Rintatulehdus

Sain vaivoikseni rintatulehduksen. Tänään aloitettu antibioottikuuri. Toinen rintani on pinkeä kuin pallo ja punottaa. Pumppaamalla rinnasta ei tule mitään, vauvan imiessä vauva ilmeisesti saa jotakin. Kokeilin äsken lämmintä suihkua ja siellä käsin lypsämistä, mutta sain vaivoikseni muutaman tipan rinnasta tihkumaan. Onko kellään mitään kikkaa miten turvotuksen saisi pois ja miten maidon saisi taas virtaamaan?
Kauankohan tästä vaivasta joudun kärsimään ennenkuin olo alkaa helpottua?

Kaikki mahdolliset vinkit otetaan vastaan! Kiitos!
 
mulla kans viikko sitte rintatulehdus. Nousi kova kuume ja rinta kipeä ja kuumottava. Olin ulkomailla ja lääkäri tuli katsomaan minua muttei määrännyt antibioottia. Menin kans kuumaan suihkuun ja sitten pumppasin tissin tyhjäksi ja myös imetin tiheään siitä rinnasta ja otin buranaa. Sillä se lähti itsestään parissa päivässä eikä vaivoja enää sen jälkeen ollut. En oikein osaa muita neuvoja antaa kun itellä meni sillä ohi.
 
Itse en saanut tukkeutuneita tiehyitä millään auki, vaikka 41 asteen kuumeessa kuinka yritin lypsää niin käsin kuin koneellakin. Ja sattui niin maan perusteellisesti. |O Antibiootti helpotti kyllä tosi nopeasti, kuume laski ja sen myötä alkoi taas lypsykin onnistua. Aloittelin lypsyjä siten, että ensin haudoin rintaa lämpimällä kaurapussilla ja lypsyn aikana pöhelsin rintaa hiustenkuivaajalla. Oli siinä isännällä hauskaa. :LOL:
 
Kaalinlehdet!!! Vannon niiden nimeen. Eli keräkaalista lehti, sisäpinta esim. veitsellä viillotetaan ja rintsikoihin. Viilentää ja vähentää turvotusta sekä kaalin soluneste on luontainen antibiootti.

Tiheät lypsyt ja vauva paljon rinnalle.
 

Yhteistyössä