Rintareppu vastasyntyneelle??

Hei!

Onko kellään kokemusta Tomy Freestyle-rintarepusta vastasyntyneen kanssa? Tutun tutulta saisin kyseisen repun hankittua, mutta minua mietityttää onko se oikeasti hyvä aivan pienelle. Repussa kyllä on merkintä 0-12 kk lapselle. Kantoliinan koen hankalaksi käyttää, reppu helpompi ja nopeampi laittaa päälle.

Kiitos vinkeistä!
 
Rintareppu ei yleensä mun ymmärtääkseni ole tarkoitettu kovin pienille. Mut jos siinä on sitä kangasta tarpeeks haarojen väliin tulevaks niin, et jalat on sammakkoasennossa selvästi ni sit on ok.

Mut esim. Manduca kantoreppu käy 3,5kilosta ylöspäi muistaakseni. Ja se on oikeesti tosi hyvä kantoväline :)
 
Suzyanne
Rintareput ei ole käsittääkseni kovin terveellisiä vauvalle kuin äidillekään. Manduca- kantoreppua suosittelisin, tai sitten Ergoa, vauvatuen kanssa ihan pienelle.
 
Miksei muka reput sovi vauvalle? Meillä on Manduca ja se on välttämätön jotta saan kädet edes joskus vapaiksi vaikka syömistä varten. Vauvatuki on loistava ja poika nukahtaa reppuun saman tien. Nyt alkaa olla liian iso vauvatuen kanssa, mutta kaipaa silti äidin rinnalle rauhoittuakseen.
 
Kaa
Lisäys: Rintarepuissa siis kannettavan ja kantajan ergonomia ei ole aivan parhaasta päästä, kantaja väsyy turhan nopeasti ja kannettavan asento on monesti selälle epäsuotuisa. Kantorepuissa tuo ergonomia on huomattavasti parempi.
 
Mä lisäisin vielä Kaan kommenttiin, että rintarepuissa vauvan jalat roikkuu suorina alaspäin, jolloin paino tulee haarojen väliin eli vauvan selkä kannattelee yläruumista. Kantorepuissa ja -liinassa vauvan jalat ovat koukussa ns. sikiöasennossa (polvet peppua ylempänä) jolloin paino jakaantuu tasaisesti selän ja pepun alueelle. Kyykkyasento on lukemani mukaan luonnollinen asento ihmiselle, kaiteen tai oksan päällä jalat haarallaan oleminen ei.
 

Yhteistyössä