Pojan valmistujaismenu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mariel"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mariel"

Vieras
Esikoinen pääsee ylioppilaaksi, kyselenkin mielipiteitä menusta. Ei ole ruokarajoituksia kenelläkään. Vieraita n.50

Maalaissalaatti (3 eri salaattia, parsaa, viiriäisen munia, pähkinöitä, uusia perunoita ym)
Hedelmäinen salaatti (salaattia, cantaloupe-melonia, rypäleitä, kurkkua, tomaattia ym)
Savustettua lohta
Graavisiikaa
Itsetehtyjä sillejä (lasimestarin, tomaatti ja sinappi/majoneesi)
Naudan ulkopaistia ohuina siivuina
Pieniin kulhoihin vähän kaikkea, mm. hillosipulia, artisokan sydämiä, oliiveja jne.
Itsetehty uunijuusto
Kipparin paprikajuusto- ja goudasiivuja
Itsetehdyt karjalanpiirakat ja rievä
Munavoi, margariini ja valkosipulilevite

2 perinteistä mansikkakermakakkua
2 Kentuckyn kakkua
Minitummasuklaaleivoksia (ajattelin koristella ihan vain mansikoilla)
2 lajia itsetehtyjä keksejä (mietinnässä vielä mitkä leivon)
marenkeja
2 isoa paprika-fetapiirakkaa
3 kantarelli-punasipulipiirakkaa
mansikoita ja vaahtokarkkeja

Kuohuviiniä, valkoviiniä, kahvia, teetä, mehua ja kivennäisvettä

[QUOTE="mariel";29952914]Oho, kiitos :)[/QUOTE] Joo, monipuolinen ja hyvin mietitty. Ainoa miinuskin on se, että himaan pitää sitten varmaan kieriä, koska tulis kuitenkin syötyä kaksin käsin :) Hauskoja juhlia äidille, pojalle ja koko poppoolle.

[QUOTE="kääkkä";29953005]Joo, monipuolinen ja hyvin mietitty. Ainoa miinuskin on se, että himaan pitää sitten varmaan kieriä, koska tulis kuitenkin syötyä kaksin käsin :) Hauskoja juhlia äidille, pojalle ja koko poppoolle.[/QUOTE]

Heh, kiitos. Mukavaa keväänjatkoa sinulle!

[QUOTE="mariel";29953002]Okei, kiva jos niin on.

Mielenkiinnosta millaisella menulla kriittinen ihminen useimmiten juhlansa järjestää?[/QUOTE]

Riippuu täysin fiiliksestä ja tilaisuudesta...

Esim. Couscous-fetasalaatti, tsatsiki, grillattuja kebakoita, pieniä avocadoleipiä... Makean osalta olen sitä mieltä, että vähemmän ja parempaa, lajeja ei tarvi olla monia, mutta se, mikä on, on hyvää. Eritisesti tykkään aleksanterinleivoksista. Olennaista että kaikki sopii keskenään, kuten sun menyyssä.

Riippuu täysin fiiliksestä ja tilaisuudesta...

Esim. Couscous-fetasalaatti, tsatsiki, grillattuja kebakoita, pieniä avocadoleipiä... Makean osalta olen sitä mieltä, että vähemmän ja parempaa, lajeja ei tarvi olla monia, mutta se, mikä on, on hyvää. Eritisesti tykkään aleksanterinleivoksista. Olennaista että kaikki sopii keskenään, kuten sun menyyssä.

Kiitos kun viitseit vastailla :)

Aleksanterit ovat kyllä hyviä, tyttö haluaa niitä usein leivottavan synttäreilleen.
Hyvä kun muistit niistä, tullut tehtyä niitä viimeksi hiihtolomalla.

[QUOTE="mariel";29953106]Teen aina juhliin, pienempiinkin, keksit itse. Ja ne voi tehdä onneksi ajoissa.[/QUOTE]

mun mielestä kotitekoiset pikkuleivät on täysin eri juttu kuin kaupan keksit. Kotitekoisissa pikkuleivissä on juhlavampi fiilis.

Yhteistyössä