Rippijuhlien tarjoilu. Kommentteja ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sindi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sindi

Vieras
- chililohta
-paistettua sisäfilettä ohuina siivuina
- savisiikaa tai pikku lihapullia (itsetehtyjä)
-kana-pasta salaatti
- vihreä salaatti eri salaattilaaduista
-vesimelonin paloja
- marinoituja oliiveja
- viinirypäleitä
-patonkia ja levitettä
-tonnikala tai katkistuulihattuja

-suklaamoussekakku
-kinuskitäytekakku
-mango-tuorejuustokakku
-paria eri pikkuleipiä (ehkä itsetehdyt wilhelmiinagt ja kardemummapikkuleivät)

-vesi, mehu

Hyvältä kuulostaa! Jos tulee lapsia, huomioisin heidät ehkä vielä jotenkin erikseen, noi suolaset ei kuulosta välttämättä lasten suosikeilta... (joku muu voi kyllä olla eri mieltä )

Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Hyvältä kuulostaa! Jos tulee lapsia, huomioisin heidät ehkä vielä jotenkin erikseen, noi suolaset ei kuulosta välttämättä lasten suosikeilta... (joku muu voi kyllä olla eri mieltä )

kaikki lapset yli 10 v

vieraita tulee noin 40... mitenköhän sitä selviää kaikesta ruuanlaitosta kun jääkaappitilaakin on rajoitetusti... miten te olette menetelleet ? lainanneet naapurin jääkaappia ? Ja kaikille pitäisi saada jonkunlainen istumapaikka, jotta voi syödä. Kauniin ilman varaan ei suomessa voi laskea

Alkuperäinen kirjoittaja bc:
Savusiikaa vai pikkulihapullia ? kommentteja ?

Mä laittaisin pikkulihapullia, kun kalaa on jo lohen ja tuulihattujen muodossa. :) Ja onko vihreessä salaatissa mitään kurkkua tms? Meinaan kaikki ei halua salaattiinsa oliiveja, tai vesimeloonia. Esim itse tossa tapauksessa jäis salaatti ottamatta, jos sielä ei ole muuta kun eri salaatteja sekasin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja bc:
Savusiikaa vai pikkulihapullia ? kommentteja ?

Mä laittaisin pikkulihapullia, kun kalaa on jo lohen ja tuulihattujen muodossa. :) Ja onko vihreessä salaatissa mitään kurkkua tms? Meinaan kaikki ei halua salaattiinsa oliiveja, tai vesimeloonia. Esim itse tossa tapauksessa jäis salaatti ottamatta, jos sielä ei ole muuta kun eri salaatteja sekasin. :)

siis vihersalaattia eri laaduista + kirsikkatomaattia ja kurkkua. vesimelonit, oliivit ja viinirypäleet omaan astiaan. Näin olin ajatellut

Alkuperäinen kirjoittaja sindi:
vieraita tulee noin 40... mitenköhän sitä selviää kaikesta ruuanlaitosta kun jääkaappitilaakin on rajoitetusti... miten te olette menetelleet ? lainanneet naapurin jääkaappia ? Ja kaikille pitäisi saada jonkunlainen istumapaikka, jotta voi syödä. Kauniin ilman varaan ei suomessa voi laskea

mä hain jääkaapin mun vanhempien mökiltä lainaan meidän autotalliin, naapurikin varmasti lainaa kun kysyy, meillä oli viimme kesänä rippijuhlat noin 50 hlö oli vieraana, sisälle osa vieraista, miehet söi pihalla katetulla terassilla vaikka olikin vähän vilposta

miellä on kyllä kaksi katettua terassia, jonne saa helposti yli puolet vieraista sijoitettua. Mutta kun siitä säästä ei tiedä - voi ola tosi kylmäkin. Viime kesänä olimme itse rippijihlissa, jotka kokonaan ulkona vaikka oli noin + 13 astetta. se on aivan hirveää, päätin että samaa virhettä en tee.
Voiko vieraita kutsua porrastetusti, kun kaikki eivät välttämättä tule kirkkoon ?

Voiko tarjota shampanjaa tai viiniä ruuan kanssa ?

Mistä olette saaneet tarpeeksi astioita ? Kun ei viitsisi paperilautasilta tarjota + kuka teillä oli keittiössä keittämässä kahvia ja huolehtimassa tarjoilusta ? Paljonkohan tarjoilija maksaisi ?

t. ap

Alkuperäinen kirjoittaja aaaaaaa:
miellä on kyllä kaksi katettua terassia, jonne saa helposti yli puolet vieraista sijoitettua. Mutta kun siitä säästä ei tiedä - voi ola tosi kylmäkin. Viime kesänä olimme itse rippijihlissa, jotka kokonaan ulkona vaikka oli noin + 13 astetta. se on aivan hirveää, päätin että samaa virhettä en tee.
Voiko vieraita kutsua porrastetusti, kun kaikki eivät välttämättä tule kirkkoon ?

Mistä olette saaneet tarpeeksi astioita ? Kun ei viitsisi paperilautasilta tarjota + kuka teillä oli keittiössä keittämässä kahvia ja huolehtimassa tarjoilusta ? Paljonkohan tarjoilija maksaisi ?

t. ap

Minuakin kiinnostaisi

olisin kyllä huomioinut heidät.

Miten rippikuva, vieläkö käydään virallisessa rippikuvassa ?
Mitä olette ostaneet itse rippilahjaksi ?

Joo, olen säälittävän innoissaan kun juhlat on vasta juhannuksena. Mutta kun on niin kiva järjestää juhlia :-)

itse lainasin omilta vanhemmilta ja appivanhemmilta astioita, vieraat tuli kahdessa erässä sukulaiset heti kirkon jälkeen ja illemmalla kaverit ja naapurit, tarjoilusta ja kahvin keitosta huolehti sukulaistyttö maksoin palkkaa 50e ja annoin loppu ruokia runsaasti mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja aaaaaaa:

t. ap

Mun mielestä vieraita voi kutsua porrastetusti.

Voi tarjota viiniä tai shamppanjaa jos haluaa. Itse en välttämättä tarjoaisi.

Astioita meillä lainattiin sukulaisilta, mutta niitähän voi kysellä paikallisilta Martoilta, Maatalousnaisilta tai muilta vastaavilta.

Astioita voi vuokrata pitopalveluilta tai esim. seurakunnista. Tai voithan yhdistellä eri astiasarjoilla kahviastiat, jos eivät nyt hirmu räikeästi eroa toisistaan. Löytyisikö suvusta lainaan? Kahvinkeittäjäksi ja tarjoilujen huolehtijaksi valjasta joku ystävä tai tuttava, joka ei varsinaisesti kuulu vieraslistalle.
Vieraat voi mielestäni hyvin kutsua paikalle porrastetusti. Kirkkoon tulijat esim. jo konfirmaation jälkeen ja ns. "epävirallisemmat" vieraat alkuillasta. Ruuan kanssa juomaksi voi varmasti sitä viiniäkin tarjota lasillisen, jos on rento vierasporukka. Joskus olen nähnyt ettei etenkään iäkkäämmät ihmiset pidä soveliaana tarjota alkoholia. Mutta kannattaa miettiä asia teidän vieraita ajatellen.
Rippikuva on makuasia; jos teiltä löytyy perhepiiristä hyvä kuvaaja, kauniin kuvan saa omatoimisestikin tai sitten voi turvautua siihen valokuvaamoon. Sinne kannattaa mennä kuvaan ennen konfirmaatiota.
Rippilahjassa kannattaa kuunnella sankaria ;) Nykypäivänä ei välttämättä enää ne kultaristit ole niin haluttuja...

-suklaamoussekakku: tumma kakkupohja ja päälle itsetehtyä suklaamoussea, koristeluun "valkosuklaa spagettia"
- kinuskikkakku: tavallinen täyskäri appelsiinikiisselitäytteellä + päälle kinuskia
- mangokakku: diggestiivipohja + päälle tomusokeri-vaniljatuorejuusto-kermavaahto täyte ja siihen päälle Piltti tms mangososetta. Kaikki jotka maistaneet kehuvat ;-)