rintojen pienennysleikkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietinnässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietinnässä

Vieras
kertokaahan omakohtaisia kokemuksia rintojen pienennysleikkauksesta..itseä kiinnostaisi eniten,että miten kaikki on mennyt leikkauksen jälkeen,kauanko toipuminen kestänyt ja onko kenties tullut tulehduksia,että olisitte saanut antibioottikuurin jne. kaikki tieto tervetullutta.

[QUOTE="vieras";25338435]Osa pienirintaisista naisista tuhertaisi itkua jos tietäisi sinun suunnittelevan moista.[/QUOTE]

itse ,kun olin pienennysleikkauksessa niin samassa huoneessa kahdelle muulle naiselle laitettiin lisää:)

on leikattu julkisella pienemmiksi, vajaa puoli kiloa pois kummastakin. toinen haava tulehtui ja paraneminen kesti loppujen lopuksi 4kk (ja 4 tujua antibioottikuuria)
ei silti kaduta.
ihan tk:n omalääkärin kautta lähdin asiassa liikkeelle.
tsemppiä ja suosittelen.

[QUOTE="vieras";25338614]on leikattu julkisella pienemmiksi, vajaa puoli kiloa pois kummastakin. toinen haava tulehtui ja paraneminen kesti loppujen lopuksi 4kk (ja 4 tujua antibioottikuuria)
ei silti kaduta.
ihan tk:n omalääkärin kautta lähdin asiassa liikkeelle.
tsemppiä ja suosittelen.[/QUOTE]

itsellä 2,5vkoa leikkauksesta ja toinen rinta myös tulehtui..nyt antibioottikuuri puolessa välissä. kummankin rinnan alaosa tunnoton,en tiedä onko normaalia? mutta tulehdus näyttää laskeneen pikkuhiljaaa.

Heippa! Mulle tehtiin pienennys noin 6 vuotta sitten, ja olen ollut tosi tyytyväinen. Molemmista rinnoista lähti noin kilo pois eli kuppi pieneni 80 F/G -> 80 B/C. Mut leikattiin Turussa yksityisellä. Silloin oli julkisella niin pitkät jonot, etten halunnut odotella, kun kerran leikkauspäätöksen tein. Paranin nopsaan, muistaakseni kolme viikkoa saikulla (työni ei ole kovin fyysistä). Haavat paranivat hyvin, ei tulehduksia. En syönyt leikkauksen jälkeen edes kipulääkkeitä kotona. Sairaalassa olin yhden yön. Noin puoli vuotta leikkauksen jälkeen muotoiltiin vielä paikallispuudutuksessa arpien päitä eli ns. koirankorvia. Arvet ovat jäljellä, mutta aika vaaleat ne ovat. Eikä todellakaan haitta ole mitään niihin vyötäröllä riippuviin jättitisseihin verrattuna... Tunto nänneissä pysyi ennallaan. Rintojen alla arpien kohdalla on vähän huonompi tunto joissakin kohdissa, mutta ei sekään haittaa. Ja tosiaan... sain lapsen reilu vuosi sitten ja pystyin imettämään ihan normaalisti. Pelkkää positiivista kerrottavaa minulla siis :)