Rintapumpuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja h
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

h

Vieras
Esikoista odotan ja imetys asiat pohdituttaa....Haluaisin ostaa rintapumpun ennen vauvan syntymää,ihan kaiken varalta jos sellaieselle tulee tarvetta.Miten teillä muilla,onko ollut tarpeellinen?Ja millaisia pumppuja teillä,sähkökäyttöisiä vai ihan tavallisia?Itse olin katsellut aventin käsikäyttöistä pumppua,onko siitä kokemuksia?
Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

Tarkoitat varmaan avent isis pumppua? Mulla oli sellainen ja mitään ei herunut. Samoin oli ainun "vetobasuuna" ja mitään ei herunut. Ainoa, millä tuli hyvin maitoa oli synnytyssairaalan antiikkinen, varmaan 20 v vanha sähköpumppu.

Aventin ostin sitten matkalla sairaalasta kotiin. Itse käytin sitä ihan alkuaikoina helpottamaan oloani ja pumppasin pariksi syöttökerraksi ukolle maitoa tuttipulloon. Tosin mukula teki tuttipullolakon reilun 1kk ikäisenä, joten sen jälkeen laitetta en paljon käyttänyt.

Mutta ilman en olisi voinut olla. Avent oli ihan tehokas ja helppo käyttää. Pikkupurkki täytyi hetkessä.

Avent isis oli myös meillä ja se oli kyllä hyvä ja helppokäyttöinen.

Mä käytin sitä siihen, että lypsin maitoa jonka sitten juotin vauvalle pullosta, sillä hän ei rintaa suostunut syömään.

Sähkökäyttöinen olisi varmasti ollut parempi, mutta hinnaltan myös huomattavasti korkeampi, joten päädyin tuohon käsikäyttöiseen.

Mä ostin etukäteen tuon Aventin käsikäyttöisen. Synnytyksen jälkeen, kotiintulopäivän iltana mulla nousi maito tosi voimakkaasti rintoihin, eikä vauva saanut tyhjennettyä niitä. Koetin tuota rintapumppua, enkä saanut mitään herumaan! Ihan lelu koko vehje. :kieh: Mies kävi sitten kiireesti Aventin sähköisen pumpun ja sillä sain pumpattua. Pumppu on edelleen satunnaisesti käytössä. Tykkään kovasti, sillä saa nopeasti ja vaivattomasti pumpattua. Käsikäyttöistä en ole enää kokeillut, voi olla että toimisikin nyt, kun maidon tulo on tasaantunut. Mutta sähkökäyttöinen on ehdottomasti mielestäni vaivattomampi. Kallis, mutta ei sillä rahalla niin väliä kunhan sai rinnat tyhjiksi ja vältti tukoksen!

*muok. Mutta tämä siis mun kokemus. Jotkuthan ei heru ollenkaan pumpulle, toiset kokee käsin lypsyn helpoimmaksi jne. Kovin yksilöllistä siis, joten ehkä ei tuota sähkökäyttöistä kannata ostaa ennenkuin on vähän tuntua, että miten maitoa tulee.

Aluksi sain kerättyä maitoa pumpulla,mutta sitten sain sillä enää jotain 10-20ml,ja sen jälkeen rinnat olivat kyllä ihan tosi kipeät.Jatkoin sitten käsin lypsyä,ja sillä tavalla sain kerättyä kerralla aina jotain 150-200ml maitoa.
Ei ollut apua pumpusta siis.Parilla tutulla sama homma.
Vauvat ovat kyllä saaneet maitonsa,eis iis ollut siitä kii.Ekaa imetin 2v ja toista 11kk.

Ei varmaan kannata "varalta" ostaa mitään kallista, vaan ihan peruspumppu.
JOS sille on kovasti käyttöä,niin ostaa mielummin sitten synnytyksen jälkeen.

Mulla on Ainun peruspumppu, tasan yhden kerran olen sitä nyt tarvinnut (vauva 7vkoa) ja hyvin pelitti silloin.

Mulla on just toi Avent isis ja on aivan huippu! Sillä saa tosi nopeasti pumpattua isojakin määriä. Sillä alussa pumppailin omaa oloa helpottaakseni ja nyt sit välillä muuten vain pakkaseen et mieskin voi ruokkia vauvaa jos olen jossain käymässä. Voin suositella sitä!!

Mulla on tuo käsikäyttöinen Avent isis myös ja hyvin pelittää! Aluksi sain lainaan Ainun käsipumpun ja sillä maitoa tuli satunnaisesti. Aventilla maitoa tulee lähes aina, 15ml-200ml kerralla. En kuitenkaan välttämätä suosittele ostamaan pumppua ennen kuin tiedät, miten maito nousee ja miten imetys ylipäätään lähtee käyntiin. Itse jouduin turvautumaan tosin pumppuun jo muutama päivä synnytyksen jälkeen, kun maito nousi rintoihin eikä käsin lypsäminen riittänyt. Mutta kaikilla imetys on niin yksillöllistä, että etukäteen vaikea tietää :)

Yhteistyössä