rinta tukossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kirsi

Jäsen
14.06.2004
212
0
16
Onko teillä kenelläkään kokemusta rintatiehyt tukoksesta? Mulla on jo viikon ollut toinen rinta kipeä ja tukossa. Mitä pitäisi tehdä? Olen suihkutellut, painellut, imettänyt leuka sinne suuntaan ja kaalia ym. Pitäiskö vaan mennä lääkäriin, ennen kuin tulee kunnon tulehdus? Kertokaahan kokemuksia!

Tärkeintä olisi saada rinta tyhjenemään kunnolla, joko imettämällä tai lypsämällä. Tyhjenemistä helpottaa lämpö; lämmin suihku tai lämpöpussi tms.

Minulla oli myös lähes viikon verran toinen rinta kipeä ja oli jo lähellä ettei tiehyttukos muuttunut oikeaksi tulehdukseksi. Sain kipeän pahkuran "sulamaan", kun haudoin rintaa ensin lämpöpussilla (lämmitin sen kyllä tosi kuumaksi) ja sitten imetin reilusti ja pitkään tästä kipeästä rinnasta. Huomasin sitten, että rinnan pää on vähän rikki, joten siitä kai tulehdus/tukos nyt yrittää päästä sisälle.

Imetystukilistan kotisivuja kannattaa myös lueskella, löytyisikö sieltä lisätietoa? www.imetystukilista.net

Toivottavasti tukos paranee pian!

toivottavasti olet apua jo löytänyt.... mutta kuitenkin...

poika ei yhdessä vaiheessa suostunut kunnolla syömään toista rintaa ja maito pakkautui ja tiehyt meni ilmeisesti tukkoon. tuska rinnassa oli aivan valtava. laitoin kuuman vesipullon pyyhkeen sisään ja haudoin sillä rintaa ja vaikka teki tosi kipeää yritin hieroa ja tavallaan "pumpata" maitoa ulospäin. kun tuntui siltä et rinta vähän pehmisi painelin kuumaan saunaan rintapumpun kanssa ja itkua vääntäen pumppasin rintaa tyhjäksi ja sen jälkeen vielä lämmintä pulloa hautomaan.

kipeää teki mutta apua sain yhden illan aikana ja kun rinta oli tyhjä oli myös olo kivuton.

Yhteistyössä