Rintatulehduksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipuilija

Vieras
Sain rintatulehduksen kaksi päivää sitten. Nousi kuume ja rinta tuli osittain tosi kipeäks. Kuume sitten kuitenkin laski seuraavaan iltaan mennessä ja on pysynyt poissa joten en lääkäriin ottanut yhteyttä kun ohjeista luin, että lääkäriin JOS kuume EI laske.
Mutta tuo rinta se vaan on vielä tukossa! Imetän usein, pidän lämpökäärettä ja hieron, mutta ei auta!
Meneekö yleensäkin kauan ennenkuin kipu hellittää? Voiko kuume nousta uudelleen jollei tukos aukee? Voiko olla vaarallista? Jossain puhuttiin jostain paiseen muodostumisesta rintaan! :x Tulehduksen kärsineet, kertokaa miten teillä menny?

Mä ainakin menin lääkäriin ekana päivänä kun kuume nous 38 ja rinta oli kipee ja sain samantien lääkekuurin... :o :o

että pitäiskö sun kuitenkin sinne lääkäriin ainakin soittaa, että mitä mieltä ovat?

Kuumaan suihkuun ja samalla hierot ja lypsät sitä rintaa.Imetä vauvaa eriasennoissa,varsinkin siten että vauvan leuka on rinnan tulehtunuttaeli kovaa kohtaa kohti.Kaalinlehti rintsikoihin imetysten väliksi.Jos ei konstit auta sitten lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja 3 tulehdusta kärsinyt:
Kuumaan suihkuun ja samalla hierot ja lypsät sitä rintaa.Imetä vauvaa eriasennoissa,varsinkin siten että vauvan leuka on rinnan tulehtunuttaeli kovaa kohtaa kohti.Kaalinlehti rintsikoihin imetysten väliksi.Jos ei konstit auta sitten lääkäriin.

No juu, konstit on tutut, mutta kauanko yleensä kestää, että auttaa? Ihanko pitäis päivässä mennä ohi?

Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:
Mä ainakin menin lääkäriin ekana päivänä kun kuume nous 38 ja rinta oli kipee ja sain samantien lääkekuurin... :o :o

että pitäiskö sun kuitenkin sinne lääkäriin ainakin soittaa, että mitä mieltä ovat?

Kai se täytyy soittaa jos ei ohi ala meneen.
Mut sitä mietin, että eihän ne antibiootit sitä tukosta kuitenkaan avaa.. :/

mee ihmeessä lääkäriin ku se saattaa mennä niin pahaksi että joutuvat aukaisemaan sen tukoksen työntämällä jonkun neulan sisään :( Mulla oli hyvin lähellä tuo toimenpide.

Siellä on tiehyttukos varmaan jäänyt ja saattaa tulehdus uusiutuakin jos ei ala aukemaan. Noilla samoilla konsteilla mitä täälläkin on kerrottu sitä kannattaa yrittää availla, pumppaile vaikka tai lypsä käsin jos vauvan imu ei riitä. Mulla oli kaksi rintatulehdusta, ekaan otin antibioottikuurin mutta vauva sai siitä niin kovat vatsavaivat että toisen sinnittelin ilman. Kun se kuumevaihe on ohi niin on itse tautikin, tosin se tukos pitäisi saada aukemaan kyllä. Kysäise vaikka neuvolasta mitä mieltä ovat. :)