Rintakipuun apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipuja jatkuvasti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipuja jatkuvasti

Vieras
Miten saa loppumaan rintakivun, joka ei ole sydänperäistä? Koskenu eilisestä iltapäivästä lähtien lähes kokoajan. Ambulanssi kävi ottaa sydänfilmin ym ja totes ettei oo sydänperäistä, eikä ollu syytä lähtee päivystykseen. Otin sit ambulanssityyppien käskystä 1g panadolin, mut se ei vieny kipuja yhtään pois.

Johtuukohan sit stressistä? Eka se tuli eilen siitä ku lähin ulos kävelee pölyisille kaduille. Todella ärsyttävä olo kokoajan ku outo tunne rinnassa...

Sinuna menisin rasitustestiin, sillä voi sulkea pois sepelvaltimotaudin ainakin.

Se ambulanssin nainen sano ettei usko että olis mitään sepelvaltimotautiin viittaavaa, koska oon niin nuori.(20v)

Tää rintakipu on kokoajan, eilen se oli asteikolla 0-10, siinä jtn 3-4, nyt on enemmän. Äsken nukuin ja sit heräsin ku puhelin soi, just sillon kipu ei ollu kovaa, mut nyt ku oon jo tovin maannu sängys, ni se on taas kovempaa.

Voikohan tää johtua tulehduksesta? Varvas on ollu tulehtunu tosi kauan, voisko se tulehdus ja tää rintakipu olla yhteyksissä toisiinsa? :o

Se ambulanssin nainen sano ettei usko että olis mitään sepelvaltimotautiin viittaavaa, koska oon niin nuori.(20v)

Tää rintakipu on kokoajan, eilen se oli asteikolla 0-10, siinä jtn 3-4, nyt on enemmän. Äsken nukuin ja sit heräsin ku puhelin soi, just sillon kipu ei ollu kovaa, mut nyt ku oon jo tovin maannu sängys, ni se on taas kovempaa.

Voikohan tää johtua tulehduksesta? Varvas on ollu tulehtunu tosi kauan, voisko se tulehdus ja tää rintakipu olla yhteyksissä toisiinsa? :o

Vai ei usko. Vara ei venettä kaada.

Eilen se alkoi kun olit ulkona ja oli katupölyä.. Eikö tuo kuulosta ihan selvästi siltä että kipu on keuhkoissa? Onko sinulla astmaa?

Ei oo astmaa. Mietin että voisko olla närästystä? Koskeeko se sillon keskelle rintaa? Kokoajan koskenu samaan kohti, ihan keskelle.

Tossa sydänfilmi-lapussa lukee
EKG normaalinrajoilla**ei vahvistettu**
sinustakykardia
Mahdollinen poikkeavuus oikeassa eteisessä.

^mitähän toi sit tarkottaa??

Vähän väliä sydän hakkaa "tuhatta ja sataa".

No huomenna ajattelin soittaa tk:een aikaa. Jos ei oo sydänperästä, ni onks se sit täysin vaaratonta ? Kiva olis kyl saaha tietää että mistä johtuu.

Ei hel*etti tästä tule yhtikäs mitään, sattuu ihan sa*tanasti! Sydän tuntuu hakkaavan tuhatta ja sataa, taas. Oon ollu nyt varmaan 3tuntii yhessä kohti ja koskee enemmän ja enemmän vaan, yhen kerran nousin ylös, ei ollu mitään vaikutusta kipuun!

Jos sattuu ihan saatanasti, niin soitat kyllä päivystykseen! Älä nyt ihmeessä jää tuon kivun kanssa ihmettelemään kotiin. Ihmetelkää sitä päivystyksessä ennemmin.

Otin illalla yheksän aikaan rennien, jolla tosin ei ollu mitään vaikutusta tähän.

Mä kävin viime yönä päivystyksessä, mut se ei liittyny tähän rintakipuun, mut otin sen kuitenkii puheeks. Lääkäri kysy että onks se sellanen tunne niinku olis perhosia vatsassa, paitsi rinnan kohalla. Ei oo tosiaan sellanen tunne. Puristaa kokoajan ja välil tulee niinku sellanen viiltävä/pistävä kipu ihan yhtäkkiä vaikkei tee sillon mitään. Sit ku kysyin että voiks se johtua stressistä, ni se sano että voi. Totesin vaan että kai se sit siitä on.

Ei varmaan oo tämmönen kipu minkää stressin takia! Ihan hirvee olo!

Jos sulla on Disperiniä tai Asperinia, niin ota sellainen. Mulla oli kyllä tuollainen ihan stanan kova rintakipu, ja sain jonkun ihme närästyslääke/vatsahaavalääkereseptin, ja se meni sillä pois. Kävin myös käyrillä, mutta ei ollut mitään. Itse olin melko varma, että oli sydämessä häikkää, mutta ei ollut.

Mutta sinuna menisin päivystykseen. Sinulla voi olla.

[QUOTE="Sirkkeli";30728260]Jos sulla on Disperiniä tai Asperinia, niin ota sellainen. Mulla oli kyllä tuollainen ihan stanan kova rintakipu, ja sain jonkun ihme närästyslääke/vatsahaavalääkereseptin, ja se meni sillä pois. Kävin myös käyrillä, mutta ei ollut mitään. Itse olin melko varma, että oli sydämessä häikkää, mutta ei ollut.

Mutta sinuna menisin päivystykseen. Sinulla voi olla.[/QUOTE]

Soitin äsken päivystyksen neuvontaan vai mikä ny ikinä olikaan. Se sano että jos kivut ei hellitä ni tule päivystykseen, ni voidaan ainakii lääkitä kipuja. Helpommin pääsee ku menee ite kuin että soittaa häkeen. Mä vaan sanoin että mä katon jos tää menis ohi. Epäilen kyllä että meneekö koska koskenu jo pitkään. 1g panadolin otin just.

Äsken sen soiton aikana tärisin kivusta ku koski niin paljon. Toivon oikeesti että tää menis nyt ohi, ni huomenna pääsis omalääkärille eikä tarviis päivystykseen mennä toista yötä peräkkäin viettämään.

Ke-iltana ku ambulanssi kävi, ni oli vaan puristavaa kipua ja asteikolla 0-10, ni se oli 3-4. Nyt on puristavaa, pistävää ja viiltävää kipua ja jos tolla asteikolla miettii ni jtn 7-8.. Mä meen tulikuumaan suihkuun ja sit yritän nukkua. Mieluummin huomenna tk:seen kuin yöllä päivystykseen..

Kannattaa käydä tk:ssa tarkistuttaa ittensä. Voisi olla astmaa tai jtn muuta keuhkoihin liittyvää. Mutta en itse ainakaan uskoisi sen varpaan liittyvän siihen kipuun,en oo varma. Kyllä ne siellä tk:ssa sitten kertoo / tietää mikä se on :)

[QUOTE="...";30728604]Kannattaa käydä tk:ssa tarkistuttaa ittensä. Voisi olla astmaa tai jtn muuta keuhkoihin liittyvää. Mutta en itse ainakaan uskoisi sen varpaan liittyvän siihen kipuun,en oo varma. Kyllä ne siellä tk:ssa sitten kertoo / tietää mikä se on :)[/QUOTE]

Yön ajaks se rintakipu hellitti, ku eka kävin kuumassa suihkussa istuskelemassa ja sit menin nukkuu. Mut ei se oo vieläkään kokonaan helpottanu, taas koskee, vähemmän ku eilen, mut koskee kumminkii...

Heräsin tnä 9.30, et ei varmaan enää saa tkseen aikaa.. Eka yö pitkään aikaan ku sai ees 7 tuntii nukkua putkeen, se on aika harvinaista, vieläpä heräämättä kertaakaan.

Mä luulen, että sulla on haavauma ruokatorvessa. Mulla koski kans keskelle rintalastaa kovasti, ja yksi Pariet-lääke jo auttoi siihen. Se on se mahahaava, närästys, vatsalääke.
Jos se olis sydän, niin luultavasti olisit jo hengetön.

[QUOTE="Sirkkeli";30729149]Mä luulen, että sulla on haavauma ruokatorvessa. Mulla koski kans keskelle rintalastaa kovasti, ja yksi Pariet-lääke jo auttoi siihen. Se on se mahahaava, närästys, vatsalääke.
Jos se olis sydän, niin luultavasti olisit jo hengetön.[/QUOTE]

Jotainhan tää on, ku vaan tietäis mistä johtuu. Nukkuminen onnistu yöllä ja päivällä ihmen hyvin, vaik yleensä se on mahdotonta. Kivut palas rintaan heti ku heräs, ihan sama istuuko, seisooko tai käveleekö, kokoajan samanlaiset kivut...

Mistä sen saa tietää että onko esim haavauma ruokatorvessa? Miten lääkäri sen näkee?
Meen tänään illalla/yöllä kyl päivystykseen jos tulee yhtä paha kipu ku eilen...

Otin äsken 90mg arcoxian, ku sitä määräsivät toissa yönä päivystyksessä jalkaan. Sit viime yönä ku soitin päivystykseen ni se sano että se vois auttaa rintakipuunkin koska on tulehduskipulääke.

Otin äsken 90mg arcoxian, ku sitä määräsivät toissa yönä päivystyksessä jalkaan. Sit viime yönä ku soitin päivystykseen ni se sano että se vois auttaa rintakipuunkin koska on tulehduskipulääke.

Toi on pahin mahdollinen virhe jos kipu johtuu esim. ruokatorven haavaumasta tai vatsahaavasta. Tulehduskipulääkkeet pahentavat oireita ja syövyttävät limakalvon rikki. Gastroskopialla selviää jos oireet ovat ulcustautia.

Eiks siihen keuhkoveritulppaan kuulu hengenahdistus aika pitkälti? Mulla on ollut sekin, mutta ne kun esiintyy niin erilaisena.
Ei mulla tuota haavaumaa tutkittu, vaan lekuri tuli johtopäätökseen, koska ekg:ssä ei ollut häikkää. Ei mulla ole mitään närästysoireitakaan. Mutta tuo keuhkoveritulppa olisi hyvä sulkea pois.

Hei, rintakipu ja sydämen hakkaus tuhatta ja sataa oli mulla keuhkoveritulppa! Se on kuolemaksi ja voi sitten myös kestää näin kauan! Onko se suljettu pois??

Ei oo sitä suljettu pois. Ei oo muuten sitä tutkittu, ku ne ambulanssin ihmiset otti sydänfilmin ja verenpaineen, verensokerin ym. Ei oo otettu verikokeita, ku ei sillon tarvinnu ambulanssin mukana päivystykseen lähtee.

Mites se keuhkoveritulppa todetaan?

Luin netistä äsken siitä keuhkoveritulpasta. Tollasta siellä luki; Keuhkoveritulppa syntyy, kun muualta elimistöstä liikkeelle lähtenyt verihyytymä eli embolia tukkii keuhkoihin johtavan valtimom. Keuhkoveritulppa on aina vaarallinen ja edellyttää välitöntä sairaalahoitoa.
Keuhkoveritulppa ei synny keuhkoissa, vaan se on aina alun perin lähtöisin laskimoon syntyneestä tukoksesta muualla kehossa, yleensä alaraajojen tai lantion laskimossa.

Voisko tuo johtua siitä tulehtuneesta varpaasta? Jos siitä on lähteny verenkiertoon joku pöpö tmv?? Jos se on se ja menee päivystykseen ni joutuuko jäämään moneks päiväks sairaalaan??

En arpoisi omalla terveydellä yhtään tuossa tilanteessa vaan olisin jo siellä päivystyksessä. Ja todellakin vaatisin, että asia tutkitaan, eikä vaan kuitata närästykseksi.

Hei ap, ei arvota täällä nyt enää, sun oire kuulostaa vakavalta. Mene lekuriin, ja vaadi kunnon tutkimukset. Älä tyydy pelkkiin lääkkeisiin. Äläkä nyt oikeasti odota enää vaan mene päivystykseen.