rinnoista maitoa?

Minulla tulee silloin tällöin tippa maitoa rinnoista, mistähän voi kertoa? Raskaana en ole enkä imettänyt yli 2 vuoteen... Välillä vaan tuntuu nänni märältä ja siinä on tippa "maitoa". Että ei vuotamalla vuoda mut kumminkin.
 
Tiedän äidin, jolla tuli myös maitoa rinnoista noin 2 vuotta synnytyksen jälkeen. Joskus kastui jopa paitakin. Hän kysyi lääkäriltä asiaa, ja joutui kilpirauhastesteihin tämän vuoksi. En tiedä nyt, miten testeissä kävi, kun en ole nähnyt pitkään aikaan häntä. Jotkuthan joutuvat käyttämään lääkitystä, kun muuten maidon tulo ei lopu imetyksen jälkeen.
Itse olen lopettanut imetyksen reilu vuosi sitten ja jos pikkuisen "nipistää" nännistä, niin maitopisara tulee.
 
Juuri ajattelin kysyä samasta asiasta, tänään kavi sillä tavalla että oikein paita kastui kun rinnasta tuli niin paljon maitoa.. raskaana tuskin olen kun en ole seksiä harrastanut moneen kk ja kuukautiset juuri parhaillaan menossa, lopetin imetyksen 8kk sitten. Kilpirauhas testeissä kävin juuri kun sitä minulla epäiltiin muiden oireiden takia ja testi oli negatiivinen. Mistähän tuo maidontulo johtuu, kun oikein paitakin kastui.. pikkasen rupes häiritsemään..
 
täältähän löytyiki paljon kanssasisaria :) itse ku laitoin tuon toisen viestiketjun samaisesta aiheesta..tuskinpa taitaa olla meikäläiselläkään sit sen vakavampaa..mulla sitä maitoa ei itestään tule, vaan ainoastaan rintaa puristamalla, ts.lypsyotteella. Toisaalta, typerä kai oon ku meen puristelemaan..
 
Ottakaahan terkkariin ja omaan lääkäriin yhteyttä. Prolaktiini-(hormoni joka aiheuttaa maidonerityksen, erittyy aivolisäkkeestä) määritykset saattaisi olla tarpeen. Useimmilla todennäköisesti aivan harmiton juttu mutta taustalla saattaa olla myös hoitoa vaativa sairaus, oka sinällään hyvin hoidettavisa.
 
Minä kysyin gyneltä asiaa ja sanoi olevan normaalia vielä vaikka aikaa jo 1,5v synnytyksestä ja imetin 7kk. Ei aikonut ruveta tekemään mitään mittauksia. Lopulta päätin muutenkin ottaa hormonikierukan ja se lopetti maidon tulon.
 

Yhteistyössä