rintakumin käyttö

Itse käytin rintakumia ensimmäisten kuukausien ajan kunnes yhtäkkiä vauva imikin ilman sitä ja enää en siis käytä. Poika nyt 4,5kk. Käytiin siis kumia heti laitokselta lähtien ja pari kuukautta putkeen eikä mitään haittoja ilmennyt.

Kyllähän kumin kanssa voi ilmaa mennä enemmän vauvan massuun ja rinta ehkä tyhjenee vähän huonommin mutta ainakaan minulla ei mitään ongelmia ollut eikä pojalla masuvaivoja sen kummemmin.

Jos imetys ei muuten suju niin totta kai voi käyttää!

ei ollu meilläkään mitään ongelmaa rintakuminkäytössä. se oln kyllä todella mahtava keksintö :) sairaalassa totesivat että sellaista saattaisin tarvita ja antoivat ja kokeilin, niin johan alkoi sujumaan :)

yhdyn teihin mulla kanssa alussa rinnanpäät rikki joten ostin kumin ja imetin sillä 2viikkoo sen jälkeen helpotti.
nyt 3kk menos eikä loppua näy!
en usko että rintakumi olisi haitaksi koska eihän se pullokaan ole ja pää asia että yrität ja samallahan lapsi saa läheisyyttä.
tsemppiä!! :hug:

Meillä huomenna viikon vanha vauveli ja rintakumia käytin jo sairaalassa toiseen rintaan ja käytän edelleen, vähän riippuen siitä missä asennossa imetän. Ei ainakaan meillä ole vaikuttanut mihinkään muutoin kuin, että omat rinnanpäät eivät ole ihan verillä koko ajan. Mellä ainakin vauveli imi niin terhakasti jo alusta asti, että ilman kumia mistään ei olisi tullut mitään. Ja antoivat sairaalasta kyllä kumin kunhan sitä osaa pyytää..

Meillä myös alotettiin jo sairaalassa rintakumin käyttö, kun ei pikkuinen muuten tahtonut saada otetta. Nyt tosin parin viikon vanhana tyttö on niin kova imemään että ei tahdo oikein enää onnistua alkuun. Tyttö kun huitoo käsillä ja päällä siihen malliin että rintakumit lentelee pitkin lattioita :)

Mä myös aloitin sairaalassa rintakumin käytön, kun vauva ei saanut otetta. Kätilö totesi heti ettei imetys onnistu ilman kumia... Monesti yritin jälkeenpäin päästä eroon, muttei onnistunut :( No, menihän se imetys niinkin. Sotkua vaan tuli, kun mulla tuli maitoa ihan kamalasti ja rintakumi oli aina täynnä sitä ja vauva huitaisi sen sitten jossain vaiheessa pitkin sänkyä/syliä :/

Kakkosen kohdalla mulla oli omat kumit mukana laitoksella, mutta yllätys olikin melkoinen, kun kakkonen ei niitä tarvinnutkaan vaan koko imetysaika sujui ilman niitä :)

Itse olen myös pohtinut viime viikkoina, että miten imetys tulee sujumaan. Vähän pelottaa, että nännit ovat liian pienet/matalat, kun aina näkee sellaisia jättisuuria :| . Rintakumit olen minäkin jo hankkinut valmiiksi, vaikka LA vasta tammikuussa :whistle: ja laitokselle aion ne myös ottaa varmuuden vuoksi mukaan. Pitää vain toivoa, että nuo nännit vielä kasvaisivat ennen vauvan syntymää!
Afu ja mini 28+2

Mulla oli ihan kamala imetyksen alku! Synnytyskivut ei ollu mitään verrattuna imetyskipuihin! Ekat 4vko sattui niin maan per.....sti. Verta tuli ja toisesta rinnasta lähti kirjaimellisesti pala! Imuote oli kuitenkin oikea mulla vaan niin herkät rinnat... Rintakumia kokeilin usein ja kärsivällisesti, mutta tyttöpä ei huolinu, niin kestettävähän se oli. Neiti on nyt 6vko ja alkaa vasta nyt se isoin haava parantua. Varautukaa siis ettei ne aina toimi... :(

Käytin alussa muutaman kuukauden rintakumia, kun tyttö ei olisi muuten saanut rinnasta otetta, kun tissit niiiin täpötäydet.

Reenasin aina ennen pelkällä rinnalla ennen kuin laitoin rintakumin ja se oli aikansa "tappelua",kun toivoin ettei tarvitsisi laittaa kumia välliin. Yks kaks ei enään tarvittukaan ja syöminen sujui hienosti.

Ei rintakumin käytöstä ole huolta. Olen kuullut, että eräs äiti käytti sitä koko imettämisen ajan. =)

Yhteistyössä