rintakumia käyttävät

  • Viestiketjun aloittaja lore
  • Ensimmäinen viesti
lore
Joudun käyttämään rintakumia suihkutissi-ilmiön ja matalien rinnanpäiden takia. Vauva nyt vajaa 3 vkoa. Imetättekö makuulla vai istuallaan, onko imettäminen tuntunut hankalalta rintakumin takia? Onko vauva kasvanut ihan normaalisti vaikka rintakumia on käytetty ja onko maitoa hyvin riittänyt? Nyt itselle tullut jotenkin kynnyskysymys koko rintakumista... ajattelen jo etten pääse kotoota minnekään kun imettäminen on istuallaan ainakin vähän hankalampaa, sotkuisempaa ja vaikeampaa rintakumin kanssa.

En kuitenkaan korvikkeeseen halua siirtyä... jospas se tästä pikku hiljaa..
 
moi1
mulla poika nyt vuoden. imetin koko imetysajan (6,5kk) rintakumin kanssa. ei suostunu ilman. =) en osannu makuultaan. stualteen imetin ja pidin samalla aluks hieman kiinni siitä kumin juuresta. poika kasvo enemmän kun hyvin ja mulla riitti maitoa hyvin. pumppasin välillä myyös pumpulla varastoon pakastimeen pitääkseni yllä maidontuloa. kyllä mä imetin kumin kanssa muuallaki ku kotona. olihan se hiukan hankalaa aluks mut sit sitä oppi olee nopee ja näppärä sen kanssa. =) pidä vaan harsoa mukana aina. onhan siinä sekin hyvä puoli et sit ku tulee hampaita ni eipä muuten tunnu missään puremisyritykset. =)
 
Taru
Imetin 2 ekaa kuukautta rintakumin kanssa ja se onnistui hyvin. Imetin aina makuulla jos vain pystyin. Mutta onnistui imettäminen myös istualtaan, mutta vähän piti harjoitella. Rintakumin käyttö ei vaikuttanut mitenkään maidon tuloon. Tsemppiä, hienoa että vauva saa rintamaitoa!
 
Omaa kokemusta ei ole, mutta eräs läheinen imetti myös ekat pari kuukautta rintakumin kanssa, vauva kasvoi hyvin ja maitoa riitti. Pääasiassa istualtaan, mutta harso oli aina saatavilla. Myöhemmin vauva alkoi sitten imeä ilman rintakumia. Tsemppiä vaan, kyllä se siitä teilläkin onnistuu! =)
 
Mä yritin imettää rintakumin kanssa, mutta ei niin ei. Rinnanpäät on niin matalat, että ei tyttö saanut mitään otetta. Rintakumin kanssa tuli se ongelma, että tyttö vain huusi eikä malttanut imeä kumia niin kauan että maito tulisi. Siinähän kestää vähän kauemman kuin suoraan rinnasta tulisi maito.

Sairaalassa homma onnistui, kun mä pidin yhdellä kädellä kiemurtelevaa vauvaa ja toisella kädellä yritin hallita isoa rintaa niin ettei ole tytön naamassa kiinni. Hoitaja sitten suihkutti ruiskulla maitoa tai sokerivettä tytön suuhun, että hairahtui imemään.

Mutta kotona homma tyssäs jo parin kerran jälkeen. Mulla olis pitänyt olla yksi käsi lisää, että homma olisi sujunut. Erään kerran sitten keskellä yötä itki lapsen lisäksi jo äitikin ja päätin, että annan tästä lähin maidonpullosta. Pari kuukautta sitten pumppasin maitoa, mutta maidotulo hiipui ja oli pakko siirtyä korvikkeeseen.

Toivottavasti mahdollisten tulevien lasten kanssa imetys onnistuu paremmin.
 
Käytin esikoiseni (nyt jo 12v.) kanssa rintakumia, aluksi. Hyvin sujui, maitoa tuli enemmän kuin tarpeeksi. Jossain vaiheessa sitten onnistui jo ilmankin. Seuraavia lapsia ei ole rintakumin kanssa tarvinnut imettää vaikka nänninpäät matalat onkin. Tsemppiä, kyllä se siitä! Hienoa että yrität kuitenkin. =)
 
mä käytin kumia laitoksella alkuun, kun oli matalat rinnanpäät- ja ei tarvinnut käyttää kun muutama päivä, ja nyt onnistuu jo ilman. jotenkin ne rinnanpäät "pystyttyivät" kun vauva sai imuotteen. Tuota sokeriliemi hässäkkää mekin käytettiin opettelussa laitoksella. Mua kans turhautti ja pelotti laitoksella kun mietin että tätäkö tää nyt sitten on kun sekä minä että vauva väännettiin itkua kun tuntui niin hankalalta mutta pinnistely on palkittu! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaRLaSingeR:
mä käytin kumia laitoksella alkuun, kun oli matalat rinnanpäät- ja ei tarvinnut käyttää kun muutama päivä, ja nyt onnistuu jo ilman. jotenkin ne rinnanpäät "pystyttyivät" kun vauva sai imuotteen. Tuota sokeriliemi hässäkkää mekin käytettiin opettelussa laitoksella. Mua kans turhautti ja pelotti laitoksella kun mietin että tätäkö tää nyt sitten on kun sekä minä että vauva väännettiin itkua kun tuntui niin hankalalta mutta pinnistely on palkittu! =)
Mulla on lyhyt pinna :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja MaRLaSingeR:
mä käytin kumia laitoksella alkuun, kun oli matalat rinnanpäät- ja ei tarvinnut käyttää kun muutama päivä, ja nyt onnistuu jo ilman. jotenkin ne rinnanpäät "pystyttyivät" kun vauva sai imuotteen. Tuota sokeriliemi hässäkkää mekin käytettiin opettelussa laitoksella. Mua kans turhautti ja pelotti laitoksella kun mietin että tätäkö tää nyt sitten on kun sekä minä että vauva väännettiin itkua kun tuntui niin hankalalta mutta pinnistely on palkittu! =)
Mulla on lyhyt pinna :ashamed: [/qu

en mä tiedä imettäisinkö itsekään jos ei laitoksella olisi ollut yksi niinä päivinä mielestäni todella ärsyttävä kätilö joka nappasi joka yö kolmen tunnin välein vauvan kainalooni ja väkisin tunki tissiä kumin ja sokeriliemipipetin kera vauvan suuhun!

:Dolin oikeesti tosi rikki silloin, mutta jälkeenpäin ihan kiitollinen, koska itse olisin luovuttanut jo..........
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaRLaSingeR:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja MaRLaSingeR:
mä käytin kumia laitoksella alkuun, kun oli matalat rinnanpäät- ja ei tarvinnut käyttää kun muutama päivä, ja nyt onnistuu jo ilman. jotenkin ne rinnanpäät "pystyttyivät" kun vauva sai imuotteen. Tuota sokeriliemi hässäkkää mekin käytettiin opettelussa laitoksella. Mua kans turhautti ja pelotti laitoksella kun mietin että tätäkö tää nyt sitten on kun sekä minä että vauva väännettiin itkua kun tuntui niin hankalalta mutta pinnistely on palkittu! =)
Mulla on lyhyt pinna :ashamed: [/qu

en mä tiedä imettäisinkö itsekään jos ei laitoksella olisi ollut yksi niinä päivinä mielestäni todella ärsyttävä kätilö joka nappasi joka yö kolmen tunnin välein vauvan kainalooni ja väkisin tunki tissiä kumin ja sokeriliemipipetin kera vauvan suuhun!

:Dolin oikeesti tosi rikki silloin, mutta jälkeenpäin ihan kiitollinen, koska itse olisin luovuttanut jo..........
No tyttö vaikuttaa olevan yhtä lyhytpinnainen, ei olisi millään malttanut imeä tyhjää kumia niin kauan, että maito tulee. Huusi vain, olisi pitänyt tulla maito heti eikä hetken päästä.

Mä itse olen ollut vauvana sellainen, että mä en ole yksinkertaisesti suostunut imemään rintaa. Hoitajakin rutisteli mun poskia kun yritti saada mut imemään, mutta en suostunut. Eli lyhytpinnaisuuden lisäksi olen itsepäinenkin. :xmas:
 
Mun on ollu pakko alkuun käyttää kumia ku rinnanpäät tulee niin saamarin aroiks eka päivien imetyksen jälkeen! Aivan tissit verillä... :eek:
Kumin kans ollaan hyvin päästy alkuun; sit jätetty pois ku tissit alkanu kestää ilman kumia.
 
pohojalaanen
Alkuperäinen kirjoittaja Candybar:
Mun on ollu pakko alkuun käyttää kumia ku rinnanpäät tulee niin saamarin aroiks eka päivien imetyksen jälkeen! Aivan tissit verillä... :eek:
Kumin kans ollaan hyvin päästy alkuun; sit jätetty pois ku tissit alkanu kestää ilman kumia.
näin just mullakin.
 
vieras
Jokaisen kanssa olen alkuvaiheessa joutunut niitä käyttämään. Niin makuulta kuin istuen olen käyttänyt. Vähitellen olen jättänyt ne aina pois, ensin olen antanut imeä kumin kanssa, jolloin pahin suihku on mennyt ohi ja rinnanpää on muotoutunut siellä kumin sisällä syötävään muotoon.
 

Yhteistyössä