rintasyöpä

myy
Alkuperäinen kirjoittaja Sanniaane:
Itse en sairasta rintasyöpää, enkä oikeastaan muutakaan niin vakavaa sairautta, mutta ystäväni ja hänen perheensä ovat käyneet läpi koko taistelun ja heille kuuluu nykyään oikeinkin hyvää. :)
Hänen tapauksessaan syöpä oli "helppo" poistaa, koko syöpä kudos saatiin kerralla pois. Eihän se tietenkään helppoa ollut kun rinta poistetaan, mutta tarkoitan helpolla sitä että kaikki mahdollinen kudos lähti ensimmäisellä leikkauksella ja oli selkeä juttu muutenkin. Tyhjän rinnan paikalle tehtiin itseasiassa juuri toista viikolla uusi.
Juuri alkuviikosta puhuttiin ystäväni kanssa että myöhemmin, kun kontrollikäynnit alkavat, niin voipi olla aika pelottava tilanne, pelko syövän uusimisesta on suuri, ainakin nyt kun kaikki on hyvin.
Kysynpä nyt vielä tässäkin ketjussa, että saako kelalta tai jostain rahallista tukea esim. tuon rinnan uudelleen rakentamiseen tai proteesin laittoon. Ja mulla siis menossa tehtävä rintasyövästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanniaane:
Itse en sairasta rintasyöpää, enkä oikeastaan muutakaan niin vakavaa sairautta, mutta ystäväni ja hänen perheensä ovat käyneet läpi koko taistelun ja heille kuuluu nykyään oikeinkin hyvää. :)
Hänen tapauksessaan syöpä oli "helppo" poistaa, koko syöpä kudos saatiin kerralla pois. Eihän se tietenkään helppoa ollut kun rinta poistetaan, mutta tarkoitan helpolla sitä että kaikki mahdollinen kudos lähti ensimmäisellä leikkauksella ja oli selkeä juttu muutenkin. Tyhjän rinnan paikalle tehtiin itseasiassa juuri toista viikolla uusi.
Juuri alkuviikosta puhuttiin ystäväni kanssa että myöhemmin, kun kontrollikäynnit alkavat, niin voipi olla aika pelottava tilanne, pelko syövän uusimisesta on suuri, ainakin nyt kun kaikki on hyvin.

Kiva kuulla että ystäväsi on selvinnyt. Itselläni on kaikki vielä edessä hoidot, ym jutut.

Onneksi rintasyöpää on tutkitku paljon ja hoidot ovat nykyään tosi tehokkaat.




 
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanniaane:
Itse en sairasta rintasyöpää, enkä oikeastaan muutakaan niin vakavaa sairautta, mutta ystäväni ja hänen perheensä ovat käyneet läpi koko taistelun ja heille kuuluu nykyään oikeinkin hyvää. :)
Hänen tapauksessaan syöpä oli "helppo" poistaa, koko syöpä kudos saatiin kerralla pois. Eihän se tietenkään helppoa ollut kun rinta poistetaan, mutta tarkoitan helpolla sitä että kaikki mahdollinen kudos lähti ensimmäisellä leikkauksella ja oli selkeä juttu muutenkin. Tyhjän rinnan paikalle tehtiin itseasiassa juuri toista viikolla uusi.
Juuri alkuviikosta puhuttiin ystäväni kanssa että myöhemmin, kun kontrollikäynnit alkavat, niin voipi olla aika pelottava tilanne, pelko syövän uusimisesta on suuri, ainakin nyt kun kaikki on hyvin.
Kysynpä nyt vielä tässäkin ketjussa, että saako kelalta tai jostain rahallista tukea esim. tuon rinnan uudelleen rakentamiseen tai proteesin laittoon. Ja mulla siis menossa tehtävä rintasyövästä.
Nyt kun on vuosi leikkauksesta, siis rintasyöpäleikkauksesta. Niin voin vastata tohon proteesi asiaan, vaikka tiedän että vastaus tulee myöhässä, mut jos joku muu tarvii vastausta.

Jos poistetaan koko rinta, saa sairaalasta pehmeän ensiproteesin. Ja kun haavat ovat parantuneet niin paikallisesta syöpäyhdistyksestä saa maksusimouksella oikean proteesin, joka uusitaan 1-2 vuoden välein riippuu paljonko sillä on käyttöä ja jos on työssä niin mitä työtä tekee.

Korjausleikkaus tehdään aikaisintaan 1,5 vuoden kuluttua leikkausesta, mikäli silloin on jo hoidot loppu. Sitä en tiedä jos syöpä on levinnyt ja saa edelleen jotain hoitoa tehdäänkö korjausleikkausta. Korjausleikkaus on normaali toimenpide ja maksaa normaalin sairaalamaksun, eli ei ole varsinainen "kauneus leikkaus" vaikka se sitä osittain on.

Kun syöpä on leikattu pois ja hoidot ovat ohi. Alkaa miettiä tulevaisuutta ja siihen tulevaisuuteen kuuluu myös "ehjät" rinnat. Itse olen menossa korjausleikkaukseen heti kun siihen on mahdollisuus. Olen jo saanut lähetteen ko. asiaa varten.

 

Yhteistyössä