Rintasyöpä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tunnetko ketään jolla olisi taikka ketään joka olisi sairastanut rintasyöpää?
Minkäikäisiä tunnet ja kuinka heillä on rintasyöpä oireillut?
Ovatko he selvinneet siitä?

Mun mummulla. Sai sytostaattihoitoja, huomenna tulee kuluneeksi siitä 10pvä (se on joku tärkeä päivä, myrkyt on kiertänyt kehon tjs.). Löydös tehtiin viime syksynä, mummu on nyt 72v.

ainiin sori..unohdin mun kummitädilläni oli..siltä poistettiin se..kasvain rinnasta..ei kokorintaa..6vuotta kaikki ok..ja sit olikin yhtäkkiä levinnyt päähän.. :'(

Anopilla oli.Sai hoitoja ja parani.Itse huomasin kyhmyn rinnassaan ja sitä kautta alkoi selviämään että kyse syövästä.Myöhemmin sairastui aivosyöpään, mihin menehtyi, mutta se ei ollut mitenkään yhteydessä rintasyöpään.

Tiedän myös erään kampaajan, joka 29v sairastui.Lääkäri sanoi kyhmyä rasvapatiksi, mutta onneksi kampaaja ei uskonut, vaan meni toiselle lääkärille.Rintasyöpä oli kyseessä.Nykyään on käsittääkseni terve.Aikaa sairastumisesta on kulunut useita vuosia.

tiedän naisen joka sairastui 30: senä rintasyöpään, kävi kaikki mahd sädehoidot ym...jonkun vuoden oli aivan terve, mutta nyt on sit tullut uudestaan + jotain häikkää imusolmukkeissa

Mulla löytyi patti rinnasta, tai oikeastaan se on kainalon ja rinnan keskellä. Ensiviikolla mammografiaan ja tutkituttaan mitä se on. Se käsi millä puolella patti on on kipeä. Patti itsessään ei ole kipeä.
Pelottaa kauheasti! Ikää mulla on 28 vuotta ja muutenkaan minuun ei päde yksikään noista riskitekijöistä, joita rintasyövän kohdalla luetellaan.

Silti olen aivan kauhuissani... ;(

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Anopilla oli.Sai hoitoja ja parani.Itse huomasin kyhmyn rinnassaan ja sitä kautta alkoi selviämään että kyse syövästä.Myöhemmin sairastui aivosyöpään, mihin menehtyi, mutta se ei ollut mitenkään yhteydessä rintasyöpään.

Tiedän myös erään kampaajan, joka 29v sairastui.Lääkäri sanoi kyhmyä rasvapatiksi, mutta onneksi kampaaja ei uskonut, vaan meni toiselle lääkärille.Rintasyöpä oli kyseessä.Nykyään on käsittääkseni terve.Aikaa sairastumisesta on kulunut useita vuosia.

Mä olen kuullut juttuja aika monista kampaajista jotka ovat sairastuneet kyseiseen syöpään. Just keskustelin hiljattain ysäväni kanssa aiheesta. Voisko kenties kampaajan työssä olla altistavia tekijöitä syövälle? Tiedä sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:

Mä olen kuullut juttuja aika monista kampaajista jotka ovat sairastuneet kyseiseen syöpään. Just keskustelin hiljattain ysäväni kanssa aiheesta. Voisko kenties kampaajan työssä olla altistavia tekijöitä syövälle? Tiedä sitten.

on, eiköhän ne kaikki aineet altista

Mun siskolla oli ns ärhäkkä rintasyöpä. huomas lommon rinnassa. Leikatttiin, syö lopun elämäänsä lääkettä, mutta parani heti kun oli leikattu. Sairastumisesta on nyt ehkä seitsemän vuotta aikaa. On mun tietääkseni ihan terve :heart: .

Patti on minullakin mutta ei näkynyt mammografiassa eikä ultrassa mitään. En sitten tiedä mikä tämä on, vähän se mielessä vieläkin pyörii että pitäisikö sitä tutkia vielä jotenkin, mutta kun tämä oli kuitenkin tämän alan erikoislääkäri niin kai hän sen parhaiten tietää.

Lisäys: minulla tuo patti on sellainen iso, n. puoli rintaa on kovaa aluetta, tätä ihmettelen. Ajattelen kuitenkin että se on joko lihaskudosta tai sitten vaan rinnan rakenne on jotenkin tiivis kun lausunnossa oli sanottu jotain tämmöistä rinnan rakenteesta. Ja välillä tuo kohta aristaa ja välillä ei tunnu miltään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla löytyi patti rinnasta, tai oikeastaan se on kainalon ja rinnan keskellä. Ensiviikolla mammografiaan ja tutkituttaan mitä se on. Se käsi millä puolella patti on on kipeä. Patti itsessään ei ole kipeä.
Pelottaa kauheasti! Ikää mulla on 28 vuotta ja muutenkaan minuun ei päde yksikään noista riskitekijöistä, joita rintasyövän kohdalla luetellaan.

Voisko olla joku rasvapatti?
Mun kaverin tuttu huomasi yhtäkkiä monta kyhmyä rinnassa,oli syöpä.Toinen rinta poistettiin kun ei muuten olisi saatu syöpää pois.

Osastolla, jolla työskentelen, on rintasyöpäpotilaita. Aika hyvä ennuste on nykyään, varsinkin jos ajoissa huomataan. En muista, että kenelläkään olisi ollut kipeitä kohtia missään. Juuri sen vuoksi ovat "petollisia".

Äitini ystävällä leikattiin kasvain rinnasta ja poistettiin kainalosta imusolmukkeet.. Hän parani täysin, kävi viiden vuoden ajan kontrolleissa useaan kertaan. Tapauksesta on 10 vuotta.

:hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Meduusa:
Patti on minullakin mutta ei näkynyt mammografiassa eikä ultrassa mitään. En sitten tiedä mikä tämä on, vähän se mielessä vieläkin pyörii että pitäisikö sitä tutkia vielä jotenkin, mutta kun tämä oli kuitenkin tämän alan erikoislääkäri niin kai hän sen parhaiten tietää.
Minkälainen ja minkäkokoinen sinun patti on? eikö siitä otettu sitä neulanäytettä jos se kerta ei näkynyt mammografiassa eikä ultrassa? Oireileeko se mitenkään?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mun kaverin tuttu huomasi yhtäkkiä monta kyhmyä rinnassa,oli syöpä.Toinen rinta poistettiin kun ei muuten olisi saatu syöpää pois.
Lääkäri epäili, että olisi turvonnut imusolmuke. Minulla on ollut nyt pari rintatulehdusta (? ) lyhyen ajan sisällä samassa rinnassa, joten siksi arveli sen olevan tulehduksessa ärtynyt imusolmuke.

Lääkäri epäili, että olisi turvonnut imusolmuke. Minulla on ollut nyt pari rintatulehdusta (? ) lyhyen ajan sisällä samassa rinnassa, joten siksi arveli sen olevan tulehduksessa ärtynyt imusolmuke.
Tuohan oli helpottavaa kuulla. On varmasti sitä "vain".

:hug:

Minkälainen ja minkäkokoinen sinun patti on? eikö siitä otettu sitä neulanäytettä jos se kerta ei näkynyt mammografiassa eikä ultrassa? Oireileeko se mitenkään?

Just lisäsin tuohon tekstiini...ja tähän vielä että ei otettu sitä neulanäytettä, sitä minäkin tosin mietin yhä, että olisko se pitänyt ottaa...mulla on kyllä ystävä jolta voisin tätä kysellä kun on tämän lävitse käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:

Tuohan oli helpottavaa kuulla. On varmasti sitä "vain".

:hug:
Juu, niin on. Mutta vähän ihmetyttää nuo tulehduksetkin, kun olen kummiskin vuoden verran jo imettänyt ja mulla ei ole aiemmin ollut tulehduksia. Ei edes sillon kun esikoista imetin kauan aikaa.
Tuo käden kipuilu on kanssa outoa ja samoin tuo kainalo on kipeä.
Huolestuttaa ihan älyttömästi! Onneksi sain pian ajan mammografiaan.

Lisäys: minulla tuo patti on sellainen iso, n. puoli rintaa on kovaa aluetta, tätä ihmettelen. Ajattelen kuitenkin että se on joko lihaskudosta tai sitten vaan rinnan rakenne on jotenkin tiivis kun lausunnossa oli sanottu jotain tämmöistä rinnan rakenteesta. Ja välillä tuo kohta aristaa ja välillä ei tunnu miltään.
Kannattaisi varmaan käydä otattumassa neulanäyte. Jos ei tuo rinnan rakenne aina ole ollut tuomoinen niin kyllähän se kannattaisi tutkituttaa. Jo ihan vaan oman mielenrauhan takia. :) Minä ainakin olen ihan kauhuissani tuosta patistani ja aion pyytää heitä ottamaan neulanäytteen jos mitään ei näy mammografiassa eikä ultrassa.

Yhteistyössä