Rintakasvain? -tai syöpä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

narsku

Vieras
Jos sinulla on hoidettu tai paraikaa hoidetaan otsikonmukaista sairautta, niin minkälaiset olivat ensimmäiset merkit, joiden vuoksi hakeuduit lääkäriin?

Minulla ilmestyi toisen lapsen jälkeen vasempaan rintaan nännipihan kohdalle (rinnan sisälle, ei näy ulospäin) pieni patti (epäilin, että johtuu imetyksestä ja se on maitotiehyt)
Nyt eilen huomasin, että sama rinta aristaa hieman. Tutkin rintaa ja tämä patti on kasvanut huomattavasti. Nyt on marmorikuulan kokoinen toisin kuin sen ensimmäistä kertaa havaitessani se oli nuppineulanpään kokoinen patti. kiinteä ja kova.
Edelleenkään ulospäin ei huomaa mitään erityistä.

Toinen rinta täysin normaali, ei aristamista tai kipuilua.

Voiko tuo patti johtua vain kuukautiskierrosta ja siksi toinen rinta aristaa vai kuinka?
Kuopukseni on nyt päälle vuoden ikäinen ja aikaisimmissa kuukautiskierroissa ei kumpikaan rinnoista ole aristanut.

Kauhistuttaa ajatus rintasyövästä.
Ikääkin minulla on vasta vähän päälle 20v, niin tuntuu uskomattomalta edes ajatus mahdollisesta taudista :/

Alkuperäiseen kysymykseeni palaten, mikä sai sinut käymään lääkärin vastaanotolla? (tai jos lähipiirissäsi on kokemuksia asiasta, niin mikä sai läheisesi menemään lääkäriin?)

Alkuperäinen kirjoittaja Matamimimmi68:
Mene ihmeessä näyttään pattia lääkärille, niin selviää...ei tullaista kannata täältä kysellä tai itse mietiskellä...alkaa vain pelottaa :hug: !

No sitä tässä mietin, että onko jo sellainen huoli, että voisi mennä lääkärille.
Muutenkin olen erittäin vastahakoinen menemään lääkärille, koska useasti olen joutunut epäammattimaisen lääkärin vastaanotolle, joka antaa hyvin selvästi ilmi että "mitäs tänne tuut turhaan valittamaan" :/

Alkuperäinen kirjoittaja narsku:
Alkuperäinen kirjoittaja Matamimimmi68:
Mene ihmeessä näyttään pattia lääkärille, niin selviää...ei tullaista kannata täältä kysellä tai itse mietiskellä...alkaa vain pelottaa :hug: !

No sitä tässä mietin, että onko jo sellainen huoli, että voisi mennä lääkärille.
Muutenkin olen erittäin vastahakoinen menemään lääkärille, koska useasti olen joutunut epäammattimaisen lääkärin vastaanotolle, joka antaa hyvin selvästi ilmi että "mitäs tänne tuut turhaan valittamaan" :/

Mene vain. Jos et nyt mene, niin myöhemmin voi kaduttaa.

Jospa se on vaan joku kysta. Mulla oli myös aristusta ja jotain patteja toisessa rinnassa ja kävin lekurissa. Onneks ne oli vaan jotain maitorauhasia. Mutta kyllä ehdin pelätä!!
Siskolla kun nuorella iällä rintasyöpä...

Yhteistyössä