Rintakipuun apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipuja jatkuvasti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kipu on melkein yhtä kovaa ku eilen illalla/yöllä ku tärisin ja itkin kivusta. Todella kova kipu taas. Pitää tarkistaa monelt bussit kulkee. Mä söin joskus 22 aikaan kaks ruisleipää, siitä lähtien on kivut koventunu, aamulla otin panadolin, en oo sen jälkeen ottanu koska se ei auta. Olis mikä kipu vaan ni panadol ei auta siihen..

Mä pääsen menee sinne vast aamulla.. Pitäs käyä automaatilt nostaa rahaa bussii varten, tosi heikko olo ku puristaa/polttelee rintaa ja tuntuu ku ei pysyis pystys ku kävelee. Tosin en tiiä onko se aamullakaan helpompaa mennä sinne, mut sillon ainakii suuremmalla tod.näköisyydellä kyyti sinne.

Kyllä mä epäilisin, että ei tosiaan ole pumppuvika, vaan sulla on haavauma tms. ruokatorvessa. Kun paheni vielä syömisestä. Kuulostaa niin samalta kuin mulla oli, ja jos ois pumppu, niin olisit varmaan jo hengiltä.

Kuulostaa kyllä enemmän mahahaavalta ja sä olet ruokkinut niitä oireita pahemmiksi tulehduskipulääkkeillä, mitkä ovat ehdottomasti kiellettyjä mahahaavapotilailla. Nimim. "kokemusta"

Mulla mahahaavan puhkeamiseen riitti ihan perus-burana leikkauksen jälkeisessä kivunhoidossa munasarjakystan poiston jälkeen.

En mä menny päivystykseen. En vaan enää jaksa! Kokoajan mietityttää mistä rintakipu johtuu, mut ei jaksa lähtee selvittää. Mitään luottoo mihinkään lääkäreihin. Ke-to yönä ku kävin päivystyksessä, sanoin lääkärille että lääkäreillähän on tapana kirjottaa tietoihin mitä vaan, tarkistamatta edes faktoja. Se vaan sano että ei niitä kannata niin vakavasti ottaa.

Menin sinne, koska soitin ahistuksessani häkeen ja sanoin tappavani itteni... Sit ambulanssikuski suostutteli liki 20min puhelimessa mua lähtemään. Se sano että käy vielä kerran antamassa niille päiv.tyypeille mahdollisuus auttaa. Se kerta meni jo siinä.. Se lääkäri ku katto koneelta tietoja, ni sit se otti puheeks psykosomaattiset kivut. Laittaaks se kaikki kivut nyt jonku kuvittelun(?) piikkiin? Katto kuitenkii jalkaa joka ollu yli 5v kipee, sit sano että oho onpa se kipee ku noin varot sitä.

En mä jaksa mennä mihinkään päivystykseen ku aina eri lääkäri kattoo ed.kirjotuksen ja sit on samaa mieltä ku edellinen. Joo psykosomaattista?! Mitä lie nyt sit olikaan, ei jaksa kiinnostaa.

Sit se sano että vähän ajan päästä tulee psyk.sh:t töihin, haluisitko jutella niidenkaa. Sanoin että en, koska huonoja kokemuksia. Sit se ihmetteli kovasti että miksen. Nyt pitäs ma varata tk:sta aika varpaan takia ja ehkä tän rintakivunkii. Jotenkii ei vaan kiinnosta. Siellä taas lääkäri ottaa puheeks itsariajatukset ja pitäs taas kertoo niistä. Kukaan ei tajua että NE ajatukset johtuu polvikivuista. En mä jaksa taas alkaa siellä selittää miten se on kipee, kuin usein ym. Viimeinen mahdollisuus auttaa tais mennä jo! :'(

Jos polvi on ollu yli 5v kipee, eikä lääkärit löydä siihen syytä, ni sit ne olettaa sen olevan jtn psykosomaattista? Pitää vissiin yksityiselle mennä että lääkäri ottaa polvikivun todesta! Sitä on nyt 2,5-vuotta tutkittu ja hutkittu, eikä syytä kipuihin löydy. Tai no löytyhän se jo 2v sitten tähystyksessä, mut ykskaks yllättäen sitä vammaa ei näkynytkään magneetissa. Minne lääkärille pitäs oikein vielä mennä että saa vastauksen siihen, että onko polvessa osittainen eturistisiteen repeämä vai ei?

Päivystyksessä lääkäri sit lopulta kysy, että tapatko ittes nyt polven takia? Rupesin itkee ja sanoin että eikö tähän oikeesti mitään apua saa? Jos olisin sanonu että tapan, ni sittenhän se olis varmana ruvennu m1:llä uhkailee... En oo tekemässä mtn lopullista, vaik sellanen erittäin aktiivisesti mielessä pyöriikin. Kaikki on vaan polvesta johtuvaa, kun polvikipu on esim vaik viikon poissa, ni mistään itsariajatuksista ei ole tietoakaan...

Sulla ei ole poissuljettu keuhkoveritulppaa. Siihen sopii rintakipu ja sydämen nopealyöntisyys. Riskiä lisää, jos käytätä e-pillereitä tai olet äskettäin matkustanut pitkää istumista vaatineen matkan. Keuhkoveritulpan mahdollisuutta voidaan alustavasti selvitellä terveyskeskuksessa FIDD-verikokeella, mutta varsinainen diagnoosi vaatii kuvantamistutkimuksen sairaalassa.

Keuhkoveritulppaan voi kuolla.

Sulla ei ole poissuljettu keuhkoveritulppaa. Siihen sopii rintakipu ja sydämen nopealyöntisyys. Riskiä lisää, jos käytätä e-pillereitä tai olet äskettäin matkustanut pitkää istumista vaatineen matkan. Keuhkoveritulpan mahdollisuutta voidaan alustavasti selvitellä terveyskeskuksessa FIDD-verikokeella, mutta varsinainen diagnoosi vaatii kuvantamistutkimuksen sairaalassa.

Keuhkoveritulppaan voi kuolla.

Sillon ku soitin päivystykseen, ni sieltä se sano että tule sinne jos kipu menee sietämättömäksi. En oo menny ku ei tää oo ihan sietämätöntä, paitsi välillä ja ku ei sinne hirveen helppoo muutenkaan ole mennä. Toisaalta vois odottaa maanantaihin ja mennä sit tkseen, mut pelottaa että jos onkin joku johon voi kuolla.

Luin että vatsahaava voi tulla stressistä. On saanutkii viimeisen 2kk stressata lähes kokoajan... En oo enää tnä ottanu sitä arcoxiaa, ni ei ainakaan siitä voi mtn pahempaa tulla. Jos sais huomenna vaik mentyä sinne. Ärsyttää ku kaikki jotka lukee mun tietoja siel, ni tulee sit kyselee itsetuhoisista ajatuksista... Ku ei se puhuminen paljoo auta, jos kaiken syynä on kivut.

Ei se varvas tähän asiaan liity, eikä vatsahaava tule stressistä (siitä käsityksestä on luovuttu jo aikaa sitten). Kuitenkin stressissä ihminen saattaa reagoida vatsaoireilla.

Käytätkö e-pillereitä?

Viimeksi muokattu:
Ei se varvas tähän asiaan liity, eikä vatsahaava tule stressistä (siitä käsityksestä on luovuttu jo aikaa sitten). Kuitenkin stressissä ihminen saattaa reagoida vatsaoireilla.

Käytätkö e-pillereitä?

En käytä e-pillereitä.
Melkein jo päätin että meen huomenna päivystykseen, mut luultavasti huomenna oon taas sitä mieltä etten mee.. Jotenkii ahistavaa olla siellä seurantajutus, jossa kaikki potilaat kuulee kaikkien syyt ym. Varsinkii ku kaikki päivystyskokemukset on sellasii että pakosti joutunu sinne, vaihtoehtoi ei oo ollu...

Käytätkö e-pillereitä?

Stressillä on suolahappoja lisäävä vaikutus ja ne suolahapot taas syövyttävät mahalaukun tai pohjukaissuolen limakalvoja.

Ja ap:lle... Olisiko se nyt ihan kamalaa jos oireidesi tausta onkin psykosomaattinen? En nyt itse sano että toi olisi 100 % oikea diagnoosi, mutta jotenkin sun kirjoituksistasi välittyy sellainen viesti että oireesi voisivat johtua myös tuosta.

Psykosomaattiset oireethan eivät ole kuvitelmaa, niin kuin itse ajattelet vaan on sekä fyysinen että psyykkinen vaiva, josta pitkään jatkuessaan muodostuu inhottava noidankehä.

Sen, mitä olet noista oireistasi kirjoittanut, ei suoraan ainakaan pysty mitään "fyysistä" diagnoosia sanomaan. Niistä puuttuu sen verran paljon tässä ketjussa ehdotetuille diagnooseille tyypillisiä oireita tai ne eroavat ehdotettujen sairauksien tyypillisistä oireista liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;30733786:
Vittu sitä mikään vaivaa, kunhan vain provoilee :laugh:

BUSTED

Ihan varmasti tänne turhaan kirjottelisinkii! Keskiviikosta asti rintaan koskenu, huomenna pääsee terveyskeskukseen, koska sattuneesta syystä sinne ei viikonloppuisin pääse! Tk:een helpompi mennä, siel asiaa ei tarvii kovin monelle ihmiselle kertoo, toisinki päivystyksessä..

Usko mitä uskot, mulle aivan sama uskooks tätä joku äkäinen hra majuri!

Jos ei rupee selviämään tk:ssa niin mene yksityiselle tohtorille! Kyllä nyt tuo pitäs saada selvitettyä,voi olla vakavaakin. Ja kerrot siellä kuinka kauan ollu kipuja ja ettei noi tk:ssa tai päivystyksessä osaa tehä mitään vaa laittas puhuu "haamukivuista" :/ Nää tämmöset jutut on tosi kinkkisii ja sitten kun oikeesti tarviis apua niin EI.. Millanen on olo?

Kirjottelin tänne sillon rintakivusta. No yks ilta sillon ku siihen koski ni rupesin venyttää selkää ihan mutkalle taaksepäin, ni samantien loppu rintakivut ku seinään! Siinä oli joku lihas tmv niin jumissa rintakehän kohdalla. Fysioterapeuttikii sano että jos istuu esim koneella huonos asennos ni se rintakehä voi mennä jumiin.

Enkä käyny lääkäris koska enää siihen ei oo koskenu.