Pääsin alkukesästä leikkaukseen ihan julkisen terveydenhuollon puolelle. Jännitti kyllä myös, mutta toisaalta olin toivonut ja odottanut sitä enemmän kuin mitään muuta.
Samassa huoneessa olikin vanhempi, puhelias naisihminen, joka oli ollut lonkkaleikkauksessa ja aikaisemmin leikattu milloin mistäkin syystä lukuisia kertoja. Lakkasin jännittämästä kun kuuntelin niitä juttuja

Rintojen pienennysleikkauksessa pysytään kuitenkin aika ""pinnalla"" eikä mennä ropeloimaan sisuskaluja, järkeilin...
Kaikki meni hyvin ja yllätyksekseni pääsin kotiin jo leikkausta seuraavana päivänä. Kipeä kyllä olin muutaman päivän ja särkylääkkeitä kului. Kuuluin myös siihen epäonniseen joukkoon, jolle tuli komplikaatioita ts. haavat eivät parantuneet toivotulla tavalla ja kävin niitä hoidattamassa. Kokonaisuutena erittäin miellyttävä kokemus verrattuna rintojen aiheuttamaan vaivaan!
Itse sain postia sairaalasta juuri n. 2 viikkoa ennen. Siinä oli jotain etukäteisinfoa. Muistaakseni liivit pyydettiin ottamaan mukaan kotoa. Toisaalta oikeanlaisia & -kokoisia liivejä ei monellakaan varmaan ole valmiina.
Mulla sattui olemaan varalla jotkut Lindexin edulliset, lähes kupittomat toppimaiset ""urheiluliivit"", joita olin ennen pitänyt tukevampien urheiluliivien päällä juostessa. Mutta liivien valintaan vaikuttaa toki se paljonko ""tavaraa"" jätetään. Mulle sopi melkein kupittomat, koska jätettiin vain vähän.
Kahdet liivit ovat vielä parempi kuin yhdet, jos sattuu käymään niinkuin mulla, että haavat vuotaa pitkään. Voi pestä ja pitää vuorotellen. Edulliset, pehmeät, mutta suht tukevat. Kaaritukia ei missään nimessä.
Kun oikein hermostuttaa, päätä murehtia välillä jotain muuta pöhköä. Vaikka sitä, että vaatevarasto menee osin uusiksi. Voi voi...

Onnea matkaan!