Rintojen tyhjeneminen imetyksen loputtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhhei.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhhei.

Vieras
Niin, eli kuinka kauan menee, että rinnat palautuvat ns. normaaleiksi kun lopettaa imetyksen. Minä lopetin eilen pumppaamisen, imetyksen lopetin jo n. viikko sitten. Rinnat on TODELLA täysinäiset. Kun kädellä hieman puristin maitoa ulos, tuli sieltä lähinnä sellaista aika kirkasta, ei niinkään maitomaista nestettä..?

Noudatin itse neuvolan imetyksen lopettamisohjetta eli vähensin yhden imetyskerran pois per viikko, jolloin siis imetyksen lopettaminen vei yhteensä viisi viikkoa. Neuvolatäti kielsi jyrkästi kokeilemasta rintojen puristelun, koska jos niitä vähän väliä puristelee, niin maitoa erittyy joka kerta.

Olisiko mahdollista, että olet lopettanut imettämisen liian nopeasti? Siinä tapauksessa voit tyhjentää rintoja esim. kahdesti päivässä viikon ajan ja sen jälkeen kerran päivässä viikon ajan. Sillä tavalla saat maidon tulon tyrehtymään tasaisemmin.

No neuvola oli juuri, ja siellä ei neuvottu mitään. POikani lopetti tiukasti imemisen nyt ollessa 6-kuinen. Pumppasin tosiaan n. viikon ajan vain pari kertaa ja pari viimeistä päivää kerran, tämä koska en jaksanut enempää, eli olin kuitenkin ilmeisesti tehnyt oikein. Mutta nyt rinnat niin niin kovat ja kipeät, että huh..

Pumppaa vain sen verran, että pahin pingotus helpottaa. Kyllä se siitä.

Mulla tuli maitoa vielä vuoden ajan, kun (esim saunassa) lypsi. Pitihän sitä kokeilla, että kuinka kauan siitä heruu... :P

Meillä myös imetys loppui kertarysäyksellä vauvan ollessa 8 kk. Pumppasin juuri noin kuin sinäkin ja sitten lopetin. Kumpikaan rinta ei enää täyttynyt, mutta molempiin tuli seuraavan viikon aikana eri päivinä kivikova patti. Pumppasin sitten siitä rinnasta n. 50 ml pois. Rinnat olivat kipeät ehkä n. pari viikkoa pumppaamisen lopetuksen jälkeen, vaikka pehmenivätkin jo sitä ennen. Nyt kuukausi lopetuksesta ei enää heru ja vaikuttavat normaaleilta.

Yhteistyössä