Rippilahjaksi rahaa mutta paljonko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummitäti hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23906231]Ostin kummipojalle haluamansa rippiristin, maksoi 125e ja jos ei olisi halunnut ristiä, olisin antanut 100e.[/QUOTE]

Kiitos!

Budjetti siis on liikkunut ainakin välillä 50-125 eur

Mä olen ostanut vain ristin niille kummilapsilleni, joiden sylikummi olen ollut. En muuta. Ja muillekaan kummilapsilleni en ole antanut rippilahjaa rahana (en muuten antanut yo-lahjaakaan rahana), koska minusta kummi voisi antaa jotain sellaista, joka ei katoa taivaan tuuliin. Annan mieluummin jotain sellaista, mikä kummilapsellani on vielä 20 vuotta senkin jälkeen, kun kummitäti on uutterasti puskenut horsmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23906268:
Mä olen ostanut vain ristin niille kummilapsilleni, joiden sylikummi olen ollut. En muuta. Ja muillekaan kummilapsilleni en ole antanut rippilahjaa rahana (en muuten antanut yo-lahjaakaan rahana), koska minusta kummi voisi antaa jotain sellaista, joka ei katoa taivaan tuuliin. Annan mieluummin jotain sellaista, mikä kummilapsellani on vielä 20 vuotta senkin jälkeen, kun kummitäti on uutterasti puskenut horsmaa.

Saa kummilapsi tuskitella kun tuo pirun aaltovaasikaan mene millään rikki, vaikka jokapaikkaan olen lainannut ja jättänyt vaikka mihin, ei tuossa se vaan porskuttaa, vaikka kukaan meillä ei siitä tykkää...

Tähän asti olen antanut n. 50 € hopeisen kalevalakorun ristin ketjuineen ja 50€ rahaa. Ainakin minä olen kuvitellut, että kummilahjat ovat perinteisesti hopeaa.

[QUOTE="vieras";23906334]Saa kummilapsi tuskitella kun tuo pirun aaltovaasikaan mene millään rikki, vaikka jokapaikkaan olen lainannut ja jättänyt vaikka mihin, ei tuossa se vaan porskuttaa, vaikka kukaan meillä ei siitä tykkää...[/QUOTE]
Kummilastaan kannataa kummiutensa aikana opetella hiemaan tuntemaankin, niin ei tule ostettua Aalto-vaasia sellaiselle kummilapselle, joka ei siitä vaasista pidä.

Annattapa suuria lahjoja. Oletteko läheisiä kummilapsen/perheen kanssa? Ja rikkaita?
Olen aika läheinen kahden kummilapseni kanssa. Vielä nytkin, kun kummilapseni ovat jo aikuisia. Olisin voinut olla parempikin kummi, mutta ilmeisesti olin silti tarpeeksi hyvä kummi. Ainakin nuo kaksi aina jaksavat muistaa milleniumia ja miten saivat olla uudenvuoden yönä pulkassa ja kummitädin koira veti. Ja uudenvuuoden illallisella. Ja muutenkin. Välillä kummilapseni kyselevät vanhaa kummitätiään mukaansa karaokebaariin. Joskus menen, joskus en...ehdoksi olen laitanut, että mun ei tarvitse laulaa :D

Meidän tuttavapiirissä on kyllä vanhemmat ostaneet sen ristin, joten olemme ostaneet sitten kummeina muuta mieluista; pojalle Leathermanin (on käyttöä) ja tytölle osia keräämäänsä rannekoruun.

Kannattaa tosiaan tutustua kummilapseensa niin, että tietää, mistä hän pitää....

Yhteistyössä