Ripulin hoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöh..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöh..

Vieras
En nyt tiedä onko tämä ripuliakaan, mutta muksun vatsa ihan kuralla, kakka on välillä ihan nestettä, välillä löysää kakkaa, mutta selvästi on masuvaivaa, koska valvoo yöllä paljon ja lopulta tulee kakat räjähtäen, ja sitten onkin vaipasta ulos reilusti. pojalla ikää 8kk, eli siis kakka on ollut jo "pötköä".
Nyt muutamana päivänä kun on ollut selvästi kuralla on kakka myös aika kökkäreistä eli aika huonosti jotenkin ruoka sulanut. En ole antanut uusia ruokia.

Olisiko jotain itsehoitolääkkeitä, joita voisi turvallisesti antaa???Panadolia suppoina olen antanut pari kappaletta helpottamaan. Liekö auttanut.

osmosal on tosiaan hyvä hoito keino. sillä minä olen kotona molempia hoitanut, sairaalastakin sanoivat kerran että jos sen osmosaal liuoksen saa juotettua edes pikku hiljaa lusikalla ja pissaa tulee ja on "virkeä" niin kotihoito riittää. vieläkö imetät? jos joo niin jokin sinun syömäsi ruoka voi osalta aiheuttaa ripulin jollei sitten ole ihan tavallinen ripulitauti. meillä molemmilla meni imetyksen aikana vatta vekkulille ja peppuun punaista ihottumaa jos söin appelsiinia tai kiiviä.

En kyllä imetä enää. Muksu on juonut tosi paljon itse maitoa. Meillä maito menee yleensä tosi heikosti ja juo vain öisin, mutta nyt on juonut päivällä reilusti ja jopa heti puuron jälkeen ollut tosi janoinen. Eilen annoin illalla luumusosepurkin(vaikka sehän on kovaan vatsaan), ja aamulla kakka oli jo huomattavasti paremman näköistä. Kiitos tuosta lääkevinkistä!

Kiva että parempaan suuntaan menossa. Sen verran vielä jatkan että muistelisin(korjatkaa jos väärä muistikuva) että maito ei ole paras mahdollinen neste vatsatautiselle.

Yhteistyössä