rintapumppu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oli valmiina. Koleiltu on molempia mutta se "kahvamalli" oli minusta helpompi ja parempi kuin se torvi jota vedetään edes takas... Vaikea selittää, tajusitkohan ollenkaan :)

En ostanut valmiiksi, joten mies joutui lähtemään puolestani rintapumppuostoksille enne kotiutumistani. Maitoa tuli ja tulee edelleen useemman vauvan tarpeiksi, joten en olis pärjänny ilman.
Ensin oli käytössä Ainun sähköpumppu ja sitten ostin matkakäyttöön Avenitin pumpun. Nyt oikeestaan käytän vaan tota jäkimmäistä. Mielestäni se on hellempi rinnoille ja maito irtoaa kyllä ihan yhtä hyvin kun tolla toisella.

mulle rintapumppu ollut kyllä ihan ehdoton juttu. olisin varmaan kuollut ilman sitä... :laugh:
kun pääsin laitokselta kotiin rintani tupsahtivat miatoa täyteen ja olivat kivikovat. mitään ei kuitenkaan tullut ulos ja vauva parkui täysillä. ei muuta kuin korviketta piti pullosta antaa. onneksi mies oli ostanut niitä valmiiksi. no sitten minä tietysti kaalinlehdet käärin rintojen ympärille. (mies kävi kaalia ostamassa, kantsii muuten varata valmiiksi). ja simsala bim... =) kylläpäs olo helpottui ja maitoa alkoi tulla ja tulee edelleen aivan kamalan paljon.

aluksi mies pumppaili maitoa käsikayttöisellä pumpulla helpottaakseni oloa, mutta oli se niin työlästä.siinä touhussa tuli miehelle muuten jännetupin tulehdus.. :o itsestä se oli niin vaikeaa eikä yksin onnistunut. sit sain kaverilta lainaan sähkökäyttöisen rintapumpun ja se on kyl aivan mahtava juttu. en pärjäis ilman sitä. yritän pumpata vain silloin kun on ihan pakko, mut ainakin kaksikertaa päivässä pumppu on kovassa käytössä. niin ja meillä viikon jälkeen pakaste alkoi olla maitoa täynnä niin pakko oli alkaa luovuttamaan sitä. se on kyllä työlästä hommaa ja lopetan sen kyl heti kun vain mahdollista, sillä välillä ottaa päähän vain pumpata maitoa ja keittää pumpun osia sit. mut pitää ajatella positiivisesti. hyvä et maitoa tulee ja onhan se maidon luovutus vähän sama juttu kuin luovuttaisi verta, kun nyt sitäkään ei voi tehdä. kai tämä maidon tulo joskus helpottaa...?

Minäkään en ostanut valmiiksi mut piti käydä ostamassa samana päivänä kun pääsin sairaalasta kun rintoja särki kun ne oli koko ajan niin täynnä...Ainun käsikäyttönen on ainaki mulla toiminu..

Mulla ei ole kahdella vanhemmalla lapsella ollu, enkä kyllä nyt tulevalle kolmosellekaan ole hankkinut. Ihan hyvin on pärjätty ilman. Mulla tuli liikaa maitoa, mutta lypsämällä en sanu sitä ulos, valuminen loppui siihen paikkaan kun koitti lypsää, joten epäilen, ettei olis saanu liikoja pumpullakaan ulos.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2005 klo 12:54 eppuliini kirjoitti:
niin ja meillä viikon jälkeen pakaste alkoi olla maitoa täynnä niin pakko oli alkaa luovuttamaan sitä. se on kyllä työlästä hommaa ja lopetan sen kyl heti kun vain mahdollista, sillä välillä ottaa päähän vain pumpata maitoa ja keittää pumpun osia sit. mut pitää ajatella positiivisesti. hyvä et maitoa tulee ja onhan se maidon luovutus vähän sama juttu kuin luovuttaisi verta, kun nyt sitäkään ei voi tehdä. kai tämä maidon tulo joskus helpottaa...?

Kiitos että luovutit maitoasi :flower:
Meidänkin pikku keskonen sai ensimmäiset maitonsa luovuttajalta, kun minulla ei vielä maito ollut noussut :) Sen jälkee olikin Ainun sähköpumppu kovassa käytössä vauvan sängyn vierellä pumpatessa.

On se maito vaan ihme värkkiä, saa äidinkin tuntemaan olonsa tärkeäksi vaikka ei pientä saanut syliin ottaakaan. Terve lapsi vauvasta kaikesta huolimatta kehkeytyi :heart:

mä hankin esikolta kotiuduttuani samana päivänä ainun käsikäyttöisen ja sillä selvisin kakkosenki kans. sit kolmonen ei missään vaiheessa oppinut syömään tissiltä, joten hankin ainun sähkökäyttösen, niin helpotti huomattavasti hommaa verrattuna siihen käsikäyttöseen. =)

Yhteistyössä