Rintamaidosta lehmänmaitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Brita"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"Brita"

Vieras
Neuvokaahan avutonta :) Vauva nyt 9kk ja syö vielä rintaa (kiinteiden lisäksi). Nyt kuitenkin tuntuu, että maito alkaa ehtymään ja aloin pohtia kuinka tässä nyt kannattaisi toimia. Lehmänmaitoahan suositellaan antamaan vasta vuoden iässä, hapanmaitotuotteita jo aiemmin. Miten siis onnistuu lehmänmaitoon siirtyminen imetyksestä? Vanhempia kolmea lasta en ole imettänyt näin kauaa, joten välissä on ollut pullot ja korvikkeet. Nyt tämä kuopus kuitenkaan ei ole koskaas huolinut pulloa ja juo jo vettä nokkamukista. Annanko siis nämä pari-kolme kuukautta korviketta mukista (en halua opettaa enää pulloon) ja siirryn sitten vuosikkaana lehmänmaitoon sekoittelemalla sitä korvikkeen kanssa? Vai annanko jo nyt lehmänmaitoa? Omaan rintamaitoon lantrailu ei onnistu, sillä en saa pumpulla herumaan kuin muutaman pisaran.

Kiitollinen olen jos joku vaivautuu vastaamaan :)

Esikoiselle tein just noin. Eli korviketta nokkamukista muutama kuukausi (oli tissimaidolla 9-kuiseksi) ja sitten siitä eka tavalliseen maitoon sekotettuna ja sen jälkeen vaan tavallista maitoa (tietysti :D) nokkiksesta.

(oli meillä pullokin kyllä, mutta siirryttiin nokkikseen silti pikkuhiljaa. Tissiä ei siis ollut, vaan pumpattu maito pullosta siihen asti. Iltapullo jäikin sitten vielä pitkään, muuten enemmän ja enemmän nokkista)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;24100773:
En sano mitään vastaan tai puolesta, mutta mua kiinnostaa, että miksi? Siis että miksi et antaisi korviketta? Ja joiko lapsi sitten piimää sen reilun puoli litraa päivässä?

No juuri siksi koska on aivan sama aloittaa jo hapanmaitotuotteet. 2-3dl joi piimää, ja välipalalla viiliä tai jugurttia.

Mä otin korvikkeen ja pidin sen itse asiassa vähän ylikin tuon vuoden, koska meidän neiti oli (ja on yhä) aika huono syömään. Siis muuta ruokaa. Joten pidin tuon korvikkeen, kun ajattelin, et saa siitä ees vähän enemmän ravintoa kuin tavan maidosta...

Yhteistyössä