rintakumi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heidite83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

heidite83

Uusi jäsen
26.05.2006
2
0
1
onko kenelläkään tietoa kun itseä askarruttaa tämä, että onko vauvan "työläämpi" imeä rintakumin kanssa vai helpompi kuin suoraan rinnasta?kun välillä tuntuu että vauva väsyy kesken imemisen vaikka herättelen ja jää sitten nälkäiseksi niin ajattelin olisiko syynä rintakumi vaikka itse muistelin että se olisi helpompaa vauvalle mut en tiedä,jos jollain tietoa olisi kiva tietää

en huomannut et kumilla olis vaikutusta, onhan ne melko pehmeitä. Tietysti jos maitoa tulee niukasti muutenkin niin voi olla et ei auta asiaa. Mut käsittääksi vauvat ei tykkää materiaalista ja sen hajusta. Ei ole äidin tuoksu ja maku päälimmäisiä.

itse imetän kumin avulla jo kahdeksatta kuukautta. vauva saa helpommin maitoa ainakin meillä. oli syntyessään niin pieni ettei jaksanut ilman sitä syödä ja lisäksi nännini olivat aluksi hieman sisäänpäin kääntyneet. meillä ei suostu edes syömään ilman vaikka aluksi yritin vieroittaa siitä pois. mutta hyvin on kasvanut ja maitoa tulee vieläkin hyvin. ei ole meillä imettämistä haitannut. pulloonkin tottui helposti, koska kumi samaa ainetta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 16:43 kumin kanssa kirjoitti:
itse imetän kumin avulla jo kahdeksatta kuukautta. vauva saa helpommin maitoa ainakin meillä. oli syntyessään niin pieni ettei jaksanut ilman sitä syödä ja lisäksi nännini olivat aluksi hieman sisäänpäin kääntyneet. meillä ei suostu edes syömään ilman vaikka aluksi yritin vieroittaa siitä pois. mutta hyvin on kasvanut ja maitoa tulee vieläkin hyvin. ei ole meillä imettämistä haitannut. pulloonkin tottui helposti, koska kumi samaa ainetta.
:hug: :wave: :flower: Onneksi olkoon!! Noin pitkään rintakumilla,pöh sanon minä niille,jotka kumia halveksivat! Itse olen imettäny reilut 5kk kumilla,ja ihmeissään kovasti on-jos paljasta rinta yritän tarjota. Tietysti vauvalle on haasteellisempaa syödä kumin lävitse,mutta maidon tuloon se ei vaikuta-ellei syötä kumille-ilman-kumilla-ilman..Siitähän se vauvakin jo menee aivan sekasi!

Hei!

Itselläni oli ns. suihkutissit ja vauvani ei alkuun tarvinnu kuin ryystää kumista maitoa. Eli siis todella helppoa.Pikkuhiljaa hän alkoi kuitenkin raivoaan tissillä, koska ei saanut kunnolla imettyä alkuherumisen jälkeen. Tai sitten ei viitsinyt....Kun luovuin kumista, niin imetys alkoi kunnolla onnistua. Samalla vauvani ja minä opimme oikean imetysotteen. Käytin kumia siis siksi, että imetys sattui alkuun. Syynä tähän oli paljon puhuttu väätä imuote.

Itse kehoittaisin luopumaan kumista, jos se vain onnistuu sinulle. alkuun kyllä voi hieman nipistää, kunnes opitte oikean otteen eli ns hampurilaissotteen. Jos on ylimääräistä aikaa, kannattaa kävästä tsekkaan imetystukiryhmän sivut. Sieltä saa tosi hyvää tietoa imtykseen liittyen. Sieltä itsekki opin ja hokasin oikean otteen.

Yhteistyössä