäni työttömyyskorvauksen ja 9 euroa/päivä, joka taasen meni joka päivä työpaikan ruokalaan.
Joka helvetin päivä poljin pyörällä töihin 8km matkan ja 8km takaisin, tuulessa ja tuiskussa.
Kyllä se vähän katkeraksi vetää, että tämmöisessäkin "hyvinvointivaltiossa" kansaa eriarvoistetaan näinkin pahasti. Jos kerran samaa työtä tehdään, niin siitä pitäisi maksaa suurinpiirtein samanlaista PALKKAA!
Ei sillä työmarkkinatuella ja sossunrahoilla herroiksi eleillä, varsinkaan jos niiden saamiseksi edellytettään semmoista työntekoa, josta tulee kuluja.
Jokainen voi miettiä miten sitä elelisi vaikkapa 800 eurolla, josta asunnon vuokra haukkaa 500 euroa, ja jäljelle jäävällä 300 eurolla pitäisi maksaa kaikki muut laskut, ruoka, lääkkeet, hygienia, liikkuminen yms.
Tekisikö mieli tehdä tällä "palkalla" sitä samaa työtä, mistä muut ympärilläsi ansaitsevat kolminkertaisen summan rahaa?[/QUOTE]
kävi itselle, tosin puukkoa lyötiin selkään ihan palkkatyössäkin.
Siksi rukkaset onkin naulassa omalta osaltani.