Millainen rintapumppu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Danone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Danone

Vieras
Hei,

kaipaisin vinkkejä kokeneemmilta äideiltä. Eli rintapumpun olen ajatellut ostaa valmiiksi ennen kuin vauva syntyy, mutta en tiedä onko niissä suuriakin eroja. Minkä olette kokeneet hyväksi? Onko isojakin eroja?

Kiitos!

Mulla oli käytössä Ainun käsi- ja sähkökäyttöinen ja sähkökäyttöinen oli älyttömän hyvä (ja tuo käsikäyttöinen ihan toivoton). Ei tarvi tehdä itse mitään mekaanista liikettä. Säästyy kädet vauvan kanteluun : )

Erehdyin ostamaan Ainun käsikäyttöisen ensin. Se ei toiminut ja vaikka olisi toiminutkin, niin onpa tosi työlästä, tarvitaan molemmat kädet. Sain kaverilta käytetyn Aventin ja on todella hyvä pumppu. Ehkä ei ihan ennen vauvan syntymää kannata kuitenkaan pumppua ostaa... Eihän sitä tiedä, millainen maidontuotanto on ja ainakin itsellä oli alussa vain ihana olla vauvan kanssa. Ai niin, jos maidontuotanto on runsasta, niin silloinhan pumppua voi tarvita alusta lähtien ;)

Joo ei kannata etukäteen ostaa kymmenien eurojen pumppua, ei sitä tiedä tarvitseeko edes.
Me tehdään niin, et käydään ennen LA:ta miehen kans kaupassa katsomassa sopiva, ja sitten JOS tarttee, niin mies osaa sen itekseen käydä sit ostamassa =)

Avent Isis on ollut tosi hyvä pumppu, suosittelen. Ostin Vauvatalo Johannasta ja silloin myyjä suositteli sitä sähköpumppujen sijaan. Olen käyttänyt tosi paljon ja ollut tyytyväinen. Maksaa n. 50-60 €.

Ainun sähkökäyttönen rintapumppu on ainoo, mitä oon sairaalan pumpun lisäx kokeillu. En suosittele valmiiks ostamaan. Itelläki oli aika turha ostos, mutta kotiuduttua se oli saatava, koska tuntu että tissit räjähtää, eikä maito tullu millään ulos ja tietysti se ei just sillon kelvannu vauvallekkaan. Mummi kiiruhti meille onnex prismasta bussilla sellasen :) Muutaman kerran käytin, ku tissit paakkuuntu, mutta jos vaan ois ollu mahollisuus saada se joltain lainaks, ei ois menny omat rahat "hukkaan".Meillä ku vauva söi maitoa tissistä eikä mistään muualta!

Käsikäyttöinen Avent Isis on hyvä. Ostin Lastenvaunutukusta 45 eurolla. Kerran näin Sittarissa poistokorissa 40 eurolla. Käsikäyttäöinen on siinä mielessä parempi kuin sähkökäyttöinen, että se on hiljainen, sen kanssa voi liikkua vapaasti, se on myös kätevä ottaa matkalle mukaan.

Käytin pumppua 8 kk ajan monta kertaa päivässä, koska luovutin äidinmaitoa. Pumppu tienasi itsensä moninkertaisesti takaisin. Joskun tarvitsin pumppua myös räjähtämispisteessä olevin rintojen lypsämiseen olon helpottamiseksi. Pumppaaminen onnistui myös yhdellä kädellä. Joskus vauva imi toista rintaa ja pumppasin toista samalla.

Avent Isis on ihan ykkönen!!Ei ole sähkökäyttöinen mikä tekee "otteesta" hellemmän,sähkökäyttöisessä helposti tulee tunne että sattuu.Tuon voi ottaa mukaan ravintolaan ja voi hiljaisesti sielläkin pumpauttaa liiat pois.Ja nopeesti pumppaa,parhaana aikana sain 5 minsassa koko pullon täyteen!!

Olen useampia käsikäyttöisiä kokeillut ja tä on ehottomasti paras!!
Sähkökäyttöisiä olen kokeillut mutta ne ei mun juttu.

Mulla oli lainassa ainun sähkökäyttöinen ja se oli musta hyvä.. ei tarvinnut ees kiinnittää huomiota pumppaukseen vaan pysty hyvin kattoo esim. telkkua samalla. Tosin melkoinen ääni siitä kuuluu.

En ole kyllä kokeillut muita kuin Avent Isistä, mutta se kyllä toimi tosi hyvin minulla eli voin sitä suositella. Mutta tosiaan en ole muita kokeillutkaan eli mielipiteeni on kovin subjektiivinen.

Yhteistyössä