Rintatulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mamma"

Vieras
Huomasin pari päivää sitten että vasemman puolen rinta on vähän arka, ei mitään suurta kipua mutta koskiessa tuntee ettei ole ihan normaali. Tunnustelin sitten rintaa ja siinä tuntui sellainen laattamaisen mallinen kipeä hiukan kovempi kohta ja patti. Voiko maito pakkaantua tuollain patiksi? Ajattelin nyt kokeilla lämmintä vehnätyynyä ja hieroa noita "kovia" kohtia. Säikähdin nimittäin että voiko tuo patti olla kasvain. Toissa yönä olin vähän kuumeessa mutta se meni ohi. Rintaa ei pakota, ei punota mutta tosiaan koskiessa hieman aristaa. Imettää voin ihan normaalisti.

Kuulostaa rintatulehdukselta/pakkautumiselta. Mä olen föönillä lämmittänyt ja hieronut öljysin käsin, sitten imettäny kun alkaa herua. Paras ois jos vauvan leuka ois patin kohdalla imiessä, tää voi vaatia akrobatiaa...kannattaa syödä buranaa kans, jos oireet ei hellitä 24 tunnissa niin lääkärin

Kuulostaa tiehyttukokselta, joka voi kyllä hetkessä kehittyä rintatulehdukseksi. Eli juurikin että maito on pakkautunut rintaan eikä pääse ulos. Lämpimällä hautominen ja hierominen on hyvä. Ja koita imettää rinnasta mahdollisimman paljon niin että vauvan leuka on patin puolella rintaa. Tuskin on kasvain.

Tuo kohta kun tuntuu rinnan päällä, tai miten sen osaisin selittää. Ehkä se tuosta vähän pehmeni kun olen pitänyt lämmintä siinä. Täytynee vielä pitää ja seurata miten käy.

Rintatulehdus se on. Kuumekin on merkki siitä. Joskus patti voi olla kova ja selkeä, joskus voi olla, ettei pattia edes tunne, mutta rinta aristaa silti.
Minulla oli viimeksi jälkimmäinen, pattia ei tuntunut, mutta kipua oli ja kuume nousi.
Minulle määrättiin heti vuorokauden jälkeen kuuri, kauempaa ei odoteltu.
Ahkerasti imetät kipeästä rinnasta, vaikka sattuukin. Ja tuntuu muuten ikävältä tulehtuneessa rinnassa, kun maito nousee..auts.
Lämmin suihku ja hierontakin auttaa, mutta ota neuvolaan yhteys viimeistään huomenna, jos jatkuu. Pääkipukin kuuluu muuten rintatulehduksen oireisiin.

Tarviiko nyt muuta sitten tehdä kun kotikonstein koittaa rauhoitella, siis jos tilanne ei pahene. Kuumetta ei ole enää, imetys luonnistuu normaalisti eikä se satu. Ainut vaan että tunnen käsin kopeloidessa pientä aristusta ja tuollaista kovaa kohtaa.

Yhteistyössä