Rippijuhlamenuuta mietitään...

  • Viestiketjun aloittaja Piika-äiti
  • Ensimmäinen viesti
Piika-äiti
Tällaisia pirskeitä suunnittelemme, rippilapsi auttaa vahvasti, kuten menusta kai näkee... Kun osaisi ajatella, kuinka moni kutsutuista pääsee, tosiasia kun on, että esteitä ilmenee.

Pääruoka konfirmaation jälkeen:

Erilaisia makkaroita, myös kalamakkaraa, laidasta laitaan grillattuna
sinappi, ketsuppi, chilidippi
itsetehty perunasalaatti uusista perunoista
juures-kasvissalsa/salaatti
vihreä salaatti
oliivi-feta-aurinkokuivattutomaatti -hässäkkä

saavillinen sämpylöitä, kahta eri lajia, ja muutamaa levitettä

sitruunainen jäävesi, ykkösolut, maito, mehu

Jälkiruoka:

mustaherukkainen mintulla maustettu suklaakakku
mustikkajuustokakku mansikkakastikkeella
sitruunamarenkipiirakka
lusikkaleivät

kahvi, tee, mehu

Ja iltaruoka heille, jotka juhlivat koko päivän ja lähtevät vasta illan suussa ajamaan kohti kaukaista kotia:

muurinpohjaletut hilloineen
salaattien ja sämpylöiden tähteet ja viimeiset makkarat
 
Piika-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
onks tässä jossain kysymys, vai mitä?
Avoin mahdollisuus kommentteihin.

Tämä palsta on tosi hyvä kommentoimaan, ja löytämään kaikki ongelmakohdat, joita emme tuon 15-vuotiaan kanssa itse huomaa..

 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Kyllä minä itse varaisin grillattavaksi muutakin, kuin makkaraa. Kaikki ei tykkää makkaroista. Esim. kasviksia ja / tai vartaita lisäksi.
kaikki ei tykkää grillattavista, varaa karjalainen pitopöytäkin, ja tapas-pöytä ja sushibaari

hyvät tarjoilut sius
 
Hienolta kuulostaa, ja ainakaan minä en näe tuossa mitään epäkohtaa :)

Jos vain olette huomioineet sen että jollakin on aikaa ja haluja pyöriä köökissä / grillin ympärillä pitkin juhlaa. Kuinkas iso juhlaporukka on?
 
Hyvältä kuulostaa. Itse en tosin makkarasta välitä, mutta onhan tossa onneksi paljon muutakin. Toi itsetehty perunasalaatti kuulostaa tosi nannalta, samoin sämpylät. Jälkiruokapyödästä nyt puhumattakaan.

Tosi kiva muuten, että 15-vuotiaasi on lupautunut apulaiseksi. Reipas nuori! Säästyy sinultakin monta hommaa ja varmaan nuori on tosi mielissään, kun pääsee häärimään keittiössä:)
 
Piika-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eihän vieraat joudu itse grillaamaan? Makkaroiden lisäksi laittaisin jotain muutakin, kasvisnyyttejä?
Muuten kuulostaa oikein kivalta.
Kiitos kommenteista! Kun mukana on 15-vuotias kulinaristi, niin suunnitelmasta tulee ennakkoluuloton ja ns. rohkea.

Poika on tehnyt sellaisen päikseen-sopparin. Hän itse auttaa vastaavan tyylisessä grillijutussa kaverinsa juhlapäivinä ja vastavuoroisesti kaveri tulee auttamaan grillauksessa hänen juhliinsa, eli sukulaisia, joilla on pieniä lapsia mukana, ei laiteta töihin. Ja kun kaveri grillintakana on teinipoika, niin en paljon makkaraa vaikeampaa grillattavaa, kuten vartaita ja nyyttejä, edes ajattele.

En itse syö lihaa, mutta kun salaattipöytä on aika runsas, ja siinä on hyvin erityyliset salaatit ja sämpylät, uskallan luottaa siihen, että tuo riittää. Haaveilen minä vielä vadillisesta itämaisesti maustettuja haukipullia, jos sellainen olisi, olisin itse sangen tyytyväinen tarjottaviin.

~lähtee hätistämään miestä kalaan...~
 
EJK
Vartaathan ovat helppoa grillattavaa. Kohta helpompia kuin makkarat. Kokoatte pari malliksi ja teinit kokoaa sitten juhlapäivän aamuna valmiiksi ja eikun grilliin. Tai ostatte valmiita vartaita.
 

Yhteistyössä