Rinnoista tulee maitoa, miksi?

• Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti
"apua"
Elikkä, minulla on vuoden ikäinen lapsi. Imetin häntä vain pari viikkoa, ja sen jälkeen pumppasin maitoa muistaakseni kuukauden suunnilleen. Syön Cerazette pillereitä, olen syönyt n. 10kk. Menkkani ovat olleet omituiset usean kuukauden. Lokakuussa tuli toiseksi viimesellä viikolla 5 päivää. Sen jälkeen ei tullut marraskuussa ja joulukuussa ollenkaan. Pidin tuolloin lähes kuukauden tauon pillereistä ensin rahatilanteen vuoksi (en yksinkertaisesti voinut ostaa kalliita pillereitä eikä sosku antanut siihen maksusitoumusta, yritin useasti), ja sitten epäilin olevani raskaana menkkojen jäännin takia, jolloin tauko jatkui. Tein sinä aikana kaksi testiä n. viikon välein, molemmat negatiivisia. Tammikuussa lopuilla tuli taas menkat ja nyt on viikon ajan tullut melkein jokapäivä pientä tiputteluvuotoa.
Tuon pilleritauon ajan olemme käyttäneet kondomia huolellisesti, kuten muulloinkin jos pilleri on unohtunut.
Pari viikkoa sitten mieheni kanssa huomasimme että rintani tuntuvat samalta kun viimeksi raskauden aikana, kuin olisi maitoa, ja äsken kun kokeilin puristaa niin tuli pieniä tippoja maitoa. Ensin väritöntä ja sitten vaalean kellertävää. Aloin viime raskaudessa tuottaa maitoa melko aikaisin.
Tämän viikon, kun olen vuotanut vähän verta, on ollut myös alavatsa välillä kamalan kipeä.
Muita raskausoireita ei ole ollut, kuten pahoinvointia, eikä ole "sitä tunnetta".
Voiko maidon tulo johtua pillereistä? Tiedän että tiputteluvuotoa voi tulla, mutta maito minua ihmetyttää.
Juoksenko äkkiä apteekkiin testin ostamaan vai varaanko ajan lääkärille? Vai teenkö mitään?

HippuTAR
Multa tulee puristaessa maitoa, imettämisen lopetin n. 1v 9kk sitten. Edellisen lapsen jälkeen (jota en imettänyt ollenkaan, kuukauden pumppasin sen mitä tuli) puristaessa tuli maitoa vielä siinä vaiheessa kun lapsi oli 5v.

hei!
ei tarvitse mennä lääkäriin.
mä sain jo laitoksella imetyksenestolääkettä ja lopetin imettämisen.
sen jälkeen tuli n.3vuotta maitoa rinnoista.
kysyin lääkäristä, ihan normaalia. nyt 6v.jälkeen vuoto kokonaan ohi.

"apua"
Kiva tietää että on normaalia maidon tulo.
Kuitenkin, kun viimeksi yritin puristaa, samana päivänä kun huomasimme että ne tuntuvat eriltä, ei tullut. Ja kun lopetin maidon pumppaamisen, taisi maidon tulo loppua kokonaan. Ei siis tullut puristettaessakaan edes tippaa.

"vieras"
Mä menisin lääkäriin. Jos sitä maitoa ei ole tuola välillä tullut ollenkaan. Jotkut sairaudetkin aiheuttaa eritettä rinnoissa. Ja jos raskaustesti on edelleenkin nega.

Yhteistyössä