Rinnan kutinasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kutina

Vieras
Mikä ihme voi olla kun toisen rinnan siitä keskeltä iho kuivuu,kesii? ja kutisee ihan kamalasti. Muistan joskus yksi ja kaksi kun olin raskaana niin vastaavaa mutta nyt en ole raskaana. Päivittäin rasvannut ihoa mutta ei auta, aina vaan kutisee.

Miettiny ihan samaa! Mulla vasemmassa nännipihassa kolme hillittömästi kutiavaa paukamaa jotka vain kutisevat eivätkä häivy! Punottavat välillä kun unissanikin raavin ja välillä taas punoitus häviää! Tietääks joku mitä tää on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa käydä tutkituttamassa rinnat. Ihan varmuuden vuoksi....
Hmm, kuis? Ei mulla ole pattia rinnoissa vaan iho kutisee siitä päältä. Voiko sekin olla jotain? Mulla on kyllä atooppinen iho niin siihen luulin kutinan liittyvän.

Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Miettiny ihan samaa! Mulla vasemmassa nännipihassa kolme hillittömästi kutiavaa paukamaa jotka vain kutisevat eivätkä häivy! Punottavat välillä kun unissanikin raavin ja välillä taas punoitus häviää! Tietääks joku mitä tää on?
Samalaisia mullakin on ja kutina on kamalaa.

"Rintasyöpään viittaavia oireita voivat olla käsin tuntuva kyhmy rinnassa, rinnan äkillinen koon muutos, nännin tai rinnan ihon sisään vetäytyminen, erite nännistä, nännin tai nännipihan ihottuma, kipu tai kutina taikka muuten poikkeavat tuntemukset rinnassa."

http://www.mehilainen.fi/verkkolehti.php?act=getArticles&article_id=210&magazine_id=11

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Rintasyöpään viittaavia oireita voivat olla käsin tuntuva kyhmy rinnassa, rinnan äkillinen koon muutos, nännin tai rinnan ihon sisään vetäytyminen, erite nännistä, nännin tai nännipihan ihottuma, kipu tai kutina taikka muuten poikkeavat tuntemukset rinnassa."

http://www.mehilainen.fi/verkkolehti.php?act=getArticles&article_id=210&magazine_id=11
Nyt mua rupes vaivaamaan tuo kutina ja soitan maanantaina lääkärin. Luin itse jostain pagetin taudistakin. Kiitos tiedosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
mun rinnat kutiaa kyllä paljon...alta ja sitten tosta päältä....mutta kun en kesäisin käytä liivejä ollenkaan loppuu myös kutina....

Mulla kutittaa myös usein.
Kun oon jonkin aikaa ilman liivejä niin helpottaa.
En tiedä mistä varsinaisesti johtuu.

Ei oo kyllä mikään syöpä käynyt mielessäkään :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Pesuaineallergiaa (pyykkipulveri) ?
Sitä mäkin olen miettinyt mutta kai mun täytyy mennä tohtorille maanantaina tutkituttamaan asia.
Viittitkö sitten tulla kertomaan lääkärin kommentit? En vielä itse tilaa aikaa,mutta harkitsen.Mun mielestä mullakin tätä samaa on ollu joskus aiemminkin talviaikaan ja sitten häipynyt itsekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
mun rinnat kutiaa kyllä paljon...alta ja sitten tosta päältä....mutta kun en kesäisin käytä liivejä ollenkaan loppuu myös kutina....

Mulla kutittaa myös usein.
Kun oon jonkin aikaa ilman liivejä niin helpottaa.
En tiedä mistä varsinaisesti johtuu.

Ei oo kyllä mikään syöpä käynyt mielessäkään :/

ei minullakaan....

Sitä mäkin olen miettinyt mutta kai mun täytyy mennä tohtorille maanantaina tutkituttamaan asia.
Viittitkö sitten tulla kertomaan lääkärin kommentit? En vielä itse tilaa aikaa,mutta harkitsen.Mun mielestä mullakin tätä samaa on ollu joskus aiemminkin talviaikaan ja sitten häipynyt itsekseen.

No, mä en olisi niin huolissani, jos ongelma katoaa pitkiksi ajoiksi pois. Mutta, pysyvät muutokset kyllä kannattaa tutkituttaa.

Tulen kertomaan kun käyn tohtorilla. Mä en varmaan kyllä saa nukuttua ensi yönä, kun mietin kutinaa..

Yhteistyössä