ripulista!!neuvoja kaipailisin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
elikkäs, jos lapsella ollut 2 pvä kunnolla maha sekaisin (tullut siis kunnolla vetenä kakka), mut olen saanut kunnolla juomaan ja ostettiin apteekista sitä jauhetta ja juonut senkin niin veisittekö lääkäriin vai odottaisitteko parantumista kotona??? miten toimin???

no jos on suht. pirteä, niin ei mielestäni tarvitse lääkäriin mennä. Meillä herkkävatsainen lapsi sairastaa oksu-ripulia viikon. :( onhan teillä maitohappobakteerit käytössä?

Alkuperäinen kirjoittaja pallero:
no jos on suht. pirteä, niin ei mielestäni tarvitse lääkäriin mennä. Meillä herkkävatsainen lapsi sairastaa oksu-ripulia viikon. :( onhan teillä maitohappobakteerit käytössä?

käytitkö lääkäris vai hoiditko kotona?? hirvittää, ku ei voi syödä mitään.. suolakeksejä olen saanut menemään.. :( en uskalla antaa maitohappoja lisäksi , ku siin jauhees on maitohappojakin..

Minkä ikäinen kyseessä? Jos se lapsi suinkin on pirteä ja saat sille nestettä menemään niin mä en ainakaan lähtis kiikuttamaan lääkäriin. MEillä ainakin huomattiin kun piti lähteä. POjalla oli kädet ja jalat sinisenä ja mikään ei enää pysynyt sisällä ja se ei jaksanut edes silmiä avata.

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Minkä ikäinen kyseessä? Jos se lapsi suinkin on pirteä ja saat sille nestettä menemään niin mä en ainakaan lähtis kiikuttamaan lääkäriin. MEillä ainakin huomattiin kun piti lähteä. POjalla oli kädet ja jalat sinisenä ja mikään ei enää pysynyt sisällä ja se ei jaksanut edes silmiä avata.

kiitoksia neuvoista! pirteä on ja jaksaa kiukuta.. juo kovasti, mut mitään ei syö.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:

kiitoksia neuvoista! pirteä on ja jaksaa kiukuta.. juo kovasti, mut mitään ei syö.. :(

Kyllä se sitten syö kun on tarpeeks nälkä. Meillä mentiin reilu viikko ilman ruokaa. Ja silloin kyseessä oli 8kk ikäinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pallero:

käytitkö lääkäris vai hoiditko kotona?? hirvittää, ku ei voi syödä mitään.. suolakeksejä olen saanut menemään.. :( en uskalla antaa maitohappoja lisäksi , ku siin jauhees on maitohappojakin..

joo, no sit ei tietenkään tarvi antaa. Tosin ei niistä haittaakaan ole, eli gefilusmehuja voi ihan hyvin tarjota. Meillä upposi mehujäät ja pakastemarjat jäisinä. En käyttänyt lääkärissä, koska lapsi oli virkeä ja nestettä meni. Kuivumisen voi todeta kämmenselästä "nipistämällä" jos iho jää rypylle vähäksi aikaa, niin se on merkki kuivumisesta. Ja meillä tautiin liittyi myös kuumetta, joten 5-v otti myös muutaman tunnin päikkäreitä. Tuossa iässä kuume alkaa vetää sipiksi.

Yhteistyössä